1 689 026 läst · 3 270 svar
1689k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Fick lite trall över från altanbygget. Har även sökt en smal hylla till sovrummet, men inte hittat den perfekta. Gjorde slag i saken och byggde detta. Cumaro 20*140, oljad med Osmo hårdvaxolja. Imorgon åker den upp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjort en solstol som kan vikas ihop, detta är ännu en prototyp. Jag baserar denna på en stol jag såg på marknaden i Kristinestad, Finland och tyckte dom var bekväma (Ecofurn chair heter det visst), så jag har jobbat på att få fram en liknande stol. Orginalen är ihopsatta med rep men det fick jag inte till något, att använda M6 gängstav gick mkt bättre, M4 vore kanske mer passande i framtiden.
Den kan också vikas ihop, kommer visst från USA, kallas "kentucky stick chair".
Snyggt, mycket snyggt!DennisCA skrev:Gjort en solstol som kan vikas ihop, detta är ännu en prototyp. Jag baserar denna på en stol jag såg på marknaden i Kristinestad, Finland och tyckte dom var bekväma (Ecofurn chair heter det visst), så jag har jobbat på att få fram en liknande stol. Orginalen är ihopsatta med rep men det fick jag inte till något, att använda M6 gängstav gick mkt bättre, M4 vore kanske mer passande i framtiden.
[bild]
Men, ursäkta off topic, men Kristinestad? Där är min far uppvuxen!
Nästan OT men ändå. Fick ett tips i en affär där jag köpte min första halmhatt att blöta den i vatten när man använder den i stekande sol. Blir en sorts kyleffekt när vattnet torkar. Svalkar härligt när solen skiner och fungerar perfekt. Gräset i hatten mår tydligen bra utav det också.
EssoJ
EssoJ
En serveringsbricka som skall bli bröllopspresent åt min syster. Allt gjort i massiv ask. Bottenplattan med hålen är 12mm tjock och är limmad av 3 brädor till en skiva. Denna skiva sitter löst i ett fräst spår i sidostyckena, allt för att kunna röra sig med årstiderna utan att bågna eller slå sig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Snyggt arbete!vectrex skrev:
Men var snäll och förklara för ett dumhuvud: Varför alla hålen?
Vi har väl tre, fyra brickor, men igen med hål i.
Har vi gjort fel i alla år?
Förresten, den största brickan är i sommarstugan och används till Lego-bitar och pussel för småungarna.
Hade väl funkat "så där" med en massa hål i botten :|
Medlem
· Värmland
· 292 inlägg
Hålen kan man sätta dogs i så sakerna inte halkar omkring.
Jadu, främsta orsaken är design. Sen har jag förståelse för om man inte tycker det är snyggt, jag tycker dock det blev bra. Sen blev ju brickan dessutom lättare av att bli perforerad med massa hål.KnockOnWood skrev:Snyggt arbete!
Men var snäll och förklara för ett dumhuvud: Varför alla hålen?
Vi har väl tre, fyra brickor, men igen med hål i.
Har vi gjort fel i alla år?
Förresten, den största brickan är i sommarstugan och används till Lego-bitar och pussel för småungarna.
Hade väl funkat "så där" med en massa hål i botten :|