1 672 153 läst · 3 215 svar
1672k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Inredare
· Västra götaland
· 121 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 312 inlägg
Det där ser inte så svårt ut... bara att använda vidvinkelappen när man fotograferar!
Skämt åsido, så ser det riktigt imponerande ut!
Skämt åsido, så ser det riktigt imponerande ut!
Det är utan tvekan Navier-Stokes ekvation, även om vi brukade använda "äta" isf µ (Källa: An Introduction to Transport Phenomena in Materials Engineering, David R. Gaskell, Macmillan 1992, p. 109). Men det finns ett snyggare sätt att skriva den...
Inredare
· Västra götaland
· 121 inlägg
Yes, visst är det Navier-Stokes! (en dimension i kartesiska koordinater)
mattiasp:
Det finns många olika sätt att skriva den men jag tycker faktiskt detta är, om inte det snyggaste så i alla fall det tydligaste då det är lätt att se den fysikaliska innebörden av alla olika temer..
mattiasp:
Det finns många olika sätt att skriva den men jag tycker faktiskt detta är, om inte det snyggaste så i alla fall det tydligaste då det är lätt att se den fysikaliska innebörden av alla olika temer..
Inredare
· Västra götaland
· 121 inlägg
Jag brukar försöka undvika att använda D/Dt då det inte är självklart att den är summan av accumulationstermen och konvektionstermen om man inte är van vid skrivsättet. Visst gör det ekvationen kortare (och ev snyggare) men också otydligare...
Inredare
· Västra götaland
· 121 inlägg
Hehe, ok!
Jag fräste ner en 12mm djup försänkning på baksidan ramen:
försänkning för skivorna
Sedan limmade jag bara ihop alltsammans. Med denna försänkning blir det mycket limyta och då tillräckligt starkt även utan avancerade fogar...
baksidan
Griffeltavlan är en 12 mm MDF målad med tavelfärg, kul och enkelt projekt som går att variera i det oändliga..
Jag fräste ner en 12mm djup försänkning på baksidan ramen:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
försänkning för skivorna
Sedan limmade jag bara ihop alltsammans. Med denna försänkning blir det mycket limyta och då tillräckligt starkt även utan avancerade fogar...
Logga in
Skapa konto
baksidan
Griffeltavlan är en 12 mm MDF målad med tavelfärg, kul och enkelt projekt som går att variera i det oändliga..
Inredare
· Västra götaland
· 121 inlägg
Det blev en till liten griffeltavla som present till flickvännen, detta för att hon ska stå ut med alla mina projekt och inte ringa arga snickaren..
runda former är kul men klurigt att jobba med..
sideview
Hon har inte fått den än men risken är nog inte så stor att hon skulle råka se detta...
Kan tillägga att det är med mening som ramen är ojämnt bred, ville få lite kalligrafikänsla...
Logga in
Skapa konto
runda former är kul men klurigt att jobba med..
Logga in
Skapa konto
sideview
Hon har inte fått den än men risken är nog inte så stor att hon skulle råka se detta...
Kan tillägga att det är med mening som ramen är ojämnt bred, ville få lite kalligrafikänsla...
Redigerat: