Mycket snyggt!!

Det visar tecken på att du lagt ner tid på bröllopspresenten och inte bara köpt något färdigt. Snyggt !

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Tack ska ni ha. Ja hemmabyggda presenter brukar bli väldigt uppskattade:)

Imponerande hantverk! Fattar inte hur man gör för att få det att passa sådär bra...

Även om jag inte är i närheten av vad många av er skapar (helt otroligt fina grejer) så kommer här mitt bidrag till tråden. Snickrade ihop en tallrikshylla. :)
IMG_20140624_163337.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20140624_163411.jpg
Skapa konto

• Gilla
Marlen Eskilsson och 4 till
  • Laddar…
Jättefin :)

• Gilla
JS80
  • Laddar…
:D
Stroker skrev:
Jättefin :)
Tackar

JS80 skrev:
Även om jag inte är i närheten av vad många av er skapar (helt otroligt fina grejer) så kommer här mitt bidrag till tråden. Snickrade ihop en tallrikshylla. :) ...
Nostalgi! Snyggt arbete!

Sådana där hade man serier med "jultallrikar" i förr, kompletterat med hembroderade "julhanddukar med bockar, granar och tomtenissar :)

Har hyllan någon praktisk funktion eller är tanken bara att visa sitt finporslin?
För det är väl enklare och mer praktiskt att ställa tallrikarna i en trave i skåpet.

• Gilla
JS80
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Nostalgi! Snyggt arbete!

Sådana där hade man serier med "jultallrikar" i förr, kompletterat med hembroderade "julhanddukar med bockar, granar och tomtenissar :)

Har hyllan någon praktisk funktion eller är tanken bara att visa sitt finporslin?
För det är väl enklare och mer praktiskt att ställa tallrikarna i en trave i skåpet.
Tack ska du ha! Den är väl ämnad för dekoration med gammalt porslin i. Min fru är väldigt inne på den "lantliga" stilen, så vi har några stycken, men denna är en present till några benkanta till oss, så hoppas dom kommer uppskatta den.

Jag är utbildad möbelsnickare men det är nu 15år sedan jag gick ut den linjen, men har på senare år börjat få tillbaka intresset. Äger inga direkta maskiner, har bara sticksåg, kap/gersåg, slipmaskin så det är det enda jag har använt mig av. Men skulle vilja köpa på mig lite hobby maskiner. Har ni några tips på billiga (dugliga) maskiner? Skulle va kul att börja göra lite större möbler.

Redigerat:
Utan att vara någon förståsigpåare när det gäller snickeri och möbler tycker jag att det är just den sparsmakade stilen, det enkla formspråket utan en massa krusiduller, som gör din hylla så fin.

Jag kan tänka mig att det är lätt att överarbeta saker så det blir bondrokoko,
bara för att man kan :)

• Gilla
JS80 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
KnockOnWood skrev:
Ibland har jag väldigt svårt att förstå du du och jag är födda samma sekel...

Men eftersom jag inte har något emot antikviteter så gillar jag både dig och tallrikshyllan!

/U

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
ullberg skrev:
Ibland har jag väldigt svårt att förstå du du och jag är födda samma sekel...
...
Det var ett långt sekel, och jag råkade se dagens ljus under den första halvan :)

Men tallrikarna finns nog kvar än. Exempel:
507915.jpg

Jultallrik.jpg

180860231_e8ac7f56-48b7-4a7d-a4d1-213559b90cf9.jpg
Skapa konto

Bilderna från
http://www.antikviteter.net/antikprat/messages/13470/507914.html?1337250031
http://web.comhem.se/~u00801896/samlartallrikar.htm
http://www.tradera.com/hackefors-c3_201117

Hoj hej alla mästarsnickare, här kommer jag och tar ner tråden till en amatörsnickares nivå. Har för övrigt läst hela tråden och är mäkta imponerad! Jag skrev i en annan tråd att jag skulle posta mitt bord här om det inte såg ut som stryk, tyvärr så ser det ut som stryk, men jag vill ändå visa upp det. Ytan är gjord genom att jag borrat i varje trädbit och satt en trädbit igenom alla borrade hål.

I alla fall, skåda, det jag kallar för "Älgkalven"!
20140701_095929.jpg
Skapa konto

20140701_095955.jpg
Skapa konto

Bordet hade givetvis blivit snyggare om det hade varit lägre, eller haft en större yta.

Här är något annat som jag byggde nyligen och blev väldigt nöjd med. Givetvis inte i klass med er anda proffssnickare, men jag gillar pallen eftersom det syns att jag tagit ett träd och bara tagit bort barken. Även här så har jag sökt en annan lösning till vanliga planket för att få en fin yta.
20140701_100050.jpg
Skapa konto

20140701_100130.jpg
Skapa konto

Ytan är inte helt plan, men det är inte ars*** heller!

• Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Alltså, det var ju inte helt snyggt konentionellt sett, men det har en stor charm så får mig får du tummen upp. (y)

• Gilla
llehs och 1 till
  • Laddar…
Gjorde en hylla i lite liknande stil.

Hylla alà gärdesgård

• 1404462218185.jpg
    Skapa konto
  • 1404462235311.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
AndersOlofWik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.