1 680 580 läst · 3 248 svar
1681k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Snygg avfasning vid fötterna! Det lyft verkligen känslan av hela möbeln.
Ett projekt som gått på sparlåga länge, men nu är klart.
En bänk i massiv ask, vitoljad, designen är väldigt inspirerad eller kanske rent av stulen från Kobeomsuk.
Rätt nöjd för att vara första bänken jag byggt, man lär av sina misstag.
En bänk i massiv ask, vitoljad, designen är väldigt inspirerad eller kanske rent av stulen från Kobeomsuk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag byggde om en garageport till en bricka.
Jag tyckte att det var synd att slänga teaken från garageporten när den gjort sitt.
Jag tyckte att det var synd att slänga teaken från garageporten när den gjort sitt.
Husägare
· September 1979
· 41 inlägg
Så himla fin bricka det är fantastisk återbruknM maxel skrev:
Så klart ska du göra detM maxel skrev:
Saxpy skrev:Ett projekt som gått på sparlåga länge, men nu är klart.
[bild][bild]
Så fin riktig mysig möbelSaxpy skrev:
Får man störa mitt i fotbollen med ett litet skryt. Jag har länge velat göra något till en av mina äldsta vänner och så kom jag på att han både tycker om te och Japan, så ett japaninspirerat litet skåp med två japanska temuggar. Valnöt, björk och alm.
Nu när jag ser bilderna märker jag att linjer från märkkniven är kvar. Ber om ursäkt @Ola C Nästa skryt blir utan linjer - jag lovar.
Nu när jag ser bilderna märker jag att linjer från märkkniven är kvar. Ber om ursäkt @Ola C Nästa skryt blir utan linjer - jag lovar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· September 1979
· 41 inlägg
Whoow varför är man inte din vänHep skrev:Får man störa mitt i fotbollen med ett litet skryt. Jag har länge velat göra något till en av mina äldsta vänner och så kom jag på att han både tycker om te och Japan, så ett japaninspirerat litet skåp med två japanska temuggar. Valnöt, björk och alm.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Vilket hantverk
Ny dag - nytt skryt. Skrivbordet jag hållit på med ett tag i skolan. Det svåraste var att få till bordsskivan i svartbetsad ek med valnötskant. Jag kan trösta mig med att jag nu vet flera sätt som inte funkar. Betsad ek i ben och bordsskiva, björk inuti och resten valnöt. Knepig valnöt som var flammig och nästan ser ut som jakaranda i vissa delar.
Jag har oftast som mål att den som ser en möbel jag byggt ska vilja gå fram och känna på den och det har verkligen lyckats den här gången.
Hurtsarna ska såklart stå i varsin ända av bordsskivan, men jag har inte bredare bakgrund.
Jag har oftast som mål att den som ser en möbel jag byggt ska vilja gå fram och känna på den och det har verkligen lyckats den här gången.
Hurtsarna ska såklart stå i varsin ända av bordsskivan, men jag har inte bredare bakgrund.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto