1 683 316 läst · 3 257 svar
1683k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Hmm, det är ju färdiga verk som skall redovisas i tråden. Nu får du skynda dig att posta det färdiga resultatet för annars blir det ju en "byggtråd" av det hela och den har i så fall hamnat på fel plats. 🤨
Gjorde ett eget bord med lite inspiration ja fick från tiktok!
Skivan är gjord av golvspånskiva som grund sen är de limmatfast ca 800 stavparkettsbitar i fiskbensmönster, sen spacklades springor/sprickor med svart träspackel.
Benen är gjorda av en limträbalk 140x405 som ja hade över, klöv upp de i 140x90s bitar.
Måttet är 220x95
Skivan är gjord av golvspånskiva som grund sen är de limmatfast ca 800 stavparkettsbitar i fiskbensmönster, sen spacklades springor/sprickor med svart träspackel.
Benen är gjorda av en limträbalk 140x405 som ja hade över, klöv upp de i 140x90s bitar.
Måttet är 220x95
Otroligt fint arbete, du kan ta beställningar på det👍B Bravel skrev:Gjorde ett eget bord med lite inspiration ja fick från tiktok!
Måttet är 220x95
Jag kan se många sätt. Rörelser i luftfuktigheten och från andra hållet om man spiller för att nämna två. Anledningn att jag frågar är att när jag själv tillverkat massiva bord har jag upplevt dem oerhört känsliga för fuktvariationer i luften om man inte behandlar båda sidor på bordet på samma vis. Därför är det intressant att höra vilka effekter, om några, som uppstår på ett bord med denna uppbyggnadsteknik.M maria01 skrev:
Nu är ju bordet inte jättegammalt stått inomhus ca 3 månader varav skivan bara låg på benen (ej fastskruvat) i ca 2 månader än så länge har de inte rört sig nånting, men sen lär de ju säkert hända nånting med rörelser eller dyl, de får tiden utvisa!Z zamen skrev:Jag kan se många sätt. Rörelser i luftfuktigheten och från andra hållet om man spiller för att nämna två. Anledningn att jag frågar är att när jag själv tillverkat massiva bord har jag upplevt dem oerhört känsliga för fuktvariationer i luften om man inte behandlar båda sidor på bordet på samma vis. Därför är det intressant att höra vilka effekter, om några, som uppstår på ett bord med denna uppbyggnadsteknik.
På sidorna är de stående parkettbitar limmad runt!
Tack för svar - riktigt snyggt!B Bravel skrev:Nu är ju bordet inte jättegammalt stått inomhus ca 3 månader varav skivan bara låg på benen (ej fastskruvat) i ca 2 månader än så länge har de inte rört sig nånting, men sen lär de ju säkert hända nånting med rörelser eller dyl, de får tiden utvisa!
På sidorna är de stående parkettbitar limmad runt!