1 683 328 läst · 3 257 svar
1683k läst
3,3k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Allvetare
· Tullinge
· 6 010 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 010 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 010 inlägg
Här är även gated community väldigt värde höjande. Det surras mycket om att det kommer bli standard.
I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.
Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
Husägare
· September 1979
· 42 inlägg
Det är ju som ett konstverk whoowNilstyko skrev:I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.
M Marguita Weckner skrev:
Vilken inspiration du ger, härlig känsla för form och färg, imponerande👍Nilstyko skrev:I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.
Jättefint!
Det var originellt, men du beskrev aldrig hur brädlapparna är hopfästade i det som ser ut som en järnram. Är de bara överhängda på skenor, lyckades inte se hur du gjort.
Tack😀S Ställmästarn skrev:
Brädorna är limmade på en plywoodskiva för att öka formstabiliteten lite grann. Ramen är också gjord av trä.
Dörrarna hänger på den här skenan:
https://www.byggmax.se/skjutdörrsbeslag-retro-homefixer-p72402?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiApOyqBhDlARIsAGfnyMqqrikm7YCWwRQSqGl05sj1_awgaZUDLO7-G9kjWKYWlj3bC6h9Sm4aAgJrEALw_wcB#913=80036
Sjukt fin bod också. Verkligen lyckade proportioner, material och färgsättning!Nilstyko skrev:I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.
Medlem
· Stockholm
· 7 363 inlägg
Grymt snyggt.
Jag får inte ens mina innerskjutdörrar, i ett träslag, att vara raka (måste gå tillbaks till ritbordet tror jag) :/
Jag får inte ens mina innerskjutdörrar, i ett träslag, att vara raka (måste gå tillbaks till ritbordet tror jag) :/
Vad gör man med tre Benno? Kanske buntar ihop dem och sätter på hjul?
Träborr, pluggar och pluggmarkör. Tre limfogbitar och förstärkning på baksidan. Överraskade mig själv med hyfsad passform. Fortsättning följer…
Träborr, pluggar och pluggmarkör. Tre limfogbitar och förstärkning på baksidan. Överraskade mig själv med hyfsad passform. Fortsättning följer…