Handgjord knivlist av träslagen ask, körsbär och jatoba på en kaklad vägg.

Min tur att för första gången visa vad jag gjort...
En knivlist blev det. Jag är ganska nöjd med resultatet. Jag har valt att använda Ask, körsbär och jatoba. Ask som är det ljusare träslaget är det jag använt mest. Jatoba är de allra mörkaste träslaget. Tyckte det var kul att använda lite för mig ovanligt trä. Annars ligger min nivå på vanligt virke från Hornbach.
Jag köpte magneter från Amazon magneterna bör vara ganska starka eftersom förlusten är ganska stor genom trät. Jag vill inte fräsa för tunt.... Nu satte jag dubbla magneter på sina ställen. kändes bra.

Nu valde jag att olja, fick det inte bra med lack.
 
Redigerat:
  • Gilla
LouiseKC och 15 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
[bild]

Min tur att för första gången visa vad jag gjort...
En knivlist blev det. Jag är ganska nöjd med resultatet. Jag har valt att använda Ask, körsbär och jatoba. Ask som är det ljusare träslaget är det jag använt mest. Jatoba är de allra mörkaste träslaget. Tyckte det var kul att använda lite för mig ovanligt trä. Annars ligger min nivå på vanligt virke från Hornbach.
Jag köpte magneter från Amazon magneterna bör vara ganska starka eftersom förlusten är ganska stor genom trät. Jag vill inte fräsa för tunt.... Nu satte jag dubbla magneter på sina ställen. kändes bra.

Nu valde jag att olja, fick det inte bra med lack.
Kan man få se en bild med knivarna på plats? En bild på baksidan, vore inte fel. :thinking:
 
  • Gilla
micke_c72
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Kan man få se en bild med knivarna på plats? En bild på baksidan, vore inte fel. :thinking:
Baksidan får du leva utan... Så kul är det inte att skruva:p
En bild med knivar på plats? lättare att fixa till:cool:
Knivar upphängda på en trälist på en vägg med blå och vit mosaik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
stigen och 2 till
  • Laddar…
K knegaren1 skrev:
Snickrat ihop lite akustikpanel/ribbvägg som jag vart riktigt nöjd med. Körde planhyvlad furu 15x21mm(då jag kom över det till ett riktigt bra pris, annars hade det blivit snuskigt dyrt) som jag oljebetsade i brun "valnötslook" samt ett tunt lager vit oljebets på dom ribborna som skapar boarden, avslutade med en led-list som lyser upp bakifrån mot taket.
Då jag har betongväggar och för att kunna ta ner det hela vid behov så byggde jag 4 färdiga paneler som jag sedan satte upp, skruvade varje ribba bakifrån genom tvärsgående läktbrädor och en svart konstgräsmatta emellan som fick fungera som akustikfilt(mest för att jag vill åt den svarta bakgrunden).
Totalen landade på ca 2500:- vilket är betydligt billigare är färdiga mdf/fanér paneler hade kostat :D[bild] [bild] [bild] [bild]
riktigt snyggt bra jobbat fick nån reklam från en firma i veckan deras panel var inte så dyr men bättre om kan göra själv https://woodupp.com/
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
Baksidan får du leva utan... Så kul är det inte att skruva:p[bild]
Två små skruvar. :D
Tack för bilden! (y)
 
Bananskalare Bananskalare skrev:
[bild]

Min tur att för första gången visa vad jag gjort...
En knivlist blev det. Jag är ganska nöjd med resultatet. Jag har valt att använda Ask, körsbär och jatoba. Ask som är det ljusare träslaget är det jag använt mest. Jatoba är de allra mörkaste träslaget. Tyckte det var kul att använda lite för mig ovanligt trä. Annars ligger min nivå på vanligt virke från Hornbach.
Jag köpte magneter från Amazon magneterna bör vara ganska starka eftersom förlusten är ganska stor genom trät. Jag vill inte fräsa för tunt.... Nu satte jag dubbla magneter på sina ställen. kändes bra.

Nu valde jag att olja, fick det inte bra med lack.
Snyggt, just magneterna hade jag problem med, funka bra när jag prova knivlisten liggande i verkstaden med knivar, de satt ganska bra tyckte jag men när den hängde på väggen så gled de tyngre ned efter ett tag, så jag fick ta ner den och eftersom jag hade satt en liten ram runt på baksidan så var det svårt att få plats med fräsen så det gick bli att borra lite istället. Nu sitter knivar på plats.
Men snyggt med olika träslag

Slänger in en bild på min knivlist.
Knivlist i trä upphängd på vägg med fyra knivar med svarta handtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knivlist av trä med infällda magneter, vissa hål är tomma och andra har magneter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
snuttekudden och 1 till
  • Laddar…
Immobil Immobil skrev:
Två små skruvar. :D
Tack för bilden! (y)
Glömde skriva att det sitter distanser bakom skruvarna för att få listen lite från väggen. lite för att det är snyggt, lite för att extra magneterna tog plats.
 
O ollo skrev:
Snyggt, just magneterna hade jag problem med, funka bra när jag prova knivlisten liggande i verkstaden med knivar, de satt ganska bra tyckte jag men när den hängde på väggen så gled de tyngre ned efter ett tag, så jag fick ta ner den och eftersom jag hade satt en liten ram runt på baksidan så var det svårt att få plats med fräsen så det gick bli att borra lite istället. Nu sitter knivar på plats.
Men snyggt med olika träslag

Slänger in en bild på min knivlist.
[bild]

[bild]
magneterna var ett problem. Där var det som var störst bekymmer... skulle säkert kunnat haft starkare magneter. Men man ska inte behöva ha dragiamp med knivlisten varje gång. Jag valde avlånga magneter
Kul att du gjorde en så stor knivlist. känns som de vore bättre för knivarna. Jag gillade träpluggarna i hörnen
 
Hej!

På Amazon.se har dom starka magneter. Dom här har jag använt med gott resultat. Det blir bäst drag om man fräser ner till 2-3mm i ämnet.
Dag

Rektangulära och runda neodymmagneter med specifikationstexter från en online-butik.
 
Dörr
Svarta dubbeldörrar med dekorativa färgglada glasfönster i övre delen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 11 till
  • Laddar…
N natten_ skrev:
Dörr
[bild]
Superfin. Hade du glaset sedan innan?
 
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Superfin. Hade du glaset sedan innan?

Tack.
Glaset gjorde vi själva med bly som man klistrar på glasskivan samt glasfärg. Så fejkat blyinfattat glas.
 
stigen stigen skrev:
Hej!

På Amazon.se har dom starka magneter. Dom här har jag använt med gott resultat. Det blir bäst drag om man fräser ner till 2-3mm i ämnet.
Dag

[bild]
De avlånga magneterna är det jag kör med.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Har gjort en skärbräda som present. Gjord i ek och markeringen där vi bor är i Wenge.
 
  • Handgjord skärbräda i ek med Wenge-markering, formad som en karta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
rikard454 och 30 till
  • Laddar…
Vitrinskåp i ek. Övningen lådmöbel på Möbelsnickarskolan.

Retro träskåp med spritflaskor, omgiven av krukväxter och julstjärna i fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 44 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.