Öppet vitrinskåp i björk med synliga laxstjärtsfogar och champagneglas inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterat vitrinskåp i björk med synliga handgjorda laxstjärtsförband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detalj av ett vitrinskåp i björk med synliga handgjorda laxstjärtssammanfogningar på hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vitrinskåp i björk med handgjorda laxstjärtar.
 
  • Gilla
kristofo och 35 till
  • Laddar…
Minimalistiskt stilrent, fint!
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
Hemmagjord trähylla med olika fack och verktyg visande en stämjärn och ölfatstapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickeri är inte min starkaste gren men byggde detta i helgen.

Riktigt nöjd
 
  • Gilla
ptrlmk och 8 till
  • Laddar…
M micke_c72 skrev:
[bild] Snickeri är inte min starkaste gren men byggde detta i helgen.

Riktigt nöjd
Slutresultat
 
  • Hemgjord väggmonterad spritdispenser i trä med belysning och tre olika flaskor inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ergonomen och 1 till
  • Laddar…
Vad är det för något? En robot som automatiskt fyller upp en lagom grogg eller? Snyggt ljus men blev lite konstigt på bild..
 
raveper raveper skrev:
Vad är det för något? En robot som automatiskt fyller upp en lagom grogg eller? Snyggt ljus men blev lite konstigt på bild..
Det är flaskhållare som har 4 CL dosering som brukar sitta på krogen
 
Har skummat igenom den här tråden de senaste dagarna. Så många otroligt fina verk! Jag hoppas kunna posta något i framtiden som lever upp till samma standard.

Men jag chansar och postar något som kanske inte är den typen av hantverk som normalt dyker upp här, men som jag trots allt ändå är väldigt stolt över och som pryder "nörd-hörnan" i huset.
Fullskalig R2D2, byggd på stomme av trä, hölje av handskuren och limmad polystyren, samt X antal 3D-printade delar.

En hemgjord replika av R2D2 från Star Wars placerad i ett hörn av ett rum, byggd med trä, polystyren och 3D-printade delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörna av ett rum med en handbyggd modell av R2D2 och en vit hylla full av samlarföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
saiter och 39 till
  • Laddar…
S
AnonyKanga AnonyKanga skrev:
Har skummat igenom den här tråden de senaste dagarna. Så många otroligt fina verk! Jag hoppas kunna posta något i framtiden som lever upp till samma standard.

Men jag chansar och postar något som kanske inte är den typen av hantverk som normalt dyker upp här, men som jag trots allt ändå är väldigt stolt över och som pryder "nörd-hörnan" i huset.
Fullskalig R2D2, byggd på stomme av trä, hölje av handskuren och limmad polystyren, samt X antal 3D-printade delar.

[bild]

[bild]
Snyggt.

Kan den göra något mer än att dammsuga? ;)
 
S sinuslinus skrev:
Snyggt.

Kan den göra något mer än att dammsuga? ;)
Tack!

Hade planer på att installera kameror och en raspberry pi eller liknande, köra någon form av mjukvara för att göra den självgående till viss del, men jag får nöja mig med att den styrs med hjälp av en gammal 360-kontroll... Så nä, inte ens dammsuga kan den göra för tillfället :p
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
AnonyKanga AnonyKanga skrev:
Tack!

Hade planer på att installera kameror och en raspberry pi eller liknande, köra någon form av mjukvara för att göra den självgående till viss del, men jag får nöja mig med att den styrs med hjälp av en gammal 360-kontroll... Så nä, inte ens dammsuga kan den göra för tillfället :p
Grymt cool/snygg skapelse!
Har du några bilder från byggandet - skulle vara kul att se (läs en projekttråd jag glatt följt minutiöst :))
 
  • Gilla
AnonyKanga
  • Laddar…
D dilemma skrev:
Grymt cool/snygg skapelse!
Har du några bilder från byggandet - skulle vara kul att se (läs en projekttråd jag glatt följt minutiöst :))
Tackar! :)

Ouff, jag tror jag har alla bilder/filmer på en gammal extern disk någonstans.
Däremot har jag en hel byggtråd på sweclockers forum, där jag försökt dokumentera det mesta arbetet.
https://www.sweclockers.com/galleri/11953-radiostyrd-r2d2-bygglogg
https://www.sweclockers.com/galleri/14524-radiostyrd-r2d2

Bygget startade för ca 10 år sedan och var färdigt för ca 4 år sedan, så jag tar inget ansvar för kvaliteten på varken bild, film eller text förknippat med detta. Sånt måste väl vara preskriberat nu? ;)
 
  • Älska
dilemma
  • Laddar…
Har byggt ett spelbord i limträ, blev riktigt bra. Väntar på att sonen ska flytta ut så jag kan ta in det. Hantverksmässigt byggt spelbord i limträ med iläggsskivor, i en verkstad med cyklar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är iläggsskivor som man kan ta bort för att använda botten som en spelyta, men är ett vanligt bord annars.
 
  • Gilla
ulfs01 och 8 till
  • Laddar…
SandmanNet SandmanNet skrev:
Har byggt ett spelbord i limträ, blev riktigt bra. Väntar på att sonen ska flytta ut så jag kan ta in det.[bild]

Det är iläggsskivor som man kan ta bort för att använda botten som en spelyta, men är ett vanligt bord annars.
Man vill ju såklart gärna se hur det ser ut i "gamemode" också
 
M Marsman80 skrev:
Man vill ju såklart gärna se hur det ser ut i "gamemode" också
Yes, har beställt en spelmatta att ha i botten, så tänkte ta sådana bilder när allt är klart liksom. Men här är en bild när det inte är klart än men utan iläggsskivorna
Obehandlad träbordsskiva i en verkstad med en burk dansk olja framför, utan iläggsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
SandmanNet SandmanNet skrev:
Yes, har beställt en spelmatta att ha i botten, så tänkte ta sådana bilder när allt är klart liksom. Men här är en bild när det inte är klart än men utan iläggsskivorna
[bild]
Har sett varianter där man också fällt in en skärm i nedsänktningen. Något du funderat på? Om förkastat den idén, varför då? (Vill bygga ett eget)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.