Byggde även en fåtölj att sitta i när skåpets innehåll ska avnjutas.

• Ett modernt vardagsrum med en stilfull stol, inomhusväxter och fönster som reflekterar ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Hep och 44 till
  • Laddar…
Kanske lite mer av ett halvfabrikat, men behövde en ny Tv-bänk. Syster min hade en tråkig bänk som skulle slängas vilket jag tyckte var dumt. Jag sökte efter en begagnad marmorskiva på Marketplace för att matcha min övriga inredning.
Köpte på mig några meter foglist, som jag satte som ribbor på dörrarna. Kostnaden för denna blev väl ca 2000kr totalt inklusive marmorskivan som jag betalade 1000kr för.

Modern TV-bänk med marmortopp, högtalare ovanpå, nära en kruka med torkade växter, på parkettgolv mot vit vägg.
Skapa konto
Svart hylla i oordning, däck på hyllor bakom, garage eller verkstadsmiljö, rörigt, verktyg och material synligt.
Skapa konto
Minimalistiskt rum med tv-bänk, konstväxt, högtalare, fiskbensparkett och vit vägg.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 29 till
  • Laddar…
B banankakan skrev:
Den var oerhört snygg! Ingen dokumenterad fototråd över bygget? Man blir ju väldigt nyfiken hur du gått tillväga.

B banankakan skrev:
Vitrinskåp i ek. Övningen lådmöbel på Möbelsnickarskolan.

[bild]
Snyggt. Vilken möbelsnickarskola är det?

Hep Hep skrev:
Snyggt. Vilken möbelsnickarskola är det?
Möbelsnickarskolan via Folkuniversitetet i Upplands Väsby. Gick en termin på 246h kväll och helg. Tänkte gå en till termin, man bokar upp sig för en termin i taget, men fick egen plats på privatägt snickeri här i Stockholm som lockade lite väl mycket.

H henche skrev:
Den var oerhört snygg! Ingen dokumenterad fototråd över bygget? Man blir ju väldigt nyfiken hur du gått tillväga.
Var alldeles för mycket uppe i byggandet av den så det blev knappt några bilder alls. Hade inte ens en ritning innan jag startade, testade mig fram och lyckades få ihop en rätt trevlig möbel som både är skön att sitta i och passar finfint till vitrinbarskåpet.

• Gilla
henche
  • Laddar…
H
B banankakan skrev:
Snyggt. Påminner om fotöljen GE-290 av Hans J. Wegner

H hus520 skrev:
Snyggt. Påminner om fotöljen GE-290 av Hans J. Wegner
Absolut, lite andra mått och vinklar på min det var hans fåtölj jag hade som inspiration.

B banankakan skrev:
Möbelsnickarskolan via Folkuniversitetet i Upplands Väsby. Gick en termin på 246h kväll och helg. Tänkte gå en till termin, man bokar upp sig för en termin i taget, men fick egen plats på privatägt snickeri här i Stockholm som lockade lite väl mycket.
Intressant. Jag börjar mintermin där i januari. Jag gick ett par helger för ett år sedan och tar ett steg upp nu. Har du lärling-/praktikplats nu?

Hep Hep skrev:
Intressant. Jag börjar mintermin där i januari. Jag gick ett par helger för ett år sedan och tar ett steg upp nu. Har du lärling-/praktikplats nu?
Det var den trevliga helgkursen som fick mig att anmäla mig till terminskursen. Det jag är på nu är "bara" en fullt utrustad verkstad där jag försöker hänga all ledig tid. Är kvar i kontorsjobbandet men drömmen är att börja växla över till möbelsnickrandet som primär sysselsättning.

• Gilla
Denniis och 1 till
  • Laddar…
Pall så att min gamla mor har ngt att sitta på när skorna ska knytas.
Träpall med vävd sits framför bokhylla full av böcker, nära ett fönster, hemmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 31 till
  • Laddar…
Möbel som efter lite olja ska stå i hallen och dölja fiberdosan och mesh-pucken. Toppen, ribbor samt stag av ek och sidor av ask. Laxstjärtarna börjar sitta rätt bra nu :)
Träpanel, oavslutad möbel, inomhus, spegling, fönster, natt, krukväxt, julbelysning, trägolv, gammal stol.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 34 till
  • Laddar…
Blev ett par ölbärare i oljad ek.

• Trälåda med sex flaskor julmust, en traditionell svensk dryck, placerade på ett trägolv.
    Skapa konto
  • Träölkorg med flaskor, två ölsorter, står på ett trägolv inne.
    Skapa konto
  • Träsvarvverkstad med ofärdiga träkorgar, verktygsmaskiner och trämaterial i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Unikt namn och 23 till
  • Laddar…
Duger tydligen till Julmust också. (y):D

• Gilla
cope
  • Laddar…
C cope skrev:
Blev ett par ölbärare i oljad ek.
Jag tar 2stycken:)

• Gilla
cope
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.