1 669 404 läst · 3 212 svar
1669k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Jag vill också skryta lite!
Egenknåpat matbord, hittade inget i den stil eller mått som jag ville ha så jag gjorde ett själv. Inget avancerat, använt "färdiga" delar. Bordsskivan är hyllplan från Norrgavel och benen är från RGE. Underredet är egensnickrat dock, men det syns ju inte.
Egenknåpat matbord, hittade inget i den stil eller mått som jag ville ha så jag gjorde ett själv. Inget avancerat, använt "färdiga" delar. Bordsskivan är hyllplan från Norrgavel och benen är från RGE. Underredet är egensnickrat dock, men det syns ju inte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästa projekt börjar bli färdigt. Har haft mycket tid i snickeriet nu ett tag vilket är riktigt kul och givande. Herrbetjänterna och stolen har jag visat upp tidigare så här kommer nästa projekt.
Ett skåp för att visa upp en fin knivsamling. Skåpet är inte till mig själv så och ska bli en present så vi får hoppas han blir nöjd.
Ett skåp för att visa upp en fin knivsamling. Skåpet är inte till mig själv så och ska bli en present så vi får hoppas han blir nöjd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Knivarna kommer att ligga på 5mm rundstav som jag har gjort i samma träslag. Det finns många hål så han själv kan möblera hur han vill. Alla hålen är borrade i 10 graders vinkel så knivarna inte trillar av framåt.Immobil skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack Ronnie!P Pysslarn skrev:
Jag är själv nöjd med resultatet.
Träslaget är faktiskt körsbär. En rejäl stock som jag fick som jag har sågat och torkat själv.
Sambon fick tag på en ”bar” som skänktes bort mot avhämtning.
Den var för stor så fick såga av högersidan och göra den rak, ta bort lite ”detaljer” och montera en allmogelist upptill och måla.
Även modifierad innantill för att vinkylen ska få plats.
Lutar åt att det ska bli en ny egensnickrad bänkskiva i fiskbensmönster.
Den var för stor så fick såga av högersidan och göra den rak, ta bort lite ”detaljer” och montera en allmogelist upptill och måla.
Även modifierad innantill för att vinkylen ska få plats.
Lutar åt att det ska bli en ny egensnickrad bänkskiva i fiskbensmönster.
Jag får skryta med vårt egenbyggda bokskåp. Dörrar är byggda med min hobbyfräs. Även egentillverkat elementskydd.
Redigerat: