1 671 848 läst · 3 215 svar
1672k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Dottern växte ur sin loftsäng som syns här: https://www.byggahus.se/forum/posts/2384227/
Så rev ner den o byggde om den till sonen. Applicerade lärdomar från förra bygget. Lite lägre så det inte är så tungt att släpa upp sovande barn. Lite större utrymme i själva huset för mer syre o sittplats. Hade en möbel o legolåda som inte fick plats i rummet, så de fick snickras in. Massa klätterhandtag framför allt på kortsidan. På taket la jag en LED-list som grabben kan styra färgen på. Det är små hål i taket så det blir som en stjärnhimmel.
Så rev ner den o byggde om den till sonen. Applicerade lärdomar från förra bygget. Lite lägre så det inte är så tungt att släpa upp sovande barn. Lite större utrymme i själva huset för mer syre o sittplats. Hade en möbel o legolåda som inte fick plats i rummet, så de fick snickras in. Massa klätterhandtag framför allt på kortsidan. På taket la jag en LED-list som grabben kan styra färgen på. Det är små hål i taket så det blir som en stjärnhimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Så där, ett av dom första projekten som inte var ämnat för verkstaden är klart. Det är en bok/tidningshylla som jag gjorde till min fru i födelsedagspresent. Den är baserad på en bild som hon visade mig någon gång runt jul
Jag byggde hyllan med mått så att två Tintin-tidningar kan stå bredvid varandra.
Väl på plats så var inte Tintin prioriterat längre.
Körde med fransk upphängning (heter det det?).
Laxarna börjar bli rätt ok.
Körde med skruvade "nitar" för att fästa läderremmen. Riktigt smidigt. Jag trodde vi hade en håltagare, men någon sådan hittade jag aldrig. Det funkade att borra också. Som en liten sidokommentar så kan jag meddela att läder är oväntat dyrt.
En liten ekstav i ett utfräst hål håller läderremmen.
Logga in
Skapa konto
Jag byggde hyllan med mått så att två Tintin-tidningar kan stå bredvid varandra.
Logga in
Skapa konto
Väl på plats så var inte Tintin prioriterat längre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Körde med fransk upphängning (heter det det?).
Logga in
Skapa konto
Laxarna börjar bli rätt ok.
Logga in
Skapa konto
Körde med skruvade "nitar" för att fästa läderremmen. Riktigt smidigt. Jag trodde vi hade en håltagare, men någon sådan hittade jag aldrig. Det funkade att borra också. Som en liten sidokommentar så kan jag meddela att läder är oväntat dyrt.
Logga in
Skapa konto
En liten ekstav i ett utfräst hål håller läderremmen.
Hobbysnickare
· Västragötaland
· 183 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig