Riktigt fint! :)

Tack så mycket! Kul att folk gillar bordet :)

Fått till ett skåp till hyvlarna, nära hyvelbänken. Dom har stått i ett annat rum fram till nu, så det skall bli skönt att få dom nära till hands.

Fokuserade på att försöka minimera misstag i detta projekt. Några hundra misstag senare så är man då äntligen klar och dom flesta misstagen märks inte så tydligt.

Skåpet är byggt i al. Al är betydligt mer lättarbetat än björk, även om det är lite åt det mjukaste hållet. Den klyver sig lätt också, vilket jag märkte när jag sinkade lådorna.

Nu är det kanske dags att våga sig på ett projekt som skall visas utanför verkstan.

Ett hemmagjort väggskåp i alträ med öppen hylla och tre lådor, intill en arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Träskåp för hyvlar monterat på väggen ovanför arbetsbänk, tillverkat i al med tre lådor.
Skapa konto

Ett hemmagjort väggskåp i alträ för förvaring av hyvlar med öppna hyllor och utdragna lådor, placerat över ett element.
Skapa konto

Träskåp med öppna lådor, tillverkat av al, monterat nära en hyvelbänk.
Skapa konto

Hängande skåp i alträ med samling hyvlar och lådor ovanför en hyvelbänk i ett verkstadsrum.
Skapa konto

Ett handgjort skåp av alträ på vägg med facket för hyvlar och tre lådor under.
Skapa konto

Hyvlar i olika storlekar och modeller förvarade i ett hemmagjort skåp av alträ.
Skapa konto

Hyvelskåp i al med öppna lådor och hyvlar nära en hyvelbänk.
Skapa konto

Nybyggt skåp i alträ nära hyvelbänken för förvaring av hyvlar.
Skapa konto

• Gilla
Simsu och 15 till
  • Laddar…
Tjusigt(y)

• Gilla
snuttekudden
  • Laddar…
S snuttekudden skrev:
Nu är det kanske dags att våga sig på ett projekt som skall visas utanför verkstan.
Mycket snyggt!
Du kan få övningsbygga lite möbler till mitt vardagsrum :)

• Gilla
Arkstedt och 1 till
  • Laddar…
Mycket snyggt, al var ju helt klart intressant, det ska jag hålla utkik efter.
Däremot så tycker jag inte att upphängningen av Knew Concept sågen riktigt matchar resten. ;)

Har du hängt skåpet på Elfa skenorna, hur har du isåfall löst det? Stämjärnshållaren ser också ut att sitta på skenorna, har du själv fixat till något som passar där? Anledningen till frågan är att jag har lite olika saker som jag skulle vilja kunna fästa upp på Elfa skenor men jag har inte hittat något enkelt sätt att lösa det på ännu. Det går naturligtvis att såga till en lämplig plåtbit själv med en konsol som förlaga men så mycket energi har jag inte uppbådat ännu.

Den vita hyveln ser ju lite speciell ut, vad är det för något?

• Gilla
Simsu och 2 till
  • Laddar…
P
jac jac skrev:
Har du hängt skåpet på Elfa skenorna, hur har du isåfall löst det?
Kanske med hjälp av Elfas beslag

• Gilla
jac
  • Laddar…
jac jac skrev:
Mycket snyggt, al var ju helt klart intressant, det ska jag hålla utkik efter.
Däremot så tycker jag inte att upphängningen av Knew Concept sågen riktigt matchar resten. ;)

Har du hängt skåpet på Elfa skenorna, hur har du isåfall löst det? Stämjärnshållaren ser också ut att sitta på skenorna, har du själv fixat till något som passar där? Anledningen till frågan är att jag har lite olika saker som jag skulle vilja kunna fästa upp på Elfa skenor men jag har inte hittat något enkelt sätt att lösa det på ännu. Det går naturligtvis att såga till en lämplig plåtbit själv med en konsol som förlaga men så mycket energi har jag inte uppbådat ännu.

Den vita hyveln ser ju lite speciell ut, vad är det för något?
Tackar.

Det är elfas hängbeslag. Jag köpte en hel drös av dom för några år sedan. Dom kommer väl till pass på diverse olika projekt. Jag kommer inte ihåg vad dom kostade riktigt, men med tanke på att det är elfa så lär det väl inte ha varit billigt. Nu, när jag glömt bort vad dom kostade, så känns det som en bra investering dock.

Figursågen har inte riktigt hittat sin plats ännu nej. Har några svängborrar som jag inte heller har något bra ställe till. Det får kanske bli nästa verkstadsprojekt att fixa en plats till dom.

Den vita hyveln är min sons leksakshyvel. Vi hittade den på en loppis i somras, nu ville han tvunget att den också skulle stå i skåpet och det har jag inget emot.

• Gilla
  • Haha
Simsu och 1 till
  • Laddar…
Men va f-n, då finns ju de beslagen iallafall fall. Jag var säker på att jag sett sådana men när jag var och frågade efter dem på Hornbach som har ganska mycket från Elfa så var säljaren helt säker på att något sådant fanns inte och vi kunde inte heller hitta dem i katalogen. Jag blev övertygad om att jag bara drömt om dem och gav upp.

S snuttekudden skrev:
Den vita hyveln är min sons leksakshyvel.
Haha, klart att den ska stå i det fina skåpet den också. Jag tyckte den såg lite plastig ut men tänkte att det säkert är något riktigt exklusivt som jag inte förstår. - Och det är det ju också iofs. (y)

S snuttekudden skrev:
Den vita hyveln är min sons leksakshyvel. Vi hittade den på en loppis i somras, nu ville han tvunget att den också skulle stå i skåpet och det har jag inget emot.
Äsch! Det hade ju varit kul att se hur långt du kunnat leka "kejsarens nya kläder" i det här sällskapet :D

Jag fick lite feeling när jag gick ut i garaget ikväll!
Det blev två st hållare/fodral till tändsticksaskar.
Två handgjorda träfodral till tändsticksaskar på ett köksbänksunderlag.
Skapa konto
Två hemmagjorda träfodral för tändsticksaskar på ett bord, en ask halvt inskjuten i ett fodral.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
Hehe det påminner lite om en grej jag gjorde av ett vedträ.
Hemmagjord ljusstake tillverkad av ett vedträ med insatt värmeljus och metallplatta.
Skapa konto

Video på skapelsen som väl är i längsta laget kanske men gjorde ljusstaken och videon som en present.

• Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Scrollade igenom senaste sidorna i tråden.
Stannade till många gånger... Men stannade extra länge när jag såg @etjo s alster! Riktigt tjusigt!

Jag bidrar med mitt bord, har tyvärr inga dagsfärska bilder. Men ni förstår tanken.
(Det är INTE det tänkta bordsunderredet på bilden) ;)

• Hemsnickrat träbord med fiskbensmönster, placerat utomhus på tillfälligt underrede, grus och trädgård i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Simsu och 8 till
  • Laddar…
Inte det svåraste jag byggt men tyckte nog den blev lite kaxigt tuff. Pall till nya köket, snabbskissad och snabbyggd och inspirerad av högklackad platåsko. Använde upp lite spillvirke, lite för vild ådring för min vanliga smak men här passade det rätt bra.

Handgjord träpall med unik design inspirerad av platåsko, tillverkad av spillvirke med tydlig ådring.
Skapa konto

Hembyggd pall med tydlig ådring och design inspirerad av högklackad platåsko, placerad i en verkstad.
Skapa konto

Hantverksmässigt byggd pall i spillvirke med tydlig ådring som påminner om en högklackad platåsko.
Skapa konto

Skiss av en pall inspirerad av en högklackad platåsko, ritad med lila markeringar.
Skapa konto

• Gilla
Simsu och 28 till
  • Laddar…
Riktigt läcker, snyggt bygge!

//Ronnie

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.