Välkommen ut ur vassen, snygg bänk. (y)

Hur ser den ut undertill?

Edit. Skuggan berättar nog ungefär hur den ser ut...

Jag hade nog övervägt något som håller rätt på inbördes avstånd (och höjd) mellan plankorna, i mitten, är rädd de kan lätt börja spreta lite.
 
Redigerat:
Ola C skrev:
Välkommen ut ur vassen, snygg bänk. (y)

Hur ser den ut undertill?

Edit. Skuggan berättar nog ungefär hur den ser ut...

Jag hade nog övervägt något som håller rätt på inbördes avstånd (och höjd) mellan plankorna, i mitten, är rädd de kan lätt börja spreta lite.
Jag har tyvärr inga bättre bilder som förklarar undersidan.
Strävorna är limmade och kexade med domino brickor.
Jag är medveten om det ev. problemet men då hade den inte blivit så smäcker som jag ville ha den. Sen var det tillräckligt krångligt med att få ihop limningen i ett moment ändå.
Hade ju kunnat halva ur ribborna på mitten och lagt i en liten list där som höll allt samman.
Det får bli till nästa gång.
 
KnockOnWood skrev:
Bara en liten (avundsjuk) synpunkt:

Skall den där vackra bänken stå där bredvid Jetson-stolen, så borde du kosta på dig förkromning av benstället.
Så passar de ihop perfekt!

Jetson-stolarna är för övrigt högt prisade.
Så accessoarerna bör kanske hålla samma klass :)

[länk]
Nä jag tänkte katsa ut jetson😅
 
Jag hade samma fundering som Ola C, men antog att det nog funkade ändå.

Själv hade jag limmar distanser av mörktonad trekantlist i mitten. De behöver absolut inte nå överkanten.
 
L-OFast skrev:
Nä jag tänkte katsa ut jetson😅
Jag kan ta över den till ett rimligt pris :)
 
KnockOnWood skrev:
Jag kan ta över den till ett rimligt pris :)
Jag är rädd att jag får flytta ut i garaget om jag gör mig av med dem.
Det var bänken som fick flytta efter att ha gått under klubban / sålts på en välgörenhets auktion.
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 2 till
  • Laddar…
Några pallar jag gjort.
För mig som amatör är det mest utmanande med att bygga saker att få till proportionerna, ett så pass överskådligt och (relativt) enkelt projekt som en pall känns som ett bra sett att öva på det :)

Björk m. schellack.
Hemgjord pall i björk med schellackfinish och inlagda fyrkantiga detaljer på sitsen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Furu&stål (mer info i annan tråd).
Hemmagjord pall med mörkbrun sits och svart stålunderrede på rutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Furu m eksits, obehandlad.
En handgjord träpall av björk med schellackfinish framför en svart tavla och vit väggpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Daltonsson och 23 till
  • Laddar…
Amatör??? :x

Vad skall vi då kalla oss andra som mest tillverkar sågspån och skulle förmodligen spricka av stolthet ifall vi kunde producera sådana alster?

Hursomhelst - (y) Mycket snyggt gjort
 
  • Gilla
Buuzzz och 6 till
  • Laddar…
Vilken frän sammanfogning av benstagen på den understa pallen (y)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Rönnis skrev:
Amatör??? :x

Vad skall vi då kalla oss andra som mest tillverkar sågspån och skulle förmodligen spricka av stolthet ifall vi kunde producera sådana alster?

Hursomhelst - (y) Mycket snyggt gjort
"En amatör, av franska amateur (ursprungligen från latinets verb amare, som substantiv amator, "en som älskar"), är en person som ägnar sig åt en verksamhet av eget intresse utan att ha den som yrke – motsatsen till professionell.[1] Gränsen kan definieras antingen genom utbildnings- och erfarenhetsnivå, eller genom inkomstnivå."
http://https://sv.wikipedia.org/wiki/Amatör
Lite fritt tolkat så, om man inte försörjer sig på sin hobby är man amatör. Betyder inte att man är sämre på något.
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
"Gränsen mellan professionell och amatör kan definieras genom erfarenhetsnivå." Så fortsatt kvarstår frågan - Amatör...???? :p
 
Rönnis skrev:
"Gränsen mellan professionell och amatör kan definieras genom erfarenhetsnivå." Så fortsatt kvarstår frågan - Amatör...???? :p
Citat bör inte ändras. Då kan alla möjliga frågor kvarstå. ;)
 
Deltar i lajv - levande rollspel några gånger om året och har då börjat bygga pilbågar i diverse träslag som jag säljer till andra lajvare. Riktigt kul - både lajv och att bygga pilbågar.
Handgjorda pilbågar i olika träslag ligger på marksten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Handgjorda pilbågar av olika träslag arrangerade på marken, avsedda för levande rollspel (lajv).
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
stice och 20 till
  • Laddar…
Det syns tydligt på bågarna att du har kul — kanonsnyggt!

//Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.