15 601 läst · 77 svar
16k läst
77 svar
Stor ilska mot Ernst kvarnrenovering
Om *någonting* är gratis så är det *du* som är produkten.
I just AB fallet så betalar reklamen alla dom sämsta artiklarna medan reklam+avgift betalar resten.
Sedan har såklart även operatören samt alla som har rätt att lagra/läsa kakor på datorn tillgång till värdefull information.
I just AB fallet så betalar reklamen alla dom sämsta artiklarna medan reklam+avgift betalar resten.
Sedan har såklart även operatören samt alla som har rätt att lagra/läsa kakor på datorn tillgång till värdefull information.
Mandelmanns:
”Allt är det som tidningarna drar upp och försöker hitta konflikter. Det finns ingen konflikt egentligen, men det är klart att ska man göra något som är nytt så kan en del känna att det är lite obehagligt med nya saker som kommer in i ens liv sådär. Första naturliga reaktionen är ”nej, inte här! Inte på min gata”. Vi träffades för en vecka sedan på vägen tillsammans och alla var fantastiskt tillmötesgående. Det är klart vi löser det här tillsammans, säger hon.”
En granne är missnöjd med bygglov för parkeringen och tänker överklaga. Han tror den kan påverka djurlivet.
Så mycket för ”ilska” ..
”Allt är det som tidningarna drar upp och försöker hitta konflikter. Det finns ingen konflikt egentligen, men det är klart att ska man göra något som är nytt så kan en del känna att det är lite obehagligt med nya saker som kommer in i ens liv sådär. Första naturliga reaktionen är ”nej, inte här! Inte på min gata”. Vi träffades för en vecka sedan på vägen tillsammans och alla var fantastiskt tillmötesgående. Det är klart vi löser det här tillsammans, säger hon.”
En granne är missnöjd med bygglov för parkeringen och tänker överklaga. Han tror den kan påverka djurlivet.
Så mycket för ”ilska” ..
Ernst ska hållas borta från allt vad kultur heter och speciellt kulturbygnader. Det är förmodligen inte svårt att göra något som redan är trevligt och har en fin miljö till ngt fint. Låt oraklet ta sig an en sunkig självbyggd sommarstuga från 70-tal. Där kan flera ha nytta av renoveringsidéer. Inte så många som har kvarnar.
Vem äger kvarnen förresten? Privatperson? Kommunen?
Nackdelen är att dom renoverar med fel material så huset kommer falla ihop troligtvis snabbare än innan...A AndersS skrev:
Då får man anstränga sig. Ernst har väl visserligen gjort en del korkade saker, men generellt sett tror jag inte att gans renoveringar gör att det håller sämre än orörda hus.
Har du något belägg för ditt påstående?FreQa skrev:
Här är det företag som renoverar stommen på huset. Ett lokalt företag som jag inte tror har råd att göra ett dåligt jobb. www.baggersbygg.se
Stickan
Låter bra det där. Talar bara om hur dom renoverat tidigare år. Snabbt och snyggt, främst målningen har varit material som inte andas...Stickan56 skrev:
Sant men var tar kulturvärdena vägen om dom försvinner? Jobbar med sånt varje dag så jag vet vilken motvind vi jobbar i...D Daniel 109 skrev:
Låter som kungahuset varit involverade....FreQa skrev:
Och för er som inte kan er historia, prinsessan Christinas man är väl delvis skyldig till skadorna på både Tullgarn & Stockholms slott