18 907 läst ·
142 svar
19k läst
142 svar
Störande mopedbuller!!!
Man kan väl ha tomma blomlådor som inte behöver skötas? Kanske med plastblommor om det är viktigt med estetiken?
Om blomlådorna flyttas av "privatpersoner" (vilka då?) så är det väl bättre att flytta tillbaka dem än att ta bort dem?
Jag skulle inte ge upp efter att ha fått sådär dåliga argument. Eskalera till politiskt nivå. Gärna samtidigt som du tar kontakt med en lokaltidning om saken.
Om blomlådorna flyttas av "privatpersoner" (vilka då?) så är det väl bättre att flytta tillbaka dem än att ta bort dem?
Jag skulle inte ge upp efter att ha fått sådär dåliga argument. Eskalera till politiskt nivå. Gärna samtidigt som du tar kontakt med en lokaltidning om saken.
Renoverare
· Stockholm
· 19 488 inlägg
De har lättat reglerna för a traktor nu, så jag funderar på att bygga en till äldsta grabben av en Taycan, tyst och bra komfort
Stabsmässigt!
Jo vi kommer ta det vidare. Nu är det ju nytt år och nya pengar. Och kommunen har mycket pengar enl politikerna då de som sagt ska lägga en halv miljard på 2 affärer och en del annat på annat skit =)P pmd skrev:Man kan väl ha tomma blomlådor som inte behöver skötas? Kanske med plastblommor om det är viktigt med estetiken?
Vi var villiga att skriva under ett kontrakt att vi sköter lådorna.
Ett trick som jag har sett användas är att placera ut leksaker längs vägen/gatan. Helst i gränsen mellan gatan och tomten. En del bilförare blir lite försiktigare då.Rkarlsson skrev:
Vi har 30-sträcka och jag har varning för barn-skyltar på båda sidor om brevlådan och grannen har en trehjuling med en triangelvarningsskylt. Noll verkan skulle jag säga. Är sugen på att sätta mig vid brevlådan där grannen har sin 4 meters Thuja och slänga ut en fotboll framför de som kör för fort.P pmd skrev:
Skrämde skiten ur en bilist som jag hörde drog på efter fartguppet två tomter ner. Körde snabbt ut tom barnvagn på trottoaren och såg dödsskräcken i hans ögon. Blev nog att byta byxor när han kom hem.
Jag bor i en förort till Stockholm - villaområde från 50-talet, men blandat med lite mer ny bebyggelse o flerfamiljshus. Ganska stor kommun med många invånare o en del rika ungar. Det går en lokal huvudgata här hos mig, i utkanten av kommunen. Vi har 2-glas fönster, stora, från 1950 - vilket är som papper. Allt uteifrån hörs inne i bostaden - och just dessa mopedbilars ljud borras in i våra bostäder - låter fruktansvärt. Jag blir galen på dessa mopedbilar. Många hos oss klagar på just dessa fordon. De åker fram o tillbaka som de inte hade annat att göra - och de är många som passerar här, och under sommarlovet är det 24/7 till sent på natten. Väst på helgerna såklart.
Bör förbjudas med detta buller - vet bara inte vart man börjar nysta i detta. KOmmunen? Något parti som driver frågan? Vi ska nog skaffa nya fönster snart - men tveksam om vi får bort allt ljud, dessutom vill man ju på sommaren ha fönster öppna, o sitta på balkong o uteplatser. Det åker oockså en del gasglada unga män på sina super motards motorcyklar som liter fruktansvärt högt o smattrande. De gasar på så vis att det ska låta så mkt det går. Ibland blir jag så förbannad att jag har lust gå ut o göra dumheter. Motorcyklarna låter högre, men hörs mer sällan hos mig - "bara"-5 4 gånger om dagen, mopedbilarna är däremot 50 om dagen.
Bör förbjudas med detta buller - vet bara inte vart man börjar nysta i detta. KOmmunen? Något parti som driver frågan? Vi ska nog skaffa nya fönster snart - men tveksam om vi får bort allt ljud, dessutom vill man ju på sommaren ha fönster öppna, o sitta på balkong o uteplatser. Det åker oockså en del gasglada unga män på sina super motards motorcyklar som liter fruktansvärt högt o smattrande. De gasar på så vis att det ska låta så mkt det går. Ibland blir jag så förbannad att jag har lust gå ut o göra dumheter. Motorcyklarna låter högre, men hörs mer sällan hos mig - "bara"-5 4 gånger om dagen, mopedbilarna är däremot 50 om dagen.
Tyvärr är det många unga som vill att sina a-traktorer ska låta så mycket det går - collare. Grannen har en A-traktor, en japansk sportbil med sportavgasrör - låter som en Dodge Viper - mullrar i hela orten. Finns en till sådan dåre i området.AndersMalmgren skrev:
Nja, de vänjer sig så efter några dagar är de igång igen.P pmd skrev:
Fanns en i byn som tog till ordentligt. Kastade ut en barnvagn framför en bil som kom samma tid varje dag i dubbla hastigheten.
Men sån skulle jag inte kunna bli =) Men de finns ju en del som blir det.
Du hade mått bra av att flytta långt ifrån trafikerade vägar. Men byt till 3 glas, det tog bort mycket ljud här.Dracula skrev:
Jag bor i en förort till Stockholm - villaområde från 50-talet, men blandat med lite mer ny bebyggelse o flerfamiljshus. Ganska stor kommun med många invånare o en del rika ungar. Det går en lokal huvudgata här hos mig, i utkanten av kommunen. Vi har 2-glas fönster, stora, från 1950 - vilket är som papper. Allt uteifrån hörs inne i bostaden - och just dessa mopedbilars ljud borras in i våra bostäder - låter fruktansvärt. Jag blir galen på dessa mopedbilar. Många hos oss klagar på just dessa fordon. De åker fram o tillbaka som de inte hade annat att göra - och de är många som passerar här, och under sommarlovet är det 24/7 till sent på natten. Väst på helgerna såklart.
Var glad att du inte har lastbilstrafik då, de låter sju resor värre än små futtiga moppebilar. Speciellt v8 med för lite ljuddämpare. Vi störs inget av motorljud men jag är som sagt van då jag bott så jag haft järnväg och genomfart på var sin sida.
Sök hos kommunen om bidrag till fönster
Fruktansvärt störande. Jag bor i ett område med fågelsång. Någon granne sköt mot en moped, hur det gick vet jag inte. Killarna vill ofta väsnas så mycket som möjligt och tar ibland bort ljuddämparenjanwide skrev:
Bor i ett klassiskt villaområde. Nu när värmen kommit tillbringar folk mer tid ute och risken att man stör varandra ökar. Min son och hans polare är i moppeåldern och brukar få hänga vid vårt garage och meka med mopparna. Det startas och provkörs och genererar en del buller. Jag försöker hålla lite koll så att de inte väsnas för mycket och inte för sent. Jag tycker att det är kul att de har ett intresse och att de umgås men inser förstås att det blir en viss störning för grannarna. Jag har kollat lite med de närmsta grannarna som vi har kontakt med och de verkar tycka att det är okej.
Hur ser ni på detta? Är det okej med lite bullar eller är det helt oacceptabelt?