Såå långväga är det faktiskt inte. 53 min från centralen är inget att orda om.

Tack alla för en trvlig kväll.

Pär ska hett speciellt tack för den fina visningen av snickeriet,samt för berättelsen om den.

Bengt.

Om man räknar i tid kanske det inte är såå långt. Men några mil är det väll trots allt.

Själv har jag bara 35 km till skansen, dör till dörr och i morse tog det 105 min att åka den sträckan med kommunala färdmedel "hurra för SL"

Pär

Så här såg det ut i möbelsnickeriet med en entusiastisk guide.
/B skansen.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite sent ute men det kom hastigt och lustigt på. Familjen är borta i helgen och då tänkte jag att det kanske finns någon som inte ligger på playan i spanien eller någon annan del av världen och solar. Som har lust att snickra lite.
Tänkte man kunde träffas nu på lördag eller söndag hemma hos mig för att tex bygga varsin ihoppfälbart bokstöd eller varför inte ett mindre till mobilen. Vissa kallar det för roubo bokstand från från en fransk snickare som levde på 1750 talet tror jag det var, http://dans-woodshop.blogspot.se/2009/12/folding-book-stand-revisited.html . Men iden är mycket äldre än så. Men i alla fall den är väldigt enkel att göra och tar inte så lång tid heller och är väldigt iögonfallande.

Har plats för fyra personer

pär h skrev:
Lite sent ute men det kom hastigt och lustigt på. Familjen är borta i helgen och då tänkte jag att det kanske finns någon som inte ligger på playan i spanien eller någon annan del av världen och solar. Som har lust att snickra lite.
Tänkte man kunde träffas nu på lördag eller söndag hemma hos mig för att tex bygga varsin ihoppfälbart bokstöd eller varför inte ett mindre till mobilen. Vissa kallar det för roubo bokstand från från en fransk snickare som levde på 1750 talet tror jag det var, [länk] . Men iden är mycket äldre än så. Men i alla fall den är väldigt enkel att göra och tar inte så lång tid heller och är väldigt iögonfallande.

Tyvärr redan fullbokad i helgen, hade mycket gärna kommit annars, det är både lärorikt och väldigt trevligt att snickra tillsammans:)

pär h skrev:
Tänkte man kunde träffas nu på lördag eller söndag hemma hos mig för att tex bygga varsin ihoppfälbart bokstöd eller varför inte ett mindre till mobilen. Vissa kallar det för roubo bokstand från från en fransk snickare som levde på 1750 talet tror jag det var, [länk] . Men iden är mycket äldre än så. Men i alla fall den är väldigt enkel att göra och tar inte så lång tid heller och är väldigt iögonfallande.

Jag är så sugen att ropa "me, me, me, me". Lära sig av er erfarna vore stort, att dessutom göra en present till sambon hade varit kul, sen påmindes jag av köket som står i badrummet och avsaknaden av väggar i köket, elen, avloppet och vvs som måste dras. Hoppas du har lust att göra om det, då kommer gärna jag. :)

Jag trodde aldrig att det skulle ske, men just nu stör det mig faktiskt att jag inte bor i 08-land... :rolleyes:

Tyvärr är tidpunkten helt omöjlig. Finns det möjlighet till en repris i höst? Jag tror nog att jag skall försöka mig på ett eget bokstöd när jag hinner, men då missar jag ju det sociala momentet.

Det verkar finnas många nattugglor här.
Kattvovven det är då man behöver koppla av en dag för att ladda baterierna :)
"men då missar jag ju det sociala momentet" så är det mattiasp

Själv klart skall jag fixa något senare det var bar ett infall ifall någon har lika lite att göra som jag. Efter som bokstödet går så fort att göra så tänkte jag att det klämmer man in på en halv till en hel dag beror på hur mycket verktygs prat det blir och en bit pizza.

Pär

Jag skulle tycka det vore trevligt och kan nog, (ska bara kolla med sambon hur hon jobbade under helgen)..

Får dock jobba lite extra på kvällarna denna vecka så man har jobbat undan det man skulle ha gjort på huset under helgen.. :)

Ok det vore kul om du kunde Jackt.

Hmm. Min sambo tyckte jag skulle hälsa på dig Per. :)

Hur åker man isåfall kommunalt från city? Finns det några platser kvar?

Då finns det en plats kvar.

Skickar pm till berörda senare.

Tackar för inbjudan. Nu börjar semestern med resande och jag kan tyvärr inte delta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.