482 711 läst · 2 312 svar
483k läst
2,3k svar
Stigens verkstadstråd!
Och för att inte hamna i tråden https://www.byggahus.se/forum/threads/skraeckexempel-pa-lastsurrning.323840/unreadstigen skrev:
Så hoppas jag att du har ett bra kapell eller någon skiva/kåpa över alltihopa som spänns fast och håller alla delar på plats.
R roli skrev:
Hej roli!
Det är ben/stänger som jag har monterat där. Anledningen är att när jag använder tippfunktionen på kärran så låser jag fast flaket i vinkel. Då kan jag rulla upp mer än en sak på flaket utan att det blir vågrätt med en gång.
En annan praktisk förbättring är att jag har poppnitat ett fyrkantsjärn 20x 40 som passar perfekt längst upp under sargen runt om. Sargen verkade ganska vek när jag köpte kärran. Nu kan jag lasta allt virke uppe på sargen och enkelt spänna fast det hela. Jag monterade också två extra fästöglor i mitten på flaket. Med tre spännband runt virket ligger det absolut stilla när man kör. Vill du ha bilder på förbättringarna kan jag lägga ut dom.
Dag
”TrallCirkus” igång!
Dagen började med mycket mätande och kontroll av dom olika höjderna mellan det gamla tralldäcket och det nya runt poolen. När väl lösningen infann sig gick det fort att sätta bärlinan runt poolen. Dom två förgjorda sadeljiggarna fungerade perfekt!
Som vanlig blev det lite grävande och det är ju inte kul
14 stycken specialsågade reglar fixades till och i morgon blir det montering. Då är kopplingen mellan gammalt och nytt färdigt!
All maskinarbete görs med 18v maskiner! Inte en elsladd har använts! Såghybriden Elu/AEG fungerade kanon!
I morgon hoppas vi på uppehållsväder så vi kan pricka av det momentet.
Dag
Dagen började med mycket mätande och kontroll av dom olika höjderna mellan det gamla tralldäcket och det nya runt poolen. När väl lösningen infann sig gick det fort att sätta bärlinan runt poolen. Dom två förgjorda sadeljiggarna fungerade perfekt!
14 stycken specialsågade reglar fixades till och i morgon blir det montering. Då är kopplingen mellan gammalt och nytt färdigt!
All maskinarbete görs med 18v maskiner! Inte en elsladd har använts! Såghybriden Elu/AEG fungerade kanon!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt!stigen skrev:”TrallCirkus” igång!
Dag
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Ser fram emot fortsättningen