imported_Benno imported_Benno skrev:
Bra initiativ. Men sätt ett nät på näbblängds avstånd från ingången. Annars blir det lunchbuffe för fåglar.
Jag fick mitt inköpta hotell plundrat och har sett fler exempel på detta.
Nu har jag beställt nät!
Inga gratismåltider framöver!

Skärmbild av Amazon.se som visar rostfritt stålnät, recensioner, pris och köpalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
TriNitro och 2 till
  • Laddar…
Nät har jag tänkt på. Men det stannar som allt vid tanken. Problemet med alla dessa hotell är att de även har restaurang.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Alla bättre hotell har väl restaurang? Även om de här då för tankarna till filmklassikern Delikatessen.

• Gilla
Kurturban och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Alla bättre hotell har väl restaurang? Även om de här då för tankarna till filmklassikern Delikatessen.
Problemet är väl att gästerna uppskattar vilan....

Problemet med insektsnät är väl att insekterna inte kan ta sig in. Tex humlor kommer inte in.

• Gilla
Tekladennyfikne och 1 till
  • Laddar…
”Öppna era hjärtan”

Våldspiralen i Sverige har nu också nått vårt område. Denna veckan har två huvudlösa rådjur hittats på tomter i området.
I går flyttade denna skönhet in på vår tomt och låg hela eftermiddagen på samma ställe.

Ett rådjur ligger i gräset bakom ett metallstaket, ser in i kameran. Vegetation runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En huvudjägare tycks gå lös i området. Dags för en ”Våldskommission” eller? 🤔
Dag

• Ledsen
  • Wow
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Öppna era hjärtan”

Våldspiralen i Sverige har nu också nått vårt område. Denna veckan har två huvudlösa rådjur hittats på tomter i området.
I går flyttade denna skönhet in på vår tomt och låg hela eftermiddagen på samma ställe.

[bild]

En huvudjägare tycks gå lös i området. Dags för en ”Våldskommission” eller? 🤔
Dag
Huvudlösa som i halshuggna!? 😐

FredrikR FredrikR skrev:
Huvudlösa som i halshuggna!? 😐
Avslitna och avlägsnade.

Redigerat:
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Det börjar bli blodigt även o rådjurens undre värld.
Jag misstänker att det är ledaren som låg där. Du får nog passa dig.
Rådjurs Gangsta. Dessa bör man passa sig. De har redan visat vem som bestämmer. Ett av deras farligaste vapen är något som Kallas för The Eye. De vapnet har även börjat sprida sig bland vår yngre medlemmar. Där kan den orsaka skador på plånboken.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
RoTe
Rådjur samt älgar är skogens mest korkade djur vill jag hävda, dom älskar att bli påkörda.

imported_Benno imported_Benno skrev:
Bra initiativ. Men sätt ett nät på näbblängds avstånd från ingången. Annars blir det lunchbuffe för fåglar.
Jag fick mitt inköpta hotell plundrat och har sett fler exempel på detta.
Jag hörde och såg hur hackspetten gick loss på vårt hotell. Mycket våldsamt hackande och inte mycket kvar efteråt. Så ett nät är en bra sak™.

• Gilla
stigen
  • Laddar…
T triada skrev:
Jag hörde och såg hur hackspetten gick loss på vårt hotell. Mycket våldsamt hackande och inte mycket kvar efteråt. Så ett nät är en bra sak™.
Kanske var en utrotningshotad hackspett?

• Gilla
Erik Gustafson och 2 till
  • Laddar…
E
Läste i Råd & Rön tidigare i sommar att de insektshotell som säljs i handeln genomgående är för grunda för många insekter så djupa borrhål är att rekommendera när man bygger eget och borra upp mer om man köper.

• Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Läste i Råd & Rön tidigare i sommar att de insektshotell som säljs i handeln genomgående är för grunda för många insekter så djupa borrhål är att rekommendera när man bygger eget och borra upp mer om man köper.
Hålen är borrade 95mm.

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
T triada skrev:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.