Så lite så. Glad om jag kan hjälpa någon. Hoppas det löser sig ivf! I min värld borde det ju inte finnas 3 olika om det skulle finnas ett som täcker allt.
 
Boltis: fundering. Fick en klippare utbytt. Även de två dosorna som sitter vid laddstationen. Men den lille rackaren rymmer ändå. Har du någon ide? Kan det bero på slingan? Idag var det blött ute. Så den kanade utanför slingan i en slänt. Men fortsatte ändå klippa. Vet inte vad det kan bero på nu...

Bifogar en bild
 
Ll uploadfromtaptalk1399640619382.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
byggarebobben
  • Laddar…
Om klipparen hamnar utanför slingan borde den stanna direkt. Jag har inte testa med min 527 ännu, men min gamla Lizard som tuffar på i en ruffigare del av den nedre trädgården betedde sig på ett liknande sätt.
Den råkade klippa av linan (slarvigt lagd) och då borde den också stannat direkt men det gjorde den inte.
Den gjorde upprepade startförsök för att hitta signal igen så den vandrade iväg en bra bit tills den fastnade i bushen.
Det kan vara något liknande beteende med 527?
 
Vet inte. Detta har hänt på några olika ställen. Är riktigt förvånad. Denna gången gick den ca 15 meter ut. Innan den fastande. Tycker det är konstigt beteende
 
I min värld låter det som en installationsmiss någonstans. Exakt vad kan jag inte säga.. Verkar mycket märkligt. Går den utanför direkt eller den gör det efter en tids körning?
 
Det är lite olika. Och på några ställen. Inte överallt.
 
Mycket märkligt.. Hur många meter slinga ligger ute?
 
  • Gilla
kastwred
  • Laddar…
Thomas Nordlinder skrev:
Det är lite olika. Och på några ställen. Inte överallt.
Vår 520 betedde sig likadant. Fick ingen lösning på det.
 
Granne med annan robot?
 
tror det är signalsändaren som ibland inte ger signal prova och byt den.
 
Har fått bytt 2 grr på lika många veckor
 
har du tänkt på om roboten hackar till innan den passerar kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.