29 426 läst · 121 svar
29k läst
121 svar
Stiga Autoclip 527
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Boltis: fundering. Fick en klippare utbytt. Även de två dosorna som sitter vid laddstationen. Men den lille rackaren rymmer ändå. Har du någon ide? Kan det bero på slingan? Idag var det blött ute. Så den kanade utanför slingan i en slänt. Men fortsatte ändå klippa. Vet inte vad det kan bero på nu...
Bifogar en bild
Bifogar en bild
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Medlem
· Älvsborgs län
· 167 inlägg
Om klipparen hamnar utanför slingan borde den stanna direkt. Jag har inte testa med min 527 ännu, men min gamla Lizard som tuffar på i en ruffigare del av den nedre trädgården betedde sig på ett liknande sätt.
Den råkade klippa av linan (slarvigt lagd) och då borde den också stannat direkt men det gjorde den inte.
Den gjorde upprepade startförsök för att hitta signal igen så den vandrade iväg en bra bit tills den fastnade i bushen.
Det kan vara något liknande beteende med 527?
Den råkade klippa av linan (slarvigt lagd) och då borde den också stannat direkt men det gjorde den inte.
Den gjorde upprepade startförsök för att hitta signal igen så den vandrade iväg en bra bit tills den fastnade i bushen.
Det kan vara något liknande beteende med 527?
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Vet inte. Detta har hänt på några olika ställen. Är riktigt förvånad. Denna gången gick den ca 15 meter ut. Innan den fastande. Tycker det är konstigt beteende
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Det är lite olika. Och på några ställen. Inte överallt.
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Ca 300 m slinga
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Nej. Är ensam här i området
Husägare
· Skövde
· 85 inlägg
Har fått bytt 2 grr på lika många veckor