Bluetooth ingår ju som standard i 527:an. Har någon av er lyckats fjärrstyra klipparen via mobilen med Ambrogio Remote?
Jag har parat ihop min klippare med mobilen och Ambrogio Remote hittar min klippare "Robot" och huvudmenyn poppar upp i mobilen.
Men trycker jag någon av knapparna Drive, Setup, Update eller Options så stängs appen ned och jag uppmanas skicka in en felrapport.
På Stiga hävdar man att appen skall funka på Autoclippen.
Kan jag ha missat något kommando etc. som orsakar detta?
Till saken hör att i appen står det att klipparmodellen heter test! Men jag antar att det gör det då den inte hittar sina egna modellbeteckningar.
Funkar detta för er?
 
Har inte haft några problem själv med ambrogio remote. Provat med en handfull olika robotar nu. Appen visar bild osv på ambrogios motsvarighet till Stiga. Tex 200 elite
 
Ingår som standard? Jag har då ingen bluetooth. Eller har jag missat något?
 
Ingår som standard på nytillverkade maskiner 2014 som har borstlösa motorer. Alltså S modeller.
 
Min maskin är tillverkad 2013 men såldes som ny (fick den till ett hyfsat pris 25500:) och Bluetooth installerad i efterhand då jag påpekade att den saknades vid köp.
Killen som monterade Bluetooth-modulen pluggade bara in den i serieporten vilket var gjort på 30 sek.
Kan det vara så att något i servicemenyn skulle konfigurerats för att få det att funka?

Jag får inte upp någon bild eller modellnamn i huvdmenyn som du boltis nämner. Där står bara ordet test.

Jag mailade Centrosistemi.it och fick ett trevligt svar från Tomasso Resti som meddelade att appen skulle fungera även på Stigas modeller. Han skulle höra av sig i morron med mer detaljerad information. Han skulle göra några egna tester först.
Sådan respons gillar jag:)
 
Redigerat:
Okej. Fick min utbytt. Men den nya var tillverkad 2013. Då finns det en förklaring.

Service menyn kan du testa bluetooth om jag inte mins fel.

Tryck på charge sen + - . Där kan man testa diverse saker
 
Edit: Fel
 
Jag fick snabb respons från Tomasso men hans tips hjälpte tyvärr inte.
Men jag tror att jag har hittat felet med Bluetoothen som inte funkar.
Jag plockade ut modulen och Googlade efter den och då visade det sig att min modul var avsedd för Apple OS och inte Android som jag hade bett om.
Det tycks finnas tre olika moduler, en enbart för PC, en för PC och Android och en för PC och Apple OS.
Och tyvärr hade jag fått fel modul så nu blir det ytterligare en lång resa enbart för att byta ut modulen.
Apple OS.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modul för Apple OS
 
Nu har jag fått ett fel ingen. Nån som har någon ide om vad som kan vara problemet. När min 527a skall gå till längs slingan till zon 2 och 3. Så släpper den inte slingan. Utan åker hela vägen runt och tillbaka in i laddstationen. Fungerar kanon om man släpar ut den. Och startar den. Men så fort den skall gå själv så ballar det ut. Slingan är över 400 m. Och den skall gå medurs 85 av dessa. Men den släpper inte kanten :(

Har prövat att lägga in alla siffror på nytt. Hjälpte inte. Nån som har nån ide på vad det kan bero på?
 
Det är ett nytt beteende för min del ivf. Har jag aldrig råkat ut för! Antar att du inte ställt in för många meter ivf eftersom du lagt in siffrorna igen.
 
Dreambox : angående din modul så ska det finnas en som tar både Android och iPhone (vilket gör att tre olika är helt onödigt egentligen)
 
Nä. Var väldigt noggrann med siffrorna. Och har dubbel kollat dessa. Har slut på idéer om vad det kan bero på :(
 
Dreambox : angående din modul så ska det finnas en som tar både Android och iPhone (vilket gör att tre olika är helt onödigt egentligen)

Jo jag har sett det när jag har Googlat på modulen. Det märkliga är att på en del sidor står det att en viss modul passar både Android och Apple OS. På en annan sida anges att samma modul bara är avsedd för Apple OS och man har en annan modul för Android. Man blir minst sagt förvirrad när det står olika uppgifter för olika modeller.
Så här står det på www.stigarobot.com för Autoclip 527S.

Anm. Av någon anledning blev det dubbla bilder och dupletten går inte att ta bort :(
 
  • Bluetooth 527S.PNG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bluetooth 527S.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Så här ser det ut i min tillbehörskatalog... uploadfromtaptalk1399529230226.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, det är det som är så förvillande att på vissa ställen står det som i din katalog. På andra ställen finns det helt andra uppgifter. Man kan ju misstänka att jag trots allt fått rätt modul, men att den av någon anledning inte fungerar.
Mobilen är en sprillans ny Galaxy 5 men jag har även testat med min gamla HTC Desire utan att ha fått det att funka. I bilen ansluter jag med Bluetooth till bilradion utan problem
.
Mobilen och klipparen hittar varandra och jag får Pairing OK från klipparen, men det är allt.
Jag får inte upp vare sig bild eller något modellnamn, bara texten "test". Och trycker jag på någon av appens knappar stänger den bara ned sig med en felrapport.
Jag testade även att montera modulen i min gamla Lizard och där blev det exakt samma resultat.
Och jo, jag har installerat om appen ett flertal gånger :(
Jag tackar för ditt engagemang och kommer att meddela resultatet då ÅF fått hem en ny modul.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.