E enoch85 skrev:
Hej!

Nyfiken på slutresultatet! Hur gick det tillslut?

Ska själv gjuta grund nu och funderar på hur vi ska göra med kantsten, bärlager runt om, osv... Mest p.g.a. att vi har robotgräsklippare och jag vill ha underhållsfritt.
Jo chefen blev nöjd :). Kan ju säga såhär…det blev väldigt mkt grävande och skyfflande.

Grävd och nyligen jämnad mark längs husvägg förberedd för anläggning av stenläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nattbild av en nyligen grävd grund till husets fasad med belysning ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
RoTe och 1 till
  • Laddar…
E
A Ace83 skrev:
Jo chefen blev nöjd :). Kan ju säga såhär…det blev väldigt mkt grävande och skyfflande.

[bild] [bild]
Intressant!

Varför är det lagt singel, kantsten, jord, grus, jord? Fyller det någon funktion att ha grus utanför kantstenen? Sorry min amatörbyggkunskap, vet knappt om det heter singel. :)
 
E enoch85 skrev:
Intressant!

Varför är det lagt singel, kantsten, jord, grus, jord? Fyller det någon funktion att ha grus utanför kantstenen? Sorry min amatörbyggkunskap, vet knappt om det heter singel. :)
Sättsand under markstenen. Lite bergkross utanför mot gräsmattan för att bygga lutning från huset. Gjuten betongkant mot markstenen på sidan mot huset för att hålla bättre på plats
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
E
A Ace83 skrev:
Sättsand under markstenen. Lite bergkross utanför mot gräsmattan för att bygga lutning från huset. Gjuten betongkant mot markstenen på sidan mot huset för att hålla bättre på plats
Tack för inspiration! Ska ta detta vidare med vår markentreprenör.
 
E enoch85 skrev:
Tack för inspiration! Ska ta detta vidare med vår markentreprenör.
Gör det själv istället:) se det som gratis motion.
 
E
A Ace83 skrev:
Gör det själv istället:) se det som gratis motion.
Haha! Vi har totalentreprenad då vi bygger nytt. :)
 
E enoch85 skrev:
Haha! Vi har totalentreprenad då vi bygger nytt. :)
Ah ok, då borde de veta hur man gör :)
 
E
A Ace83 skrev:
Ah ok, då borde de veta hur man gör :)
Jo absolut! Dem ska gjuta platta på mark nu i nästa vecka, och jag ville bara preppa inför våren så att jag kan så gräs, och sätta roboten i drift ganska omgående. Har robot idag och behöver gå med trimmer runt om, vill helst undvika det. :) Jag fick komma med önskemål om hur jag ville ha det runt om huset, så därav mina frågor.

Så kantsten, grus, betongkross, eller vad det nu blir, är tanken. Denna tråd gav mig mycket tips!
 
E enoch85 skrev:
Jo absolut! Dem ska gjuta platta på mark nu i nästa vecka, och jag ville bara preppa inför våren så att jag kan så gräs, och sätta roboten i drift ganska omgående. Har robot idag och behöver gå med trimmer runt om, vill helst undvika det. :) Jag fick komma med önskemål om hur jag ville ha det runt om huset, så därav mina frågor.

Så kantsten, grus, betongkross, eller vad det nu blir, är tanken. Denna tråd gav mig mycket tips!
Härligt, lycka till!
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.