Intressant!A Ace83 skrev:
Varför är det lagt singel, kantsten, jord, grus, jord? Fyller det någon funktion att ha grus utanför kantstenen? Sorry min amatörbyggkunskap, vet knappt om det heter singel.
Sättsand under markstenen. Lite bergkross utanför mot gräsmattan för att bygga lutning från huset. Gjuten betongkant mot markstenen på sidan mot huset för att hålla bättre på platsE enoch85 skrev:
Jo absolut! Dem ska gjuta platta på mark nu i nästa vecka, och jag ville bara preppa inför våren så att jag kan så gräs, och sätta roboten i drift ganska omgående. Har robot idag och behöver gå med trimmer runt om, vill helst undvika det. Jag fick komma med önskemål om hur jag ville ha det runt om huset, så därav mina frågor.A Ace83 skrev:
Så kantsten, grus, betongkross, eller vad det nu blir, är tanken. Denna tråd gav mig mycket tips!
Härligt, lycka till!E enoch85 skrev:Jo absolut! Dem ska gjuta platta på mark nu i nästa vecka, och jag ville bara preppa inför våren så att jag kan så gräs, och sätta roboten i drift ganska omgående. Har robot idag och behöver gå med trimmer runt om, vill helst undvika det. Jag fick komma med önskemål om hur jag ville ha det runt om huset, så därav mina frågor.
Så kantsten, grus, betongkross, eller vad det nu blir, är tanken. Denna tråd gav mig mycket tips!