Måste först tacka ensamgud för hjälpen jag fått med att få till detta, stort tack!

Det ser lite skabbigt ut själva uppsättningen men ska ta tag i det och orda så att det ser lite snyggare ut när jag har tid. Men det fungerar ialf!

Vippbrytaren ser ni här. Inte så vackert men väl funktionsdugligt.
ImageUploadedByTapatalk1403875890.603860.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Raspberryn som ensamgud hjälpte mig sätta upp, tillfällig förvaring i.. Ett smörpaket!? Fungerar!
ImageUploadedByTapatalk1403875936.920640.jpg
Skapa konto

Och så klipptiderna. Vilket ser väldigt bra ut tycker jag
ImageUploadedByTapatalk1403876042.570690.jpg
Skapa konto

Slakta en matlåda annars. De har bra tätning och så kör du t.ex. smältlim eller apskit för kabelgenomföring.

peddjy skrev:
Måste först tacka ensamgud för hjälpen jag fått med att få till detta, stort tack!

Det ser lite skabbigt ut själva uppsättningen men ska ta tag i det och orda så att det ser lite snyggare ut när jag har tid. Men det fungerar ialf!

Vippbrytaren ser ni här. Inte så vackert men väl funktionsdugligt.
[bild]

Raspberryn som ensamgud hjälpte mig sätta upp, tillfällig förvaring i.. Ett smörpaket!? Fungerar!
[bild]

[bild]
Nåt som går att dela med sig av? Har 3 raspi som ligger och väntar på arbetsuppgifter.

• Gilla
MrSmith
  • Laddar…
Skicka ett pm till ensamgud så hjälper han dig nog. Han som meckat ihop programmet!

Jag har labbat med den men fick inte signalen att nå min Telldus pga avståndet, så det vart WBT912 för mig (också) - fördelen med WBT att där kan man dra skadd från kontakt och ha WBT:n inomhus. Men står klipparn när din Telldus kan magnetkontakten funka.

peddjy skrev:
[bild]
Tjusigt! Vilken iPhone-app är detta?

Pushover!

Angående magnetkontakt eller ljustuta/WBT912 - ljustutekontakten jag köpte på biltema visade sig vara kass - glappar - och det känns onödigt mekanisk för att stå ute i ur och skur - så nu skall jag sätta dit vanlig magnetkontakt (för larm) mot WBT:n istället.

Har planer på en givare vid gräsklipparroboten likt dessa ovan.
En mikrobrytare + Nexa WBT-912 som kommunicerar med Telldus NET.
Nu skulle jag även vilja sätta en timervarning som håller koll på om roboten inte kommit tillbaka till laddaren inom säg 2 timmar efter påbörjad klippning. Ifall detta inte sker skall ett varningsmeddelande skickas till telefonen. Försökte med Events men verkar inte fungera som jag ser det.
Hur får jag till timerkontrollen? Jag har Tasker + Remotestick i telefonen, men mina kunskaper i Tasker är dåliga. Eller finns det någon hårvara som löser problemet?

H
Hej,

Sånt här älskar jag. Fullständigt onödigt men ändå så intressant.

Jag har köpt mig en WBT 912 samt en microbrytare. Monterat upp det temporärt och börjat bygga ett script som plockar ut datan från tellsticken.

Det kommer bli möjligt för alla som äger en Tellstick NET att regga sig och få ut samma data som jag får.

Här kommer ett litet smakprov på hur det ser ut just nu.

Ska?rmavbild 2016-05-31 kl. 15.39.14.png
Skapa konto

Tanken är att man ska få ut grafer, och tabeller på hur klipparen har kört och laddat.

peternicklas
Kör samma stuk på min klippare.
Dock så kan jag inget om programmering utan använder Remotestick.

H
Nu har jag kommit en bra bit på väg med mitt projekt att presentera om klipparen är ute och klipper eller inne och laddar.
Det som ligger i pipen att fixa är ett varningssystem som skickar mail när klipparen varit ute för länge (man ska kunna välja 1-10 timmar).

Jag har endast testat detta med mig själv som användare och det skulle vara kul att se hur det fungerar med flera användare. Så skicka ett meddelande till mig om ni är intresserade av att testa så skickar jag URL till sidan. Tänk på att jag utvecklar webbplatsen löpande och alla funktioner kanske inte alltid fungerar nu under utvecklingsprocessen. Webbplatsen fungerar också bäst i en mobiltelefon (fungerar även på desktop men ser bäst ut i mobilen).

Nedan följer några skärmdumpar på hur det ser ut för tillfället.
Ska?rmavbild 2016-06-07 kl. 15.53.09.png
Skapa konto

Ska?rmavbild 2016-06-07 kl. 15.53.21.png
Skapa konto

Ska?rmavbild 2016-06-07 kl. 15.53.32.png
Skapa konto

Mvh
Henrik

• Gilla
mattias_ab och 2 till
  • Laddar…
H
Hej,

Då är alla som som äger en Tellstick Net välkomna att testa mowerstats.nu.

Det är bara att logga in och köra!

http://www.mowerstats.nu

Mvh
Henrik

• Gilla
mattias_ab
  • Laddar…
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.