Jag har börjat titta på http://thewoodwhisperer.com/ och det var där jag såg hur smidigt det verkade vara med kombinationsvinklar. Han använder en stor vinkel och en liten vinkel (dubbelsidig) om vart annat. Tycker det är underligt att det verkar vara så pass okänt i Sverige. Å andra sidan verkar Amerikanernas måttband inget vidare om man jämför med vår Talmeter som jag tycker är helt överlägsen.

Fin sida förresten bengtn Det verkar inte bara vara kombinationsvinklar du samlar på.

Redigerat:
Det känns konstigt att Bahco omnämns som ett lågbudgetalternativ. Förr var ju varumärket Bahco en indikation på att produkten höll yttersta kvalitet. Synd.

mattiasp skrev:
Det känns konstigt att Bahco omnämns som ett lågbudgetalternativ. Förr var ju varumärket Bahco en indikation på att produkten höll yttersta kvalitet. Synd.
Liksom Stanley, liksom Bailey, liksom... Jag satt och funderade på om Bahcon var mer pålitlig än min Harald Nyborg...

--- Mats ---

Mats Bengtsson skrev:
Liksom Stanley, liksom Bailey, liksom... Jag satt och funderade på om Bahcon var mer pålitlig än min Harald Nyborg...

--- Mats ---
Inte utan att man undrar vad och var det gick snett.

Vill bara förtydliga att min Bahco fungerar bra, håller rät vinkel osv. Huvudet är nog i Zink och inte järn som jag antar Starret har och det kanske påverkar tillförlitlighete på lång sikt genom slitage på glidytorna. Rent praktiskt kanske det innebär att barnen inte kan ärva den men det är ok...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.