209 319 läst · 138 svar
209k läst
138 svar
Ställa tvättmaskin och tumlare på IKEA Överskåp?
Det här limmet du menade? Köpte något billigt kontaktlim på jem o fix och det gick inte alls.D Dimitris76 skrev:
Det var detta Originala Gorillalim jag pratar om. Ingen Gorilla-trälim etc.H hedstrom skrev:
Produkter som diskuteras: "trälim gorilla"
Trälim Gorilla
Extra starkt lim för tuffare limning av trä
59 kr inkl moms
Läs mer
Tjena! Hur har du gjort med skåpen under maskinerna? Fäst mot vägg med upphängningsskena och ben under skåpet? Eller har du förstärkt det ytterligare?K Kvackatore skrev:Vill tacka för all inspiration och alla tips i detta inlägg!
Nedan ser ni vår tvättstuga.
Någon nämnde att man ville ha yta att ställa korgen på under tvättmaskin/torktumlare.
IKEA har en utfällbar arbetsyta som är ny i sortimentet som fungerar utmärkt för detta ändamål.
Man monterar den på samma sätt som innerlåda.
[länk]
Undrar dessutom vad man kan göra för att säkerställa att maskinerna inte rör på sig. Har en nyare Bosch men tänker att man ändå vill försäkra sig om att dom sitter på sin plats. Tack för svar!
Fäst mot väggskena samt ben under skåpen, kör ben både i bakdel samt fram. För att minska vibrationer och att maskinerna ska "röra på sig" satte jag något som kallas "vibrationsmatta" tror jag den hette, finns att köpa från de flesta vitvarukedjorna. Har haft detta i snart 1 år, ingenting rör på sig.Bonazzi skrev:Tjena! Hur har du gjort med skåpen under maskinerna? Fäst mot vägg med upphängningsskena och ben under skåpet? Eller har du förstärkt det ytterligare?
Undrar dessutom vad man kan göra för att säkerställa att maskinerna inte rör på sig. Har en nyare Bosch men tänker att man ändå vill försäkra sig om att dom sitter på sin plats. Tack för svar!
Stort tack för snabbt svar!J Joonathaan skrev:Fäst mot väggskena samt ben under skåpen, kör ben både i bakdel samt fram. För att minska vibrationer och att maskinerna ska "röra på sig" satte jag något som kallas "vibrationsmatta" tror jag den hette, finns att köpa från de flesta vitvarukedjorna. Har haft detta i snart 1 år, ingenting rör på sig.
Har tänkt att fästa mot väggskena samt köra 2 capita ben fram+bak, och kanske även ett i mitten?(Eller blir det lite overkill med ett ben i mitten?)
Ska kika på lite vibrationsdämpande mattor att lägga på bänkskivan under maskinerna.
Jag tror faktiskt jag satte ett ben i mitten nu när jag tänker efter, men är egentligen inte nödvändigt då kraften fördelas ju mer mot hörnen, men en god tanke. Vibrationsmattorna är kanske inte skitsnygga men har då hjälpt maskinerna att stå väldigt stilla. Utgår bara från hur jag gjorde.Bonazzi skrev:
Har du också en bänkskiva under tvättmaskinen som sitter på skåpet under? Hur har du då fäst den på ovansidan av skåpet? Tack så mycket!J Joonathaan skrev:
Helt vanligt skåp med ben under, dessutom långa varianten på ben. Ingen upphängningsskena och inte ytterligare förstärkningar. Vårt skåp står med vägg på ena sidan och sedan är det skåp hela vägen till andra sidan så ingen risk det rör på sig. Ovanpå står TM och TT. Gjorde inget utöver vad som stod i instruktionsboken och tänkte att jag får väl stärka upp senare om jag märker att det rör på sig men har hållt bra några år nu.Bonazzi skrev:Tjena! Hur har du gjort med skåpen under maskinerna? Fäst mot vägg med upphängningsskena och ben under skåpet? Eller har du förstärkt det ytterligare?