209 370 läst · 138 svar
209k läst
138 svar
Ställa tvättmaskin och tumlare på IKEA Överskåp?
@Kvackatore @Joonathaan
Snabb fråga, på vilken höjd har ni satt skenan som maskinerna står på? För att vara i linje med skåpen bredvid. Jag har tex satt ett högskåp till vänster om där ”överskåpet” och maskinen ska sitta.
Ska jag räkna från och med högskåpets nedersta kant + 40 cm - 6cm så att upphängningsskenans nedersta kant hamnar rätt och att högskåpet och skåpet som maskinen ska stå på skall hamna i linje?
Tusen tack för svar!
Snabb fråga, på vilken höjd har ni satt skenan som maskinerna står på? För att vara i linje med skåpen bredvid. Jag har tex satt ett högskåp till vänster om där ”överskåpet” och maskinen ska sitta.
Ska jag räkna från och med högskåpets nedersta kant + 40 cm - 6cm så att upphängningsskenans nedersta kant hamnar rätt och att högskåpet och skåpet som maskinen ska stå på skall hamna i linje?
Tusen tack för svar!
Som jag skrev så har jag ingen upphängningsskena. 😉 Funkar utmärkt enbart med ben så länge man säkrar att det inte kan röra sig.Bonazzi skrev:@Kvackatore @Joonathaan
Tusen tack för svar!
Jag har fixerad överskåpen på väggen med två bultar i vardera hörn.Bonazzi skrev:@Kvackatore @Joonathaan
Tusen tack för svar!
Liknande trådar
-
Ställa tvättmaskin & torktumlare på ett bord - Görbart eller världens sämsta idé?
Tvättstuga -
Fråga angående installation av tvättmaskin/Torktumlare
Vitvaror -
Installation av tvättmaskin och torktumlare
El -
Ställa tvättmaskin och tumlare i en stomme,vibrationer?
Byggmaterial & Byggteknik -
Trefas till tvättmaskin och tumlare, säkerhetsbrytare från gammal installation
El