25 422 läst · 172 svar
25k läst
172 svar
Spis såld med falsk effekt
Precis om Avemo skriver i första svaret.
Sen flera år tillbaka är det så induktionsspisar från BSH är designade. Vi har haft uppe det flera gånger på forumet och man kan bara hoppas att Bosch tar åt sig av kritiken. Enormt störande när den skickar runt effekten på detta sätt.
Sen flera år tillbaka är det så induktionsspisar från BSH är designade. Vi har haft uppe det flera gånger på forumet och man kan bara hoppas att Bosch tar åt sig av kritiken. Enormt störande när den skickar runt effekten på detta sätt.
Hur ser andra leverantörers lösningar ut? Alla borde ha liknande problem. Vi har ju ändå bara 3 faser och 16-20A att tillgå.torbeno skrev:
Min spis i förra huset var en Siemens med 2 faser till plattorna och en till ugnen så det var inget bekymmer då. Det satt 2 effektkort, ett till varje sida som hade 16 A att spela med. Nu finns det bara ett gemensamt som skall fördela 16 A till både höger och vänster.MathiasS skrev:
Det skall se ut enligt denna sprängskiss som är från en vanlig separat induktionshäll
Vi hade en av säljaren anlitad Installatör här Så jag förutsätter att den är korrekt installerad.GoC skrev:
Tyvärr är ju konsumentsäkerheten låg vad gäller denna sortens produkter. Man måste vara elektriker för att kunna säkerställa att man inte blir lurad (lurad som att man köper en relativt dyr spis med 4 plattor som man förutsätter ska funka på mer än varmhållning).
Jag förstår att jag har svårt att få rätt om jag skulle reklamera eftersom det säkert går att vrida och vända på det så att den informationen de angivit blir rätt och/eller att jag borde förstått det.