Vi anlitade snickare som gjorde allt. Vi köpte Filter och elvärmare från Pool & Fritid. Älskar den och badar alla dagar i veckan. Dock kämpar vi på med vatten kvaliteten. Allt inkl snickare gick på 160 000kr. Var tufft innan allt var på plats men helt klart värt.
 
  • Personer som badar i en inbyggd trädgårdspool omgiven av trästaket och trädäck i solnedgångsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Faktura för poolutrustning med en elvärmare och sandfilter anskaffade för ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Andrearosengren och 1 till
  • Laddar…
N Ntom skrev:
Vi anlitade snickare som gjorde allt. Vi köpte Filter och elvärmare från Pool & Fritid. Älskar den och badar alla dagar i veckan. Dock kämpar vi på med vatten kvaliteten. Allt inkl snickare gick på 160 000kr. Var tufft innan allt var på plats men helt klart värt.
Wow, det vart verkligen bra!!

Vad är det för utmaningar som ni har med vatten kvaliteten?
Vad var det som fick er att köpa en pool i denna stil istället för en ett ”vanligt” spa bad?
Vet du hur mycket den kostar att värma upp under vintern?
 
F Erica Wyse skrev:
Wow, det vart verkligen bra!!

Vad är det för utmaningar som ni har med vatten kvaliteten?
Vad var det som fick er att köpa en pool i denna stil istället för en ett ”vanligt” spa bad?
Vet du hur mycket den kostar att värma upp under vintern?
Tack, Att hålla vattnet rent med rätt PH värde har haft många sömnlösa nätter men man lär sig. Verkar som alla har detta problem.
Valde detta för det är estetiskt snyggt, hållbart och vill inte ha plast.
Svårt att säg för vintern var ju väldigt kall jämnfört med förra året men kanske 700-1000kr i mån och nu när det är varmare 200-300kr. Som sagt är bara en gissning men har absolut blivit högre.
 
  • Gilla
Stojadin
  • Laddar…
N Ntom skrev:
Tack, Att hålla vattnet rent med rätt PH värde har haft många sömnlösa nätter men man lär sig. Verkar som alla har detta problem.
Valde detta för det är estetiskt snyggt, hållbart och vill inte ha plast.
Svårt att säg för vintern var ju väldigt kall jämnfört med förra året men kanske 700-1000kr i mån och nu när det är varmare 200-300kr. Som sagt är bara en gissning men har absolut blivit högre.
Använder ni klor, eller vilket system har ni för rent vatten? Har ni köpt spalock separat, funkar det bra att få av trots att det blir ganska stort. Tycker du att barnen har kul och kan leka i den också eller är den för liten för det?

Stort tack för att du delar med dig av era erfarenheter!
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
N Ntom skrev:
Tack, Att hålla vattnet rent med rätt PH värde har haft många sömnlösa nätter men man lär sig. Verkar som alla har detta problem.
Valde detta för det är estetiskt snyggt, hållbart och vill inte ha plast.
Svårt att säg för vintern var ju väldigt kall jämnfört med förra året men kanske 700-1000kr i mån och nu när det är varmare 200-300kr. Som sagt är bara en gissning men har absolut blivit högre.
En sista fråga, köpte ni isolering från vespol eller fixade ni egen? Såg att Peter hade ganska tjockt med isolering medans det man köper från
En sista fråga, köpte ni isolering från vedpool eller fixade ni egen?
 
F Erica Wyse skrev:
Vet du hur mycket den kostar att värma upp under vintern?
Mitt spa gjorde av med 2750kWh förra året, då har jag 37 på vintern och ett par grader kallare på sommaren.
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
F Erica Wyse skrev:
Hej Peter,
Din ”pool” är verkligen jätte fin. Har letat överallt efter ett paket som innehåller allt det du har. Det närmaste jag har hittat är denna,
[länk].
Man kan köpa till ett isolerings kit med XPS, 50mm.
Vac trot du on den? Skulle den bli liknande din pool eller vet du om det finns någon annan leverantör? Jag skulle hellre ha samma form som du har, i-lands problem jag vet
Om ni vill bygga en likadan som jag har så kan ni få kontaktuppgifterna till killen som svetsade min.
Men den är ju inte direkt plug and play.
Får ju fixa en del själv med isolering och bygge av pump och värmesystem.
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om ni vill bygga en likadan som jag har så kan ni få kontaktuppgifterna till killen som svetsade min.
Men den är ju inte direkt plug and play.
Får ju fixa en del själv med isolering och bygge av pump och värmesystem.
Det vore jätte snällt.
Isoleringen blir ju extra jobb men det känns ganska straight forward. Vad det gäller värme och pump så måste vi väl göra samma sak om vi köper från vedpool?
 
N nyss ny husägare skrev:
Använder ni klor, eller vilket system har ni för rent vatten? Har ni köpt spalock separat, funkar det bra att få av trots att det blir ganska stort. Tycker du att barnen har kul och kan leka i den också eller är den för liten för det?



Stort tack för att du delar med dig av era erfarenheter!
Vi har oxy combitabs från aktiv pool alltså inte klor. Vi köpte locket från Vedpool och funkar toppen att ta av. Den är perfekt för barnen leker hela tiden med många kompisar
Lycka till!
 
F Erica Wyse skrev:
En sista fråga, köpte ni isolering från vespol eller fixade ni egen? Såg att Peter hade ganska tjockt med isolering medans det man köper från
En sista fråga, köpte ni isolering från vedpool eller fixade ni egen?
Den beställdes med isolering från vedpool men ligger även på en extra isolering.
 
N Ntom skrev:
Vi har oxy combitabs från aktiv pool alltså inte klor. Vi köpte locket från Vedpool och funkar toppen att ta av. Den är perfekt för barnen leker hela tiden med många kompisar
Lycka till!
Hej, tycker ni att det fungerar bra med combitabs, använder ni bara dessa eller något mer, flockmedel, pH justering? Funderar på att gå över till det istället.
Vi har också en från vedpool men använder biocool, dessvärre blir vi väldigt torra i hyn eller så är det för att vi badat så mkt ;)
 
Ja men det funkar bra men inte helt perfekt. Får slänga i en del!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Om ni vill bygga en likadan som jag har så kan ni få kontaktuppgifterna till killen som svetsade min.
Men den är ju inte direkt plug and play.
Får ju fixa en del själv med isolering och bygge av pump och värmesystem.
Hej Peter,
Har du hunnit kolla om det är ok att dela kontakt uppgifter för killen som gjorde din badtunna?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
ByLama verkar mer aktiva på fejsbook.
Här är utrustningen jag kör med,
[bild]
tack, trodde det var ett ny köp och inte fanns med på listan
Är du nöjd med det?
 
F Erica Wyse skrev:
tack, trodde det var ett ny köp och inte fanns med på listan
Är du nöjd med det?
Är nöjd med det som helhet, isolerar bra och är lätt att hantera. Men det kommer nog inte hålla för evigt.
Men finns nog inget bättre alternativ:thinking:
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.