42 744 läst · 125 svar
43k läst
125 svar
Sonoff - wifi wireless smart switch.
Fick svar idag....
Min fråga var hur jag skall retunera den eller blir det fråga om pris reduktion.....
Efter mycket text hit och dit så var sista meningen att den är säker att användas vid strömmar under 12 A....
Så inget svar på mina frågor ännu......
Den är oanvändbar för det som jag införskaffade den för, att styra på och av av effekter mellan 2800-3300W
Tillägg:
Läs kommentarerna och svaren av Itead på denna sida
https://www.itead.cc/blog/sonoff-th16-and-pow-recall-notice
Verkar som Itead anser att om produkten kopplar upp sig till molnet och VERKAR fungera så finns det inga problem... Så man ska då kanske bränna ner huset innan de anser att produkten är defekt.
Min fråga var hur jag skall retunera den eller blir det fråga om pris reduktion.....
Efter mycket text hit och dit så var sista meningen att den är säker att användas vid strömmar under 12 A....
Så inget svar på mina frågor ännu......
Den är oanvändbar för det som jag införskaffade den för, att styra på och av av effekter mellan 2800-3300W
Tillägg:
Läs kommentarerna och svaren av Itead på denna sida
https://www.itead.cc/blog/sonoff-th16-and-pow-recall-notice
Verkar som Itead anser att om produkten kopplar upp sig till molnet och VERKAR fungera så finns det inga problem... Så man ska då kanske bränna ner huset innan de anser att produkten är defekt.
Redigerat av moderator:
Ställde för tio dagar på nytt min fråga då de skicklig undvek det i sitt svar....
Ingen respons ännu så jag kan verkligen inte rekomendera deras produkter, kanske något på svag ström sidan men inte annors. Lita INTE på deras specifikationer av produkterna.
Ingen respons ännu så jag kan verkligen inte rekomendera deras produkter, kanske något på svag ström sidan men inte annors. Lita INTE på deras specifikationer av produkterna.
Jag tycker ändå att prylarna har hyfsad kvalitet och framförallt är de billiga. Men jag skulle inte rekommendera dem om man ligger på gränsen till specen utan mer för lägre strömförbrukningar. Jag kan tänka mig att det är så för flera liknande produkter, bättre att ha marginaler.
Uppdatering
Idag kom pengarna tillbaka för Sonoff POW men endast för produkten och inte för transportkostnaderna men det är helt ok för den fungerar ju utan fara för strömmar under 12A endligt dem...
Största beklagligheten är att Itead aldrig to kontakt med de berörda kunderna fast de ber om e-post adress när man beställer..... Skulle ha varit lätt OCH RÄTT för dem att göra det men de räknar med att de sparar en slant om de endast ersätter kunder som tar kontakt med dem.
Jag avslutar detta kapitel för min del - Ha en trevlig vår
Idag kom pengarna tillbaka för Sonoff POW men endast för produkten och inte för transportkostnaderna men det är helt ok för den fungerar ju utan fara för strömmar under 12A endligt dem...
Största beklagligheten är att Itead aldrig to kontakt med de berörda kunderna fast de ber om e-post adress när man beställer..... Skulle ha varit lätt OCH RÄTT för dem att göra det men de räknar med att de sparar en slant om de endast ersätter kunder som tar kontakt med dem.
Jag avslutar detta kapitel för min del - Ha en trevlig vår
Jag är ute efter ett enkelt och prisvärt sätt att logga luftfuktigheten i vår krypgrund, som består av tre utrymmen. Jag tänker att tre Sonoff th10 borde gå att använda för detta. Jag är inte intresserad av att styra något, utan bara läsa av och logga värdena i en databas, och vill således inte använda appen. Tror ni det finns möjlighet att läsa av värdena mha skript på befintlig linux-maskin över wifi?