124 läst · 1 svar
124 läst
1 svar
Solskyddsfilm effektivt?
Ser att det ställts fundering om detta tidigare men hittar inte några riktiga svar. Bytt bostad nyligen och har ett STORT fönster plus balkongdörr i rakt söderläge i sovrummet. Det är en våning upp dessutom så det krävs byggnadsställning. Svettiga nätter (och dagar) väntar alltså snart 🥴
Jag tänkte boka firma som sätter solskyddsfilm från utsidan men hoppas få ta del av andras erfarenheter innan jag köper nåt. Hur mycket värmereduktion har ni valt? Funkar det bra? Negativt, positivt?
Jag tänkte boka firma som sätter solskyddsfilm från utsidan men hoppas få ta del av andras erfarenheter innan jag köper nåt. Hur mycket värmereduktion har ni valt? Funkar det bra? Negativt, positivt?
Film skyddar mot insyn och något mot sken. Skyddar inte bra mot värme. Markiser är det effektivaste mot värme.HA1966 skrev:
Ser att det ställts fundering om detta tidigare men hittar inte några riktiga svar. Bytt bostad nyligen och har ett STORT fönster plus balkongdörr i rakt söderläge i sovrummet. Det är en våning upp dessutom så det krävs byggnadsställning. Svettiga nätter (och dagar) väntar alltså snart 🥴
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Populärt i forumet
-
Köpa 1st Markplatta 40x40x5cm?
Byggmaterial & Byggteknik -
Gjuta till en plan yta på en stenpelare, går det?
Ta bort ”vassgips” och lägga ny gips eller lappa och laga befintlig?
Regla upp yttervägg i källare
Taklist som lutar fult nedåt
Byggmaterial & Byggteknik