H
F frasen_36 skrev:
Är absolut ingen yrkeschafför. Bara en vanlig ägare till fritidshus.
Nyfiken på vad du menar med ”ofta”?
Vanliga fritidshusägare kör knappast tungt lastade släp mer än ett par gånger om året.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Är absolut ingen yrkeschafför. Bara en vanlig ägare till fritidshus.
Kan väl konstatera att din kritik mot elbilar inte är helt ogrundad även om mycket bygger på myter som envist cirkulerar på nätet etc…

Här kommer en kompromiss där du kan tanka på 5 minuter och ta dig 600 km på full tank!

—> https://www.toyota.se/bilar/mirai?g...IidT6V979OBwKa8ThOkaAjv3EALw_wcB&gclsrc=aw.ds
 
F frasen_36 skrev:
Är absolut ingen yrkeschafför. Bara en vanlig ägare till fritidshus.
Men du skrev ju att du körde 70 mil och det var väl under en dag och då hinner du ju inte göra mer än att köra bil under dina 8 timmars arbetsdag. Eftersom du körde med släp så kommer du max 8 tim X 80 Km = 64 mil på 8 timmar för du kör väl inte för fort?
Men när arbetar du med det du gör och vad är det för yrke som har 70 mil/dag plus något utförande av vad? Eftersom du inte var yrkeschaufför.
 
  • Gilla
  • Haha
jannebmw och 3 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Är absolut ingen yrkeschafför. Bara en vanlig ägare till fritidshus.
Du borde tänka lite mer trafiksäkert. En matrast bör du allt ta på vägen, och då kan du ladda samtidigt. Själv tänker jag skaffa sommarstuga som ligger max 1,5 timme bort.
 
F
Anna_H Anna_H skrev:
Du borde tänka lite mer trafiksäkert. En matrast bör du allt ta på vägen, och då kan du ladda samtidigt. Själv tänker jag skaffa sommarstuga som ligger max 1,5 timme bort.
Jaha du menar att man måste byta fritidshus för att det ska funka med batteribil? :crysmile:
 
H
F frasen_36 skrev:
Jaha du menar att man måste byta fritidshus för att det ska funka med batteribil? :crysmile:
Jag tror inte ett smack på det du skriver om ditt behov och fritidshus.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
F
Anna_H Anna_H skrev:
Du borde tänka lite mer trafiksäkert. En matrast bör du allt ta på vägen, och då kan du ladda samtidigt. Själv tänker jag skaffa sommarstuga som ligger max 1,5 timme bort.
Du behöver inte bekymra dig för min trafiksäkerhet. Jag tar de raster som behövs.
 
F frasen_36 skrev:
Du behöver inte bekymra dig för min trafiksäkerhet. Jag tar de raster som behövs.
Jag har alltid undrat vem det är som kör långa mil med tungt släp året runt , vecka efter vecka och som alla elbilsmotståndare pratar om, och det är du!
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
F
H Hus-i-Sörmland skrev:
Jag tror inte ett smack på det du skriver om ditt behov och fritidshus.
Och vad tror du jag bryr mig..?
 
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag har alltid undrat vem det är som kör långa mil med tungt släp året runt , vecka efter vecka och som alla elbilsmotståndare pratar om, och det är du!
Läs om och läs rätt.
Jag skrev ofta, OFTA. INTE vecka efter vecka året om.
 
Det är nog ingen som egentligen bryr sig om var du har ditt sommarställe och hur du tar dig dit. Behöver du en bil att åka långt och med släp är det ditt bekymmer. Vi andra, de flesta, behöver det inte för normalt användande.

Å andra sidan skulle jag inte skaffa ett sommarställe 1,5 timme från min bostad. Jag hade gjort som vi redan gjort och köpt 250m från stranden och åkt på semester nägon annanstans. Gärna olika ställe varje gång. Jag har svårt att tänka mig ett extra hus att ta hand om.
 
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Det är nog ingen som egentligen bryr sig om var du har ditt sommarställe och hur du tar dig dit. Behöver du en bil att åka långt och med släp är det ditt bekymmer. Vi andra, de flesta, behöver det inte för normalt användande.

Å andra sidan skulle jag inte skaffa ett sommarställe 1,5 timme från min bostad. Jag hade gjort som vi redan gjort och köpt 250m från stranden och åkt på semester nägon annanstans. Gärna olika ställe varje gång. Jag har svårt att tänka mig ett extra hus att ta hand om.
Det är nog ingen som bryr sig om var du tillbringar din semester heller, som du raljerar om att ni gjort. Lika ointressant är dina svårigheter att ta hand om ett fritidshus.
Alla är vi olika och har olika intressen och kunskaper. Dessutom är allt detta helt OT och har inget med trådens ämne att göra och vi avslutar det därmed.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag har alltid undrat vem det är som kör långa mil med tungt släp året runt , vecka efter vecka och som alla elbilsmotståndare pratar om, och det är du!
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag har alltid undrat vem det är som kör långa mil med tungt släp året runt , vecka efter vecka och som alla elbilsmotståndare pratar om, och det är du!
Kan dementera detta. Det är inte han. Det är alla som kuskar runt på häst och ponnytävlingar och som nu på ponny-SM stått på parkeringen utan laddstolpar 5 dagar och nu har 4 timmars körning hem.;)
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Det är nog ingen som bryr sig om var du tillbringar din semester heller, som du raljerar om att ni gjort. Lika ointressant är dina svårigheter att ta hand om ett fritidshus.
Alla är vi olika och har olika intressen och kunskaper. Dessutom är allt detta helt OT och har inget med trådens ämne att göra och vi avslutar det därmed.
Ganska stor skillnad på att raljera och förklara hur fel du har. Uppenbarligen missade du poängen... det var inte att vi var i Italien. Jag tror inte ens du äger en elbil så vad du säger är inte relevant. Var skrev jag att jag har problem att ta ha om ett fritidshus? Jag byggde vid stranden och har inget behov av ett fritidshus. Finns allt jag behöver här. Skog, hav, strand och öppna vidder precis runt husknuten. Precis som du säger så är intresset olika och jag reser hellre till olika ställen.

Det blir alltid OT här...
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.