Skumpe
F fsn skrev:
Avkastningen är direkt och det är en avkastning. Vad man gör med den är egalt. Du kan realisera vinsten i en avkastning från ett värdepapper på precis samma sätt. Och igen, du kan återinvestera din direkta avkastning från solcellerna på nåt annat, tex vindkraftsandelar, oljefonder eller en ny BMW M3 Touring… eller varför inte I Investor och en Nordnet One fond?

det är fö inte avkastning på avkastningen som är definitionen på avkastning och det finns värdepapper som har direktutdelning med och det är ju….. precis som solcellerna.
Så nu säger du att det är samma sak för att du kan sälja elen och sen investera på börsen. Så det är samma sak att investera på börsen som att investera på börsen. Big brain moment.
 
  • Gilla
hellem
  • Laddar…
F
Skumpe Skumpe skrev:
Så nu säger du att det är samma sak för att du kan sälja elen och sen investera på börsen. Så det är samma sak att investera på börsen som att investera på börsen. Big brain moment.
Jag tror du får ta på dig läsförståelseglasögonen. Lycka till. Jag har som sagt 8,6% AVKASTNING på mina solceller om elpriset är exakt noll kronor året om. Riktigt dålig INVESTERING faktiskt, verkligen.
 
  • Haha
hellem
  • Laddar…
Skumpe
F fsn skrev:
Jag tror du får ta på dig läsförståelseglasögonen. Lycka till.
Det hade inte hjälpt för att förstå dig.
 
F
Skumpe Skumpe skrev:
Det hade inte hjälpt för att förstå dig.
Det säger nog mer om dig än om mig.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Det hade inte hjälpt för att förstå dig.
Vad är det du inte förstår?
 
F
JLyck JLyck skrev:
Vad är det du inte förstår?
Motfråga är: Hur mycket tid har du? Jag tror fö att han förstår precis. Det är bara det lilla att han vägrar acceptera att det gick att göra betydligt bättre avkastning på en solcellsanläggning än indexgenomsnittet på börsen. När det sen presenterades siffror så försöker han först krångla lite med hur man räknar och sen med semantik. Det är patetiskt.
 
  • Haha
JLyck
  • Laddar…
Skumpe
JLyck JLyck skrev:
Vad är det du inte förstår?
Hur man kan vara så förvirrad.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Skillnaden är just den potentiella avkastningen visavi besparing i solcellsfallet. Även avkastning från solceller skiljer sig eftersom att man inte får avkastning på avkastningen.
Så, jag kan inte få avkastning på den avkastning som solcellerna ger mig..? Inte ens om jag investerar det på börsen? Har jag förstått dig rätt?
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
Skumpe
JLyck JLyck skrev:
Så, jag kan inte få avkastning på den avkastning som solcellerna ger mig..? Inte ens om jag investerar det på börsen? Har jag förstått dig rätt?
Jämförelsen var börs mot solceller. Inte börs mot börs.
 
Men du skriver ju att man inte kan få avkastning på avkastningen från solcellerna? Varför kan man inte det?
 
Skumpe
JLyck JLyck skrev:
Men du skriver ju att man inte kan få avkastning på avkastningen från solcellerna? Varför kan man inte det?
Jag skriver att 48% avkastning på solceller kan inte jämföras med 48% avkastning på börsen. Om du går tillbaka och läser ursprungsexemplet så hade det inneburit att solcellsägaren haft 100 miljoner kronor om 20 år. Är det vad du tror händer? Investera fort i så fall.
 
Väntar fortfarande på ett svar på varför man inte kan få avkastning på avkastningen från solcellerna.
 
Skumpe
JLyck JLyck skrev:
Väntar fortfarande på ett svar på varför man inte kan få avkastning på avkastningen från solcellerna.
Nej du gillade inte svaret bara.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Nej du gillade inte svaret bara.
Vilket svar?
 
D
S SueCia skrev:
Ett bra kök behöver absolut inte kosta 500k, vart högg du de siffrorna ifrån? :D
Det kan nog kosta mycket annat, bara ett exempel, det kan kosta häften eller flera gånger mer, det är jag medveten om!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.