Inte varit nån vidare snö i vinter, enda gången var när jag filmade med snöslungan. Så jag har bestämt mej för att sälja snöslungan vidare. Istället skall jag ha ett enklare snöblad med pneumatiskt höj/sänkning.

Meningen var att jag skulle börja bygga snöbladet i Januari men haft massor och göra på jobbet men nu snart skall jag beställa rullad plåt så jag kan börja med att bygga mej ett nytt fint snöblad!
 
Idag har jag fixat fäste på trycktanken jag skall ha till tryckluftskolven som skall lyfta snöbladet.


Jag slänger även med en bild på konstruktionen min far håller på att bygga, en kläm-mekanism som han skall använda sej utav för att lägga om platt-gången. Plattorna är 50x50cm och väger 27kg st....den lyfter dem utan problem(kommer film senare när konstrukionen är klar.
 
  • DSC00312.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00293.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
inga kommentarer? nån mer här som håller på med projekt för sin åkgräsklippare så släng gärna upp lite bilder i denna tråden:)
 
Tråkigt att det inte varit snö där i vinter du som har en perfekt snöslunga:D

Fiffigt sätt att slippa kånka på plattorna:)
 
Har inte hänt så mycket på byggfronten nu på ett tag. Jag har tvätttat min maskin och monterat på klippaggregatet så den är redo för gräsklippning.

Min pappa har mossrivningsknivar på sin maskin just nu och kommer till mej under veckan och kör med den, kommer väl nån bild på de i veckan.=)
 
Körde löv i min egenbyggda kärra för 1 vecka sedan ca. Den går lasta mycket i kan ja meddela er.

Bara halvfull på bilden nedan:D
 
  • 20090329-peddaindian-skogsh.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Elias Simula
  • Laddar…
:D Jag som får tömma min uppsamlare på löv hela tiden när jag ska samla upp det.:rolleyes:

Din V70 på bilden? snygg var den;)
 
Kalle.. skrev:
:D Jag som får tömma min uppsamlare på löv hela tiden när jag ska samla upp det.:rolleyes:

Din V70 på bilden? snygg var den;)
Det är min bil, en 850GLT -97. Jag har ingen uppsamlare till min, får räfsa istället;)
 
Lite sugen på en likadan klippare som du. Funkar det bra med handhydrostaten? Skulle du för dom pengarna köpa samma maskin idag, om du bara skulle klippa gräs samt köra lite löv, grenar, mindre sten mm, mm?
 
5.2 racing skrev:
Lite sugen på en likadan klippare som du. Funkar det bra med handhydrostaten? Skulle du för dom pengarna köpa samma maskin idag, om du bara skulle klippa gräs samt köra lite löv, grenar, mindre sten mm, mm?

Japp jag skulle köpt samma idag. Fungerar kanonbra med hydrostaten:) Man har superbra känsla i handspaken.

Jag har även kört Partners 14.5hk med hydrostat fotpedal(1 pedal för fram/1 pedal för back) och den fungerar riktigt fint med. Min pappa har en sådan 2008årsmodell och min är med 2008års modell. fast Partners 14,5hk dånar(högt ljud) ur avgaspipan mot min.
 
Så du menar att man missar nåt om man skippar hydrostaten? Funderar om den är värd 3000:-...
 
5.2 racing skrev:
Så du menar att man missar nåt om man skippar hydrostaten? Funderar om den är värd 3000:-...
Ja skulle inte vilja ha något annat när man väl kört en med hydrostat. Tycker du skall gå till en Husqvarna-återförsäljare och provköra så får du din egna uppfattning. Den är super tycker jag:)
 
Ok. Skall undersöka saken på Måndag.

Tack för hjälpen.
 
5.2 racing skrev:
Ok. Skall undersöka saken på Måndag.

Tack för hjälpen.
Gott! Släng gärna upp bild på den om det blir köp. kan du lägga i denna(min) tråd om du inte gör en egen;) Lycka till
 
Idag har jag kört 4lass med jord och fixat gräsmattan på 1 ställe, var mycket grus och sten och inget gräs där så nu är de nysått och plant och fint. blev nog en 10-15kvadrat gräsmatta till och snyggare än förut:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.