Ja verkligen dålig reklam det där. Det kan ju se ut så här också:

Eller

Ska försöka hitta något klipp där man kör blötsnö också.....

Här är en med Biltemas slunga, ser iaf inte lika illa ut......

Jag har kollat på en till slunga... Toro 828 LE vad tror folket här om denna modell?

1545292707.jpg 1547780823.jpg 1553428321.jpg

Har en nyare version av den och är mycket nöjd.

Vet du om dom är kinatillverkade eller ej? Låter 5000:- acceptabelt, funderar på att bjuda det.

Annars såg jag att man kan modifiera impellern på tvåstegs snöslungor. Dom är tillverkade med toleranser på impellern som avsevärt minskar dess effektivitet. Snö fastnar också där. En person lade dit gummibitar på två av impellerbladen, som slits ner tills det är praktiskt taget noll tolerans, det skrapar sidorna på impellerhuset rena och ökar effektiviteten på impellern så den slänger snön längre.

Själva modifikationen:

Jämförelse med och utan:

M Mats skrev:
hade den varit det så kanske men 6-7' för en motor till en 12 år gammal rätt sliten slunga som gick på 13' ny. Njäe då tror jag faktiskt att en biltema slunga för samma peng som motorn kan vara en bättre investering
En motor till den slungan bör inte kosta så mycket om man väljer en kina tillverkad.

S
MathiasS MathiasS skrev:
Här är en med Biltemas slunga, ser iaf inte lika illa ut......

[media]
grannen har Biltema's största slunga , ganska värdelös , mycket strul , är väl motorn som är det enda som är OK ,
små hjul som inte driver bra , syn's på videon också att han får knuffa slungan framåt

På videon kör han på för hög växel så den slirar och hoppar fram.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Kina motorerna ligger på ca halva priset och vet inte om dom är nå sämre än briggs.

Chaly
DennisCA DennisCA skrev:
Annars såg jag att man kan modifiera impellern på tvåstegs snöslungor. Dom är tillverkade med toleranser på impellern som avsevärt minskar dess effektivitet. Snö fastnar också där. En person lade dit gummibitar på två av impellerbladen, som slits ner tills det är praktiskt taget noll tolerans, det skrapar sidorna på impellerhuset rena och ökar effektiviteten på impellern så den slänger snön längre.

Själva modifikationen:
[media]
Jämförelse med och utan:
[media]

Har gjort den modden på min gamla Norlett 5hk slunga. Blev bättre, framförallt med blötsnö med i princip inga igensättningar. Om den kastar så markant längre vet jag inte dock... ingen wow-upplevelse.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Nu vet jag inte hur det är med just kinamotorer till småmaskiner, men när det kommer till större maskiner så brukar problemet vara reservdelstillgången efter några år.

Man köper oftast inte så mycket reservdelar till en motor för kanske 3000 kr men annars är ebay fullt av delar till loncin motorer och tex backia har reservdelar hemma till de motorer han säljer.

BigR
DennisCA DennisCA skrev:
Vet du om dom är kinatillverkade eller ej? Låter 5000:- acceptabelt, funderar på att bjuda det.
Om du menar Toron för 5000 så låter det som ett kanonpris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.