52 125 läst · 184 svar
52k läst
184 svar
Snittlöner och utbildning hantverkare - snickare, elektriker, rörmokare, målare m fl
Administrator
· Skåne
· 7 967 inlägg
Vi valde att redovisa snittlönen för män och kvinnor, inte bara män. Dessutom är SCB:s senaste siffror från 2017, året innan alltså.
Vårt företag där jag är anställd omsatte förra året strax under 9 miljarder Sek.Darling McFluff skrev:
Vårt företag omsätter 500 Mkr per år, vi är konkurrenskraftiga för att vi använder kompetent och billigare arbetskraft från utlandet. Detta genererar även många svenska personer arbetstillfällen. Många skattekronor.
Alternativet är att något annt företag i ett annat land fyller vår position och då kommer noll och inget in i statskassan. Nu kommer väldigt många kronor in.
Förstår man inte att detta gynnar alla så är man helt klart lågintelligent.
Ingen, jag menar ingen utländsk arbetskraft i form av polacker, slovener, rumäner eller estländare inhyrda från någon skum ue.
Samtliga medarbetare under kollektivavtal och rekorderliga löner, pensioner, semester och försäkringar.
Tror vi gynnar landet sverige.
Hur du än vrider och vänder på det så kan du inte kalla det usla löner.F finnemang skrev:
Du får tänka på att en person som tjänar 120k:-/mån drar upp snittet mer än en person som tjänar 20k:-/mån drar ned det. Hade varit spännande att få statistik på medianlönen istället.
Nu för tiden har många lärare (dock inte alla) över 40 000. Speciellt de som flyttar på sig och puffar upp lönen varje gång de byter jobb.M Mixi skrev:
Personligen tycker jag att det är bra att hantverkare har så bra lön. Jag hade en föreställning om att firman tog en stor del och att hantverkaren inte fick så mycket. Men det glädjes mig att se att de faktiskt får tanka bra betalt.