L lob skrev:
PS. Kom på en sak till om släp: Om du vill ha tipp, köp inte Fogelstas idiotiska lösning med tippskruv som sticker upp ovanför lasthöjden på skäppan. Ska du fylla släpet med långt virke så måste du lasta på sidan av tippmojängen.
Andra tillverkare har en smartare lösning... ds
De har även gasdämparvariant som trycker upp flaket automatiskt, perfekt när man lastar ATV mm.
 
jonmo jonmo skrev:
Ok, det blev alltså ett beggat Thule L0751 med gallergrindar. Nyligen genomgånget och bytta bromsar, helt ny bakgrind till gallret, inklusive s+v-däck i bra skick, lås och kabel. Betalade 14900 vilket verkar vara ett marknadsmässigt pris, och inte ett problem för mig då jag ville ha det på stört.

Det står i detta nu bredvid min fars Easyline, känns som att jag gjorde helt rätt val :)



Men vad är det här? Finns det någon tillförlitlig länk du kan bjuda på? Betyder det att även bromsade släp reggade för 750 kg slipper besiktning?

Bilder kommer imorgon!

Grattis, blev likadan för mig igår :)
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
E
Alltgår Alltgår skrev:
Även om man skulle ha oturen att behöva ta ett lån för att köpa släp, så är det inte många hyrtillfällen per år som behövs för att man ska hinna ikapp räntekostnaderna som i dagsläget är låga.
Förutsatt att man har plats till släpet så är det en bättre affär att köpa släp än att hyra, om man använder det hyfsat regelbundet. Och obromsat ska det vara så klart :)
Det jag menade är ju att det är bättre att hyra ett bra släp än köpa ett dåligt, bästa är ju självklart att köpa ett bra och det har ju TS gjort nu. :cool:
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Grattis till ett bra köp!
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Bild som utlovat. Här med rejäl last. Blir att bekänna färg imorgon!

Släpvagn fullastad med byggmaterial och maskiner framför hus i skymningen
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lob och 1 till
  • Laddar…
Hej
Tips: Bygg skarvlämmar också. Det är jättebra när man kör ris och skräp. 4 flaklås, ett antal skruvar och 70 m virke så har du ett ännu bättre släp.
 
  • Släpvagn med träflak och skarvlämmar i en grönskande trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett släp med byggda skarvlämmar av trä och blå skumskydd på sidorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Setomidor
  • Laddar…
Köpte faktiskt med lövgrindar, hade bara tagit av dem temporärt för att kunna lasta enklare.

Släpvagn med lövgrindar parkerad bredvid en röd bil utanför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Fördelen med de där avbärarna är att de är rejäla med stag ner i chassit, så man kan ta ett kliv på dem och nå ner över gallergrindarna. Mycket bättre än t ex Sävsjös skrangliga diton. De skapar dock lite extra vikt och kan åsamka betydligt mer skada på omgivningen än de mjuka plastskärmarna bakom.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Gallergrindar är sjukt skönt att ha! Kasta i lastning är så skönt
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Och ang. hållbarhet på Thulesläpen, här har du en bild när jag lastar gammalt 750kg (totalvikt) släp jag ägt med ca:1.500kg :cool:
[bild]
En av anledningar att undvika begagnat släp
 
D dulle85 skrev:
En av anledningar att undvika begagnat släp
Visst är det så, gav detta "slutkörda" släp till en kompis för 10år sedan och är fortfarande i samma fina skick idag som då ;) Thule is the shit!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.