40 789 läst · 70 svar
41k läst
70 svar
Släpköp på fredag, vilket av dessa två alternativ?
De har även gasdämparvariant som trycker upp flaket automatiskt, perfekt när man lastar ATV mm.L lob skrev:
jonmo skrev:Ok, det blev alltså ett beggat Thule L0751 med gallergrindar. Nyligen genomgånget och bytta bromsar, helt ny bakgrind till gallret, inklusive s+v-däck i bra skick, lås och kabel. Betalade 14900 vilket verkar vara ett marknadsmässigt pris, och inte ett problem för mig då jag ville ha det på stört.
Det står i detta nu bredvid min fars Easyline, känns som att jag gjorde helt rätt val
Men vad är det här? Finns det någon tillförlitlig länk du kan bjuda på? Betyder det att även bromsade släp reggade för 750 kg slipper besiktning?
Bilder kommer imorgon!
Grattis, blev likadan för mig igår
Det jag menade är ju att det är bättre att hyra ett bra släp än köpa ett dåligt, bästa är ju självklart att köpa ett bra och det har ju TS gjort nu.Alltgår skrev:Även om man skulle ha oturen att behöva ta ett lån för att köpa släp, så är det inte många hyrtillfällen per år som behövs för att man ska hinna ikapp räntekostnaderna som i dagsläget är låga.
Förutsatt att man har plats till släpet så är det en bättre affär att köpa släp än att hyra, om man använder det hyfsat regelbundet. Och obromsat ska det vara så klart
Hej
Tips: Bygg skarvlämmar också. Det är jättebra när man kör ris och skräp. 4 flaklås, ett antal skruvar och 70 m virke så har du ett ännu bättre släp.
Tips: Bygg skarvlämmar också. Det är jättebra när man kör ris och skräp. 4 flaklås, ett antal skruvar och 70 m virke så har du ett ännu bättre släp.
Fördelen med de där avbärarna är att de är rejäla med stag ner i chassit, så man kan ta ett kliv på dem och nå ner över gallergrindarna. Mycket bättre än t ex Sävsjös skrangliga diton. De skapar dock lite extra vikt och kan åsamka betydligt mer skada på omgivningen än de mjuka plastskärmarna bakom.