Nimajneb skrev:
Hur vet du var vilken skruv finns??? Något smart register/märkning?
Har märkning vid handtaget på samtliga lådor (Ex, träskruv, maskinskruv, JR-klammer, klammer, diverse, ... )
Och på dom lådorna som innehåller lite diverse har jag satt en extra märkning på utsidan (ex, listskruv, fransk skuv, distanser, ...)

Sedan har jag märkt alla facken med dimensioner/storlek. Material som man inte går att förväxla eller självklara produkter har jag inte märkt.

Vissa lådor är märkta med orginal-beskrivning. Har några lådor med bara ESSVE-produkter. Där har jag klippt ut benämningen från förpackningen och monterat på respektive fack med dubbelhäftande tape. Övriga har jag märkt med dymo-märkning.

• IMG_0119.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0118.jpg
    Skapa konto
  • IMG_0117.jpg
    Skapa konto
Underbart.... kanske skulle anlita dig för lite ordning-o-reda konsulting..... :)

Japp, det är bara att lyfta på hatten....................en fröjd att sed^_^b

Nimajneb skrev:
Underbart.... kanske skulle anlita dig för lite ordning-o-reda konsulting..... :)
Haha, även mina arbetskamrater tycker att jag är lite manisk med organisering av skruv och material på jobbet. Det är underbart att jobba när det är ordning och reda bland verktyg och material.

Snygg ordning där ligger man i lä.

mvh pär h

var på Classe häromdagen och sprang på denna (är nog en nyhet för hösten):

40-7525_2010-07-09_140407_651.jpg
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=152251231

Såg och kändes inte så dum, lösa småburkar i lådan och endast 199 kr. Ska nog plocka på mig några själv när jag har bilen med mig till Classe.

Swedol har liknande på rea just nu, dom är superbra.

Biltema har förresten börjat med en billig variant på sortimentlådor, köpte en hög såna när jag inredde nya servicebilen och dom funkar superbra! kostar bara 99kr.

20-393_l.jpg

Jag var in på k-rauta i helgen och hittade en smidig sortimentlåda på rean.
Skulle kosta 300kr i vanliga fall.

Den rymmer mycket och är extremt robust, dessutom är nästan alla fack lösa så man kan ta med en bara om man vill.
Passade bra i denna tråden tyckte jag. :)

• DSCN1006.jpg
    Skapa konto
  • DSCN1010.jpg
    Skapa konto
skalman1 skrev:
Jag var in på k-rauta i helgen och hittade en smidig sortimentlåda på rean.
Skulle kosta 300kr i vanliga fall.

Den rymmer mycket och är extremt robust, dessutom är nästan alla fack lösa så man kan ta med en bara om man vill.
Passade bra i denna tråden tyckte jag. :)
Dessa rekommenderas. Har två sedan tidigare och de är kanon.

Mikael_L
Bump för uppdaterade tips...
:cool:

nanowire nanowire skrev:
Dessa rekommenderas. Har två sedan tidigare och de är kanon.
Så här tio år senare drar jag tillbaka min rekommendation. Lådorna är bra så länge en inte behöver något ur dem, de tar nämligen fantastiskt stor plats när de är öppna. I princip måste man öppna dem på golvet eller ha en halv arbetsbänk ledig vilket man snart tröttnar på. Har inte använt mina på många år nu.

• Gilla
EmilJac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.