screamin-daemon skrev:
Tror de har bytt namn till prof. K-rauta säljer dom för 389:-, men de har ingen bild på hemsidan. Dock har jag sett den i butiken.

[länk]

Leverantören heter KESKO

Var till K-rauta och spanade in lådan idag men det blev inget köp. Blev förvånad över va stor den var (även om jag visste måttten på den innan). Sen tyckte jag finishen på den inte riktigt var värd 400kr. Gick istället in på Bauhaus (Malmö) 19:45 (fredag) där de precis höll på att prissänka ett antal mindre sortiment boxar med 70% rabatt :) Köpte ett gäng små lådor med insatsboxar i för 24kr/st.

Fanns ganska många olika varianter som reades ut med 70%, kanske inte nåt med raaco känsla men som sagt bra pris iallafall.

Tackar för tipset om Raaco Handy Box, ClasOhlson fick mina slantar igår för en sådan. Hade inte funderat så mycket på det praktiska i att kunna plocka ur småburkarna, istället för dessa flyttbara väggar.

Ferm i Helsingborg säljer just nu genomskinliga handyboxes+askar för 395+moms.

Fick med mig en sådan (Handy Box) från CO-rean. Tyvärr fick frun syn på den så nu har hon sina pysselprylar i den. Det var dock varianten med fack och inte småburkar så det var kanske lika så gott.

Jag har gett upp alla varianter på Sortainers och liknande. Jag tycker att det bara är pillrigt och lätt blir oreda.
För stunden har jag x antal skruvpaket (Essve Cutters) och plugg som flyttas runt i en varukorg från Bauhaus för trettifem spänn.
Jag funderar på att köpa ett par till att ha till diverse som ska kånkas upp på olika jobb -när dom inte används så kollapsar man dom, så tar dom ingen plats i bilen heller.

Personligen har jag Festools systainer stående i bilen så att man lätt kan komma åt alla facken och vad man behöver...
Går lätt att lyfta ut och ta med sig men oftast får de stå i bilen.

Lådorna som Bloink nämnde har jag satsat på. Mycket nöjd. Priset var helt rätt. Kommer inte ihåg exakt men tror dom kostade 59:-/st eller nåt sånt. Har byggt ett ställ som jag har på flaket på pickup:en som rymmer 8 st. Det jag inte rymmer där behöver jag inte:)

Dessutom har jag i garaget monterat upp ca 40 st glasburkar i taket som jepperdy skrev om. Fungerar perfekt och tar ingen plats...

Där fanns ju en del skojigheter. Undrar (lite OT men ändå) om man skulle kunna använda den där termoplasten lite längre ner på sidan till att göra adaptrar för dammsugarslangen. Det borde ju fungera men blir det hållbart nog tro?

Redigerat:
Men Raaco Handybox den är värd pengarna!! Efter att fått tipset i denna tråd så har jag nu haft den ett halvår och den är suverän. De 4 askarna med lösa lådor sväljer otroligt mycket så att den kan inte vara större pga av att den blir för tung.
Den åker med till fritidshuset, till de utflugna barnens boende, mm, och jag har nästan alltid de skruvar och plugg jag behöver med mig, det enda jag avstår från är fransk skruven ;-)
Har faktiskt funderat över ytterligare ett inköp för andra "små bra ha saker" som nu ligger i diverse små lådor/askar.
Att kunna ta ut en låda dit man arbetar är suveränt och att enkelt kunna rensa den från spån/skräp efter avslutat arbete utan att hela sortimentasken har ett spånlager efter en t.ex. felriktad cirkelsåg eller elhyvel.

Håller verkligen med; Handyboxen är jättebra. Skulle önska det fanns dubbelhöjds-lådor bara som passade in i befintligt skal.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.