Den transparenta som clas olhlson säljer kommer utan de små askarna innuti lådorna, helt värdelös för skruvförvarning alltså. Sen tror jag att det finns någon variant i plåt också, dock inte helt säker på detta.1337 skrev:
Se noga till att få lådorna med löstagbara askar, de är mycket flexiblare, lättare att hålla rena och i alla avseende bättre än de med fasta fack. Just att ta loss en ask och ta med sig är smidigt.
Även de grå/blåa som heter 4-01 kommer utan askar. Finns även nån mer variant utan askar i den färgserien. Jag var mest nyfiken om det skiljer något i kvalitén. Jag tror jag har sett den i plåt, men jag vill minnas att det inte var nån handybox.
Så här har jag löst min skruvförvaring.
4st sortimentlådor (420x80x330) med flytt/avtagbara väggar från jula.
som jag förvarar och transporterar i en plastback som också är köpt på jula.
Fungerar bra att bära runt på och lådorna kasar inte runt i bilen.
Ska även märka upp facken med dymo.
Bifogar ett par bilder:
Bifogar ett par bilder:
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "sortimentlådor"
Sortimentslådor
Sortimentslådor är utmärkta hjälpmedel för att organisera och sortera små infästningskomponenter som skruvar, spikar och muttrar. Genom att dela upp dessa delar i olika fack blir det enkelt att hitta och använda dem vid behov, vilket sparar
Läs mer
Jag har skruvat upp glasburkar i taket!!
Jodå, det är sant. Skruva upp burklock (vanliga rödbets- och syltburkar) i taket. Sortera upp skruv, plugg, säkringar, you name it, i burkarna och gänga på dem på locket.
Lätthittat och praktiskt och "gratis"
Jodå, det är sant. Skruva upp burklock (vanliga rödbets- och syltburkar) i taket. Sortera upp skruv, plugg, säkringar, you name it, i burkarna och gänga på dem på locket.
Lätthittat och praktiskt och "gratis"
Ser smidigt ut. Mycket skruvförvarning per krona där.Bloink skrev:Så här har jag löst min skruvförvaring.
Bifogar ett par bilder:
Tror de har bytt namn till prof. K-rauta säljer dom för 389:-, men de har ingen bild på hemsidan. Dock har jag sett den i butiken.bjoli skrev:
http://www.k-rauta.se/verktyg_11670.htm
Leverantören heter KESKO
Tror att 20% "bara" gäller elverktyg (alla märken och modeller, så det är inte så bara) och vissa utvalda märken för handverktyg, som tex Bacho och Hultafors. Däremot har de 40% rakt av på alla trädgårdsverktyg. Jag slog till på en ny sekatör - till min bättre hälft förstås Själv unnade jag mig en Libella...CCPusher skrev: