Jag kör också med Raacos Handybox. Har en full med elinstallations-material som vart om många turer fram och tillbaka hit åh dit. Tycker det är kanonlådor som tål att hanteras och fraktas i bilen.

Redigerat:
Raacos Handybox
Är utan tvekan mest prisvärd och bäst

Mvh Pär H

Är det någon som vet om det är nån skillnad mellan de olika handyboxarna (transparent/blå, grå/blå och grå/röd)? Förutom färgen då...

1337 skrev:
Är det någon som vet om det är nån skillnad mellan de olika handyboxarna (transparent/blå, grå/blå och grå/röd)? Förutom färgen då...
Den transparenta som clas olhlson säljer kommer utan de små askarna innuti lådorna, helt värdelös för skruvförvarning alltså. Sen tror jag att det finns någon variant i plåt också, dock inte helt säker på detta.

Se noga till att få lådorna med löstagbara askar, de är mycket flexiblare, lättare att hålla rena och i alla avseende bättre än de med fasta fack. Just att ta loss en ask och ta med sig är smidigt.

Även de grå/blåa som heter 4-01 kommer utan askar. Finns även nån mer variant utan askar i den färgserien. Jag var mest nyfiken om det skiljer något i kvalitén. Jag tror jag har sett den i plåt, men jag vill minnas att det inte var nån handybox.

Kunde inte hålla mig efter att ha studerat denna tråd.

Var inne på CO idag och kom ut med en Raaco Handybox till mig och en Keter fiskedragslåda (som "akhagen" rekommenderade) till småtjejernas pärlor...

Så mitt tips dög till pärlbox i alla fall... man tackar ;-)

Hoppas att det inte säger alltför mycket om min amatörsnickarnivå. Efter att ha panelat om huset känner jag mig oövervinnerlig!

• Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Så här har jag löst min skruvförvaring.
4st sortimentlådor (420x80x330) med flytt/avtagbara väggar från jula.
som jag förvarar och transporterar i en plastback som också är köpt på jula.
Fungerar bra att bära runt på och lådorna kasar inte runt i bilen.

Ska även märka upp facken med dymo.

Bifogar ett par bilder:

• P1220248.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • P1220249.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
PeterJeffrey
  • Laddar…
Jag har skruvat upp glasburkar i taket!!
Jodå, det är sant. Skruva upp burklock (vanliga rödbets- och syltburkar) i taket. Sortera upp skruv, plugg, säkringar, you name it, i burkarna och gänga på dem på locket.
Lätthittat och praktiskt och "gratis"

• Gilla
EmilJac
  • Laddar…
jepperdy skrev:
Jag har skruvat upp glasburkar i taket!!....
Antar att det är i verkstaden i så fall, och inte i bilen...;)

Bloink skrev:
Så här har jag löst min skruvförvaring.
4st sortimentlådor (420x80x330) med flytt/avtagbara väggar från jula.
som jag förvarar och transporterar i en plastback som också är köpt på jula.
Fungerar bra att bära runt på och lådorna kasar inte runt i bilen.

Ska även märka upp facken med dymo.

Bifogar ett par bilder:
Ser smidigt ut. Mycket skruvförvarning per krona där.

Missade att köpa Keter lådan på CO rean men jag tycker den ser vettig ut så kan nog tänka mig att betala 300kr för den också. Är det nån som vet var man kan köpa denna nu när CO har tagit bort den ur sitt sortiment.

bjoli skrev:
Missade att köpa Keter lådan på CO rean men jag tycker den ser vettig ut så kan nog tänka mig att betala 300kr för den också. Är det nån som vet var man kan köpa denna nu när CO har tagit bort den ur sitt sortiment.
Tror de har bytt namn till prof. K-rauta säljer dom för 389:-, men de har ingen bild på hemsidan. Dock har jag sett den i butiken.

http://www.k-rauta.se/verktyg_11670.htm

Leverantören heter KESKO

Kan tillägga att k-rauta har 20% på alla verktyg nu över helgen om det skulle vara så att det är samma låda som clas reade ut och någon är på jakt efter just den..

CCPusher skrev:
Kan tillägga att k-rauta har 20% på alla verktyg nu över helgen om det skulle vara så att det är samma låda som clas reade ut och någon är på jakt efter just den..
Tror att 20% "bara" gäller elverktyg (alla märken och modeller, så det är inte så bara) och vissa utvalda märken för handverktyg, som tex Bacho och Hultafors. Däremot har de 40% rakt av på alla trädgårdsverktyg. Jag slog till på en ny sekatör - till min bättre hälft förstås ;) Själv unnade jag mig en Libella...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.