1 005 734 läst · 4 589 svar
1006k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Allvetare
· Västra götaland
· 9 081 inlägg
Hur som helst så kan vi väl kanske sluta diskutera själva fotograferingen i den här tråden. Alla vet att man inte får, men ibland måste man knäcka ett ägg för att göra en omelett,och tråden blir ju hopplöst trist utan bilder...
Jag håller med.Dan_Johansson skrev:
Jag tycker bara det är roligt att diskutera o besvara, o därför spårar det iväg ibland. Sorry.
Jag lägger härmed ned den diskussionen o hoppas på fler bilder i tråden!
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 594 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 594 inlägg
Nu är detta en bild från ifjol, men nja, flaggstången är nog så pass lätt att det kunde aldrig vara problem med ett negativt kultryck. Jag är klen och bar ju den själv utan problem. TotalvIkten lär väl röra sig om högst 40-50 kg? Jag tänkte främst på surrningen fram/bak och så är jag osäker på reglerna kring överhänget. Jag körde ekipaget ca 25 km utan problem, men en nitiskt trafikpolis skulle säkert ha hittat något att anmärka på. Men jag vet nog inte vad jag kunnat göra annorlunda med samma släpvagn.P Prodigys skrev:
Fario skrev:Måste ställa en fråga till er som har koll.
Jag tillhör de som glatt använder min cykelvagn (som jag byggde av barnens gamla cykelvagn) när jag handlar, noterar att man inte ser många cyklar på Bauhaus direkt...
En cykel är ju ett fordon och min första tanke är fordon som fordon. ”Transportstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om lastsäkring och kontroll av lastsäkring på och i fordon".
Men är det korrekt att dessa föreskrifter bara gäller motorfordon? Och gäller regler om flagga med mera även cykelvagn och cykel?
Jag undrar helt enkelt...
[bild] [bild]
Här är mitt bidrag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder