nino nino skrev:
Max 1600kg får jag dra med min passat bensin 2008 enl appen biluppgifter
Då får du dra släpet med 25 kilo last.

• Gilla
daddydj och 1 till
  • Laddar…
S Stefansod68 skrev:
Då får du dra släpet med 25 kilo last.
Just det.

IMG_0037_www2.jpg

• Gilla
Fotografen och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Just det.

[bild]
Är det inte lite dåligt lastsäkrat? ;)

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
M Mr B skrev:
Är det inte lite dåligt lastsäkrat? ;)
Jo helt livsfarligt.

P-plats P-plats skrev:
...inte konstigt det finns skor med kardborre!?! ;)
Perfekt för oss som har problem med händerna.
Eller tänkte du på något annat?

ullet
Tokslut Tokslut skrev:
Lite mer än vad en Passat får dra gissar jag
Finns Passater som får dra upp till 2000 kg, så om släpet är lastat med tomma kartonger (lite svårt att se vad det är, men jag gissar att det i verkligheten var något annat) kan vikten faktiskt vara ok - men lastsäkringen är ju inte tillräcklig oavsett.

ullet ullet skrev:
Finns Passater som får dra upp till 2000 kg, så om släpet är lastat med tomma kartonger (lite svårt att se vad det är, men jag gissar att det i verkligheten var något annat) kan vikten faktiskt vara ok - men lastsäkringen är ju inte tillräcklig oavsett.
Ved skulle jag säga att det såg ut som på filmen jag tog skärmdumparna ifrån

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ved skulle jag säga att det såg ut som på filmen jag tog skärmdumparna ifrån

Jättejättetorr ved var det säkert. Det är lätt.

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Perfekt för oss som har problem med händerna.
Eller tänkte du på något annat?
Tänkte på något annat MEN det utesluter inte att det är perfekt för dem med problem med händerna... (y)

nino nino skrev:
Hur surrar man ett 200l oljefat på ett släp?
Måste nog stå upp
Bandet går över och så runt under tunnan för att sedan spännas. Ett band vardera ände av tunnan.

Då spänns tunnan ner och iom Bandet går runt tunnan så kan den inte rulla.

F fribygg skrev:
Inte ens för Lundell är en lyftkraft i dragkroken ett tryck...
Fast det blir ju ett tryck på undersida av kulan från låsningen på handsken...

P-plats P-plats skrev:
Tänkte på något annat MEN det utesluter inte att det är perfekt för dem med problem med händerna... (y)
Om du tänker på personer med intellektuella funktionsnedsättningar så har de rätt lång utbildning i skosnörsknytning. På riktigt.

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jag hamnade bakom den här bilen igår när jag åkte från ett byggvaruhus. Tre plywoodremsor är det som sticker ut.
Bil med långa plywoodremsor som sticker ut åt sidan körs framför en rundell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag tog bilden så sa jag till min dotter, hoppas vi möter polisen nu. Efter bara en liten stund så mötte vi en polis i en rondell. Tyvärr så var det bara en hundförare, men jag såg att han reagerade på bilen i alla fall. Hade varit skoj om polisen vände i rondellen och stoppade den här bilen, så att jag kunde ha tagit en bild på det med. :D

• Gilla
Patrik440 och 6 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Om du tänker på personer med intellektuella funktionsnedsättningar så har de rätt lång utbildning i skosnörsknytning. På riktigt.
Tänker inte på någon med vare sig intellektuella funktionsnedsättningar eller något handikapp utan på helt vanliga idioter.
Ber om ursäkt om jag sekundärkränkt någon och hoppas vi kan lägga detta bakom oss.

Cheesen
Fairlane Fairlane skrev:
Ja, men mest troligt så har hen iallafall körkort för lastbil, med tanke på att polis ändå var på plats.

Har en kamrat som tog D-körkort för några månader sen och det var mycket lastsäkring som diskuterades.
Exakt... Diskuterades... Man behöver ingen praktisk erfarenhet av lastsurrning för att ja körkort.

Cheesen
P Peter_Ker skrev:
Kanske inte ett "skräckexempel" men det ser lite knepigt ut.
[bild]
Även om lastsäkring skulle vara okej så är det överlast. Trucken väger antagligen en bit mer än dom ca700 kg som man får lasta på den skorven.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.