1 026 734 läst · 4 669 svar
1027k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 526 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 526 inlägg
Finns Passater som får dra upp till 2000 kg, så om släpet är lastat med tomma kartonger (lite svårt att se vad det är, men jag gissar att det i verkligheten var något annat) kan vikten faktiskt vara ok - men lastsäkringen är ju inte tillräcklig oavsett.Tokslut skrev:
Ved skulle jag säga att det såg ut som på filmen jag tog skärmdumparna ifrånullet skrev:
Bandet går över och så runt under tunnan för att sedan spännas. Ett band vardera ände av tunnan.nino skrev:
Då spänns tunnan ner och iom Bandet går runt tunnan så kan den inte rulla.
Fast det blir ju ett tryck på undersida av kulan från låsningen på handsken...F fribygg skrev:
Jag hamnade bakom den här bilen igår när jag åkte från ett byggvaruhus. Tre plywoodremsor är det som sticker ut.
När jag tog bilden så sa jag till min dotter, hoppas vi möter polisen nu. Efter bara en liten stund så mötte vi en polis i en rondell. Tyvärr så var det bara en hundförare, men jag såg att han reagerade på bilen i alla fall. Hade varit skoj om polisen vände i rondellen och stoppade den här bilen, så att jag kunde ha tagit en bild på det med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
När jag tog bilden så sa jag till min dotter, hoppas vi möter polisen nu. Efter bara en liten stund så mötte vi en polis i en rondell. Tyvärr så var det bara en hundförare, men jag såg att han reagerade på bilen i alla fall. Hade varit skoj om polisen vände i rondellen och stoppade den här bilen, så att jag kunde ha tagit en bild på det med.
Tänker inte på någon med vare sig intellektuella funktionsnedsättningar eller något handikapp utan på helt vanliga idioter.Anna_H skrev:
Ber om ursäkt om jag sekundärkränkt någon och hoppas vi kan lägga detta bakom oss.
Exakt... Diskuterades... Man behöver ingen praktisk erfarenhet av lastsurrning för att ja körkort.Fairlane skrev: