1 050 787 läst · 4 853 svar
1051k läst
4,9k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Till att börja med tvivlar jag starkt på att bilden är tagen i Sverige, det är nog i ett land längre söderut där det inte är helt ovanligt med små och ordentligt kringliga vägar. Kanske upptäckte chauffören att vägen hade för skarpa kurvor eller stötte på ett annat hinder och försökte backa vilket resulterade i det här. Marken bredvid vägen verkar inte kunna ta tyngden så när han väl hamnade utanför asfalten med däcken var det nog redan försent.P Prodigys skrev:
Hade du läst originalartikeln eller gissade du så bra?T Trunk skrev:Till att börja med tvivlar jag starkt på att bilden är tagen i Sverige, det är nog i ett land längre söderut där det inte är helt ovanligt med små och ordentligt kringliga vägar. Kanske upptäckte chauffören att vägen hade för skarpa kurvor eller stötte på ett annat hinder och försökte backa vilket resulterade i det här. Marken bredvid vägen verkar inte kunna ta tyngden så när han väl hamnade utanför asfalten med däcken var det nog redan försent.
https://www.stuff.co.nz/dominion-po...er/3875652/GPS-leads-truck-up-the-garden-path
Se på fan! För att citera en viss detektiv så handlade det om deduktionA andersmc skrev:
Att det inte var i Sverige förstår man genom att se på växterna och jag tycker även att själva vägen ser osvensk ut. Att det var en slingrig väg ser man nästan på den, i alla fall att det fanns en hög risk att den var för liten för en sådan timmerbil. Att han backade är när man tänker efter en lågoddsare, vilken annan rimlig förklaring finns att han skulle hamna i den sitsen?