1 014 723 läst · 4 623 svar
1015k läst
4,6k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
apropå lastsäkring...för 10-talet år sedan stod det en bandschaktare,vikt 15-20 ton på OKQ8:s gräsmatta...en maskintransport från ett större företag hade tappat den i rondellen åker in och lastar på och fortsätter konsul lundströms väg
Ja jisses...vad sa konsuln??
Förra våren gick det så här på en av avfarterna till E4an här i stan. Kompressorn vägde 12 ton så det tog ett tag innan den var bärgad. Lite oklart om den var dåligt fastsatt eller om farten var för hög i kurvan...
https://www.expressen.se/nyheter/langa-koer-pa-essingeleden-12-ton-kompressor-blockerar-vagen-/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.expressen.se/nyheter/langa-koer-pa-essingeleden-12-ton-kompressor-blockerar-vagen-/
Låsningarna till flaket kan ha havererat eller inte låst ordentligt, det är ett lastväxlarflak som har ramlat av. Kompressorn verkar däremot vara bra surrad eftersom den står kvar på flaket trots lutningen.D Dublin skrev:
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger
- 238 inlägg
2 flugor i en smällT tgr_se skrev:
Man bör däremot inte göra en panikbromsning om man inte vill att brädorna ska göra en helomvändning och passera över taket
Det var ju ändå lite kreativt med jordsäckar som motvikt.T tgr_se skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 874 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 874 inlägg
Ingen bild idag då jag körde bil.
Ser en bil med ett släp från Bauhaus lite längre fram och tycker det ser ut som något som sticker upp på vänstra sidan av släpet, men när jag närmar mig så syns inget där, då bil/släp kör lite saktare inför en sväng. Sen gasar hen på igen och jo, något dyker upp på vänster sida igen. Upp på motorvägen och jag en bot efter (100m + eller så) och man hinner inte köra många hundra meter på motorvägen innan det ligger en stor grön pressäning(?) i högerfil och föraren stannar på vägrenen för att hämta sin last...
En tanke man får bortsett från att det inte verkar som att pressäningen var fastspänd är ju varför man inte lägger den i bilen när den ändå inte täcker lasset...
Det kan inte varit så kul att hämta lasten på E4/E20 utanför Hallunda strax för 8 på morgonen. Då är det mycket trafik och det går i 80 km/h och mer på platsen.
Ser en bil med ett släp från Bauhaus lite längre fram och tycker det ser ut som något som sticker upp på vänstra sidan av släpet, men när jag närmar mig så syns inget där, då bil/släp kör lite saktare inför en sväng. Sen gasar hen på igen och jo, något dyker upp på vänster sida igen. Upp på motorvägen och jag en bot efter (100m + eller så) och man hinner inte köra många hundra meter på motorvägen innan det ligger en stor grön pressäning(?) i högerfil och föraren stannar på vägrenen för att hämta sin last...
En tanke man får bortsett från att det inte verkar som att pressäningen var fastspänd är ju varför man inte lägger den i bilen när den ändå inte täcker lasset...
Det kan inte varit så kul att hämta lasten på E4/E20 utanför Hallunda strax för 8 på morgonen. Då är det mycket trafik och det går i 80 km/h och mer på platsen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 261 inlägg
Hur lyckas man ens stapla detta?
G
GammelMan99
Elektroniktokig
· Lövånger
· 238 inlägg
GammelMan99
Elektroniktokig
- Lövånger