Skärmdump av en karta med OKQ8-mack och omgivande vägar markerade, inklusive Konsul Lundströms Väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

apropå lastsäkring...för 10-talet år sedan stod det en bandschaktare,vikt 15-20 ton på OKQ8:s gräsmatta...en maskintransport från ett större företag hade tappat den i rondellen åker in och lastar på och fortsätter konsul lundströms väg

Ja jisses...vad sa konsuln??

Fotografen Fotografen skrev:
Ja jisses...vad sa konsuln??
inget,ingen blev skadad

D Dublin skrev:
Förra våren gick det så här på en av avfarterna till E4an här i stan. Kompressorn vägde 12 ton så det tog ett tag innan den var bärgad. Lite oklart om den var dåligt fastsatt eller om farten var för hög i kurvan...
[bild]

[länk]
Låsningarna till flaket kan ha havererat eller inte låst ordentligt, det är ett lastväxlarflak som har ramlat av. Kompressorn verkar däremot vara bra surrad eftersom den står kvar på flaket trots lutningen.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
G
T tgr_se skrev:
Vi tar väl två kärror till. Den närmsta kan man fundera på om det är kultryck eller eller lastsäkring man fixat. Kan dock inte svära på att det inte tillkom spännband innan avfärd men jag tror inte det. Den andra verkar sakna baklem. Jag kanske skulle valt något tjockare att lägga under.
2 flugor i en smäll :rofl:
Man bör däremot inte göra en panikbromsning om man inte vill att brädorna ska göra en helomvändning och passera över taket :rofl:

T tgr_se skrev:
Vi tar väl två kärror till. Den närmsta kan man fundera på om det är kultryck eller eller lastsäkring man fixat. Kan dock inte svära på att det inte tillkom spännband innan avfärd men jag tror inte det. Den andra verkar sakna baklem. Jag kanske skulle valt något tjockare att lägga under.
Det var ju ändå lite kreativt med jordsäckar som motvikt. :)

Gammelnörden
En riktig "planta" i "Amurrica"...:seenoevil:
Bil med stort träd som sticker upp ur bagageutrymmet på en stadsgata.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
harry73
Då sitter farfar säkrare, behöver dock kanske ett spännband
En motorcykel fastspänd bak på en bil med en presenning som fladdrar i farten.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
Lövborg och 10 till
  • Laddar…
Fairlane
Ingen bild idag då jag körde bil.
Ser en bil med ett släp från Bauhaus lite längre fram och tycker det ser ut som något som sticker upp på vänstra sidan av släpet, men när jag närmar mig så syns inget där, då bil/släp kör lite saktare inför en sväng. Sen gasar hen på igen och jo, något dyker upp på vänster sida igen. Upp på motorvägen och jag en bot efter (100m + eller så) och man hinner inte köra många hundra meter på motorvägen innan det ligger en stor grön pressäning(?) i högerfil och föraren stannar på vägrenen för att hämta sin last...

En tanke man får bortsett från att det inte verkar som att pressäningen var fastspänd är ju varför man inte lägger den i bilen när den ändå inte täcker lasset...
Det kan inte varit så kul att hämta lasten på E4/E20 utanför Hallunda strax för 8 på morgonen. Då är det mycket trafik och det går i 80 km/h och mer på platsen.

Hur lyckas man ens stapla detta?

• Gilla
  • Wow
TRJBerg och 11 till
  • Laddar…
G
13th Marine 13th Marine skrev:
[video]
Hur lyckas man ens stapla detta?
Mycket skicklighet för att lyckas med det där (y)
Mycket dumhet för att ens komma på tanken att köra iväg med det när man väl lyckats stapla det :rofl:

• Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
Jag måste köpa mer möbler så jag också kan flytta sådär...

• Gilla
GammelMan99 och 2 till
  • Laddar…
Saxat från Reddit. Tur de skyddade lacken med en bit kartong iallafall, annars hade de varit riktigt knäppa. ATV fäst ovanpå en röd bil parkerad utanför butik, skyddad av kartong.
Skapa konto

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
G
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Saxat från Reddit. Tur de skyddade lacken med en bit kartong iallafall, annars hade de varit riktigt knäppa. [bild]
Det enda som saknas är om dom spände fast spännbanden i fälgarna som pricken över i:et :rofl:

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.