Gillar riktiga rails men det nya påfundet som inte har öppningar under sig så det inte går att surra fast nått direkt i rails gillar jag inte alls. Men även de är bättre än helt utan då friheten är större.

harry73
useless useless skrev:
Hur gör man med takboxen då? Borrar nya hål?
Behöver jag en takbox, lägger jag den bak i bilen :)

• Haha
altaxis
  • Laddar…
Sådär såg det ut på nästan varje bil när vi skulle korsa gränsen från Sydafrika till Mocambique.
Man kunde också köpa pass direkt vid gränsen om man inte hade ett. Stod folk med buntar upp till 20st i varje hög.

C cazet skrev:
hittade en bild på nätet [bild]

Såg en för någon dag sedan men kunde tyvärr inte ta en bild men då lastningen var den sämsta jag någonsin sett måste jag ändå skriva av mig.

På, vad jag tror är, en 90-väg hamnar jag bakom ett släp som kör i knappt 40 km/h i mittenfilen. Varningsblinkers är förstås på även om de knappt är synliga p.g.a. släpets utstickande lass.

Lasset bestod utav vad som verkade vara en blandad kompott av reglar och plank och ovanpå dessa låg det halvstora spånskivor eller liknande. Om det fanns någon surranordning så var det väl gömt men med tanke på hur mycket lasset guppade törs jag påstå att det inte satt ett endaste spännband på det släpet.

För att göra saken ännu värre var reglarna/plankorna några dm längre än släpet vilket gjorde att föraren vikt ner den bakre "väggen" på släpet.

Låter bilderna tala...:surprised:

Bil med släpvagn överlastad med långa plankor som sticker ut bakåt vid trafikljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bil med öppen baklucka och träplankor som sticker ut flankerad av andra fordon på en väg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
  • Haha
calibramicke och 10 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:

[bild] [bild]
Är dom helt osurrade?? Hoppas du följde efter på lagom avstånd, jag vill se när dom ligger på marken :rofl:

Föredömligt markerat överhäng!

• Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
H Husägaren87 skrev:
Är dom helt osurrade??
Det är ju värre än så. Flaggan har helt del färg. Upprörande! :crysmile:

• Gilla
-MH-
  • Laddar…
Helt osurrade!
Skumpade omkring ordentligt, vågade inget annat än att svänga åt motsatt håll!

Detta borde väl ge böter? Jag hoppas egentligen på indraget körkort.
Tänk om dom tappas på motorväg eller 90 väg och sen kommer en motorcykel körandes.. Kan gå riktigt dåligt :(

Polisen borde stå oftare utanför byggvaruhusen. Det där är inte enbart slarv med lastsurrningen som skapar säkerhetsrisker även färdljus, bromsljus och blinkers är avskärmade av den nedfällda lemmen. Även detta är ett brott, kanske inte lika allvarligt som att inte surra lasten....:thumbdown:

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Nedfällda lämmen ja, mitt släp har ingen spärr för att hindra att den faller av ifall den är nedfälld så antingen tar man bort den eller har den uppåt och fastspänd. Lånade ut mitt släp en gång åt någon som inte förstått detta så när släpet återlämnades saknades baklämmen. Jag blev väl inte alltför upphetsad men lånaren blev väldigt spak och gick efter vägen han kört och hittade den efter nån kilometer i diket. Gissningsvis hade den väl ramlat av mitt på vägen och nån hade stannat och slängt den i diket.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Nedfällda lämmen ja, mitt släp har ingen spärr för att hindra att den faller av ifall den är nedfälld så antingen tar man bort den eller har den uppåt och fastspänd. Lånade ut mitt släp en gång åt någon som inte förstått detta så när släpet återlämnades saknades baklämmen. Jag blev väl inte alltför upphetsad men lånaren blev väldigt spak och gick efter vägen han kört och hittade den efter nån kilometer i diket. Gissningsvis hade den väl ramlat av mitt på vägen och nån hade stannat och slängt den i diket.
Jag lånade en vagn och tappade så klart lämmen som någon körde över så det blev att köpa en ny, 1200:- dyr hyra för en dag.... efter det så köpte jag en egen vagn

• Haha
  • Gilla
-MH- och 1 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:

[bild] [bild]
Jag fattar inte hur man vågar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.