103 686 läst · 153 svar
104k läst
153 svar
Skenor (räls) och rullar för flyttbart trädäck/poolskydd
Kom bara en liten bit i helgen, men ramen runt är klar. Satte dit några brädor som "reglar" för att ha något att skruva trallen i samt några trallbrädor.
Bilden är när frisen är ditskruvad. Såg bra ut när hälften av trallen kom på plats (men har ingen bild).
Blir ett besök till brädgården i helgen och förhoppningsvis en uppdatering.
Bilden är när frisen är ditskruvad. Såg bra ut när hälften av trallen kom på plats (men har ingen bild).
Blir ett besök till brädgården i helgen och förhoppningsvis en uppdatering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderade länge men hade en vanlig dörrstopp i gummi hemma och den funkar bra. (Kanske inte supersnyggt. ) På andra sidan (där däcket tar slut) har jag för tillfället en brädbit.S Samarull skrev:
Som lås kommer jag ha två skjutreglar.
Lägger upp bilder senare.
Här är dörrstoppen.
Skulle handlat ett gäng brädor till men en trevlig gårdagskväll gjorde att inhandladet blir uppskjutet till söndag. Några brädor hade jag:
Just det, imorgon ska vi masta på... Går lite långsamt med byggandet.
Logga in
Skapa konto
Skulle handlat ett gäng brädor till men en trevlig gårdagskväll gjorde att inhandladet blir uppskjutet till söndag. Några brädor hade jag:
Logga in
Skapa konto
Just det, imorgon ska vi masta på... Går lite långsamt med byggandet.
Det går långsamt när man har andra saker att göra... Men igår kväll kunde jag i alla fall såga upp brädorna jag köpte i början av förra veckan och nu börjar det lika något.
Har en del fix till, men det får bli efter midsommar.
Logga in
Skapa konto
Har en del fix till, men det får bli efter midsommar.
Fint! Bra jobbat! Det vore kul med en video på öppning/stängning senJ Joeleri skrev:
Snyggt! Jag har själv byggt något liknande och jag köpte mina räls och hjul härifrån i rostfritt: https://umakovshop.com/rollers-and-rail-tracks-t-763/
Längst ner mot vattnet har jag 30 mm PIR isolering från Kingspan med aluminiumfoliebeklädnad. Fanns på Bauhaus. Har 37 grader i poolen på vintern
Längst ner mot vattnet har jag 30 mm PIR isolering från Kingspan med aluminiumfoliebeklädnad. Fanns på Bauhaus. Har 37 grader i poolen på vintern
svårt att få tag i bra skenor. Men… vad gick frakten på?M moggen skrev:
J Joeleri skrev:
Hur funkar det med trallen och plåtens bärighet?
Vilar trallen på plåtens toppar och upplever du att det sviktar när du går på trallen?
Väldigt sugen på att bygga med samma lösning när det är dags för poolbygge nästa vår.