Väntar med spänning på uppdateringar från detta projekt!

Kom bara en liten bit i helgen, men ramen runt är klar. Satte dit några brädor som "reglar" för att ha något att skruva trallen i samt några trallbrädor.
Bilden är när frisen är ditskruvad. Såg bra ut när hälften av trallen kom på plats (men har ingen bild).
Blir ett besök till brädgården i helgen och förhoppningsvis en uppdatering.
Delvis färdigbyggd däckram med reglar och några monterade trallbrädor, verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Scout och 4 till
  • Laddar…
Supersnygg lösning! Vad använder du för stopp- och låsanordningar?

• Gilla
Thyro89
  • Laddar…
S Samarull skrev:
Supersnygg lösning! Vad använder du för stopp- och låsanordningar?
Funderade länge men hade en vanlig dörrstopp i gummi hemma och den funkar bra. (Kanske inte supersnyggt. :D) På andra sidan (där däcket tar slut) har jag för tillfället en brädbit.
Som lås kommer jag ha två skjutreglar.
Lägger upp bilder senare.

• Gilla
Bj00rn
  • Laddar…
Här är dörrstoppen.
Metallisk dörrstopp monterad på trägolv med våta ytor och byggmaterial i bakgrunden.
Skapa konto

Skulle handlat ett gäng brädor till men en trevlig gårdagskväll gjorde att inhandladet blir uppskjutet till söndag. Några brädor hade jag:
Träram med plåttakspaneler ovanpå på ett vått trätrall, täckt med blå presenning.
Skapa konto

Just det, imorgon ska vi masta på... Går lite långsamt med byggandet. :p

• Gilla
Samarull och 1 till
  • Laddar…
Det går långsamt när man har andra saker att göra... Men igår kväll kunde jag i alla fall såga upp brädorna jag köpte i början av förra veckan och nu börjar det lika något.
Delvis färdigställd träaltan under konstruktion, omgiven av grönska och uteplatsmöbler.
Skapa konto

Har en del fix till, men det får bli efter midsommar.

• Gilla
Marieberg1956 och 3 till
  • Laddar…
J Joeleri skrev:
Det går långsamt när man har andra saker att göra... Men igår kväll kunde jag i alla fall såga upp brädorna jag köpte i början av förra veckan och nu börjar det lika något.
[bild]
Har en del fix till, men det får bli efter midsommar.
Fint! Bra jobbat! Det vore kul med en video på öppning/stängning sen :)

Snyggt! Jag har själv byggt något liknande och jag köpte mina räls och hjul härifrån i rostfritt: https://umakovshop.com/rollers-and-rail-tracks-t-763/

L
ängst ner mot vattnet har jag 30 mm PIR isolering från Kingspan med aluminiumfoliebeklädnad. Fanns på Bauhaus. Har 37 grader i poolen på vintern ;)

• Gilla
tompajo och 2 till
  • Laddar…
M moggen skrev:
Snyggt! Jag har själv byggt något liknande och jag köpte mina räls och hjul härifrån i rostfritt: [länk]

Längst ner mot vattnet har jag 30 mm PIR isolering från Kingspan med aluminiumfoliebeklädnad. Fanns på Bauhaus. Har 37 grader i poolen på vintern ;)
svårt att få tag i bra skenor. Men… vad gick frakten på?

• Gilla
Enannananna
  • Laddar…
Huggedugge1 Huggedugge1 skrev:
svårt att få tag i bra skenor. Men… vad gick frakten på?
Tror den gick på typ 60 EUR vilket inte var så farligt då det var långa skenor.

• Gilla
Pettet och 1 till
  • Laddar…
M moggen skrev:
Tror den gick på typ 60 EUR vilket inte var så farligt då det var långa skenor.
mailat dom. Tack för tipset!

Klaugust Klaugust skrev:
Fint! Bra jobbat! Det vore kul med en video på öppning/stängning sen :)
Innan trallen kom på plats kunde jag rulla bort täckningen med ett finger men den har blivit betydligt tyngre nu men rullar ändå hyfsat lätt.

• Gilla
MBhus och 12 till
  • Laddar…
J Joeleri skrev:
Innan trallen kom på plats kunde jag rulla bort täckningen med ett finger men den har blivit betydligt tyngre nu men rullar ändå hyfsat lätt.
[video]
vad har du får mått på pooldäcket?

J Joeleri skrev:
[video]

Hur funkar det med trallen och plåtens bärighet?

Vilar trallen på plåtens toppar och upplever du att det sviktar när du går på trallen?

Väldigt sugen på att bygga med samma lösning när det är dags för poolbygge nästa vår.

J Joeleri skrev:
[video]
Snyggt!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.