103 690 läst · 153 svar
104k läst
153 svar
Skenor (räls) och rullar för flyttbart trädäck/poolskydd
Super. Lurar lite på hjulen som inte går på skena. Du tror inte det finns en risk på sikt att de "gräver" ner sig i trallen? Tror du det funkar att köra utan lutning för man vill ju gärna ha den så låg som möjligt. Funkar det att köra med samma hjul som du köpte även om man vill ha det lägre?
Tror inte hjulen påverkar trallen nämnvärt, mer orolig för hjulen... Men det känns som att de ska hålla ett bra tag.S swoof skrev:
Man skulle kunna använda liknande hjul utan bygel och bara ha en axel som exempelvis sätts mellan två reglar plåten ligger på. Såg en snygg täckning här i forumet där han gjorde så. Ska se om jag hittar dit igen.
Hjulen är rätt mjuka (zooma in bilden så ser du).
Efter att bilden togs har jag täckt in insidan också (dubbelisolerat) då det blir väldigt mycket kondens. Framför allt för att skydda träet, men även för att minska uppvärmningskostnaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter att bilden togs har jag täckt in insidan också (dubbelisolerat) då det blir väldigt mycket kondens. Framför allt för att skydda träet, men även för att minska uppvärmningskostnaden.
Liknande trådar
-
Hur korrigera poolskenor?
Pool -
Bygga ENORM låda till kattvind, placering av lådskenor
Inredning -
Kan man montera en garageport med 85 grader till takskenorna?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Poolstege när man har pooltak på skenor?
Pool -
Gardena slangvinda som inte inte rullar in ...
Trädgård allmänt