3 334 läst · 24 svar
3k läst
24 svar
Skall kommunens information försvinna när elen försvinner?
Därför att dom är lika inkompetenta och naiva som resten av Sverige.
Sannolikheten att jag kan komma åt en torrentsite som TorrentGalaxy är alltid högre än vilken myndighets hemsida som helst.
Torrentfolket är nämligen internet savvy, dom vet hur det fungerar och har backup planer.
Single point of failure verkar vara legio hos både myndigheter och företag...
Sannolikheten att jag kan komma åt en torrentsite som TorrentGalaxy är alltid högre än vilken myndighets hemsida som helst.
Torrentfolket är nämligen internet savvy, dom vet hur det fungerar och har backup planer.
Single point of failure verkar vara legio hos både myndigheter och företag...
Varför går man in på kommunens hemsida vid strömavbrott? Även om sidan var uppe så hade det knappast funnits några kommunanställda som hade hunnit uppdatera sidan.
Elnätsbolagets är antagligen bättre ifall man vill ha info om strömavbrottet. Eller nyhetssidor. Men kommunen?
Elnätsbolagets är antagligen bättre ifall man vill ha info om strömavbrottet. Eller nyhetssidor. Men kommunen?
När "ryssen" attackerar elsystemet, eller något annat problem med vad dom helst inträffar förväntas kommunen ha koll.. typ?L lbgu skrev:
Att kommunens kommunikationskanal dör helt när strömmen försvinner är ju underkänt även i fredstid.
Personligen skulle jag inte komma tanken på att söka info hos kommunen ifall ryssen anföll. Bara inse att vi har olika syn på vad som förväntas av kommunen. Vid strömavbrott kollar jag min elnätsleverantör, de brukar ha info uppe rätt snabbt. Kan inte tänka mig att kommunen är lika snabba om de ens bryr sig ifall det är något strömavbrott ute hos mig.D Dilato skrev:
Energibolagets sida ligger under kommunens sida. När energibolagets sida var nere testade jag kommunens webb.L lbgu skrev:
Jag kollade upp min egen access till Internet under strömavbrottet (i efterhand, jag loggar nämligen hur bra Internet fungerar hela tiden, dvs en gång i minuten). Det fungerade hela tiden. Detta driftas av energibolaget. Så det är kommunens IT-bolag (webb mm) som är inkompetenta, inte energibolaget som driftar själva nätverket.
Jag har rent generellt bra erfarenheter av energibolaget, de verkar vara mycket kompetenta. Jag har samarbetat lite med dem rörande både fibernät, trådlös teknik och elnät.L lbgu skrev:
Klicka här för att svara