62 054 läst · 168 svar
62k läst
168 svar
Skador på fordon i Bauhaus drive in arena
Jag har läst hela tråden och jag har sett bilderna på dina däck. Jag hoppas verkligen att du blir stoppad med dessa däck och erlagd med ett fint bötesbelopp då det syns på bilden att slitytan är nere på en farlig gräns. Har jobbat med däck i bra många år så jag vet vad jag ser. En seriös däckfirma kommer inte laga dessa däck. Men med din attityd från början av tråden så visar du bara att du är en person som gillar att trycka ner andra personer och går gärna på personangrepp direkt. Så ja jag hoppas att det verkligen blir stopp för sig hos däckfirmaSterik86 skrev:
https://www.biltema.se/redirect/productrelative/1/sv/2000022836R Rkarlsson skrev:
Då har du bara svårt att förstå antar jag. Jag kan bli stoppad med dessa däck och det kommer inte vara några problem.J Joakim Persson skrev:Jag har läst hela tråden och jag har sett bilderna på dina däck. Jag hoppas verkligen att du blir stoppad med dessa däck och erlagd med ett fint bötesbelopp då det syns på bilden att slitytan är nere på en farlig gräns. Har jobbat med däck i bra många år så jag vet vad jag ser. En seriös däckfirma kommer inte laga dessa däck. Men med din attityd från början av tråden så visar du bara att du är en person som gillar att trycka ner andra personer och går gärna på personangrepp direkt. Så ja jag hoppas att det verkligen blir stopp för sig hos däckfirma
Jag svarar drygt mot folk som är otrevliga mot mig.
Det är uppenbart att det inte går att avgöra mönsterdjup på bilderna. Jag har tillgång till däcken och vet att mönsterdjup är tillräckligt.
Ja det kanske blir "stopp" för mig på en däckfirma. Men det är inte troligt.
280:- betalade jag förra veckan efter att ha kört in en spik i skäpvagnsgjulet. Däcket togs av fälgen, hålet borrades upp och nytt gummi slipades fram. Hålet lagades med gummiplugg, däcket sattes tillbaks och hjulet balanserades. Tog ca 20 minuter.R Rkarlsson skrev:Vid snabblagning så funkar de utan att ta av. Har haft ett par sådana lagningar och de har hållt till däcket är slut.
Om man måste ta av däcket så är 480 kr fortfarande ett jävla ockerpris. Kan förstå om typ däckia och större kedjor ta dessa skitpriser men gå till en mindre verkstad med allmän bilkunskap =)
Jobbet tar en kvart-20 minuter om man tar av däcket.
Säg det till mitt ena däck, det var ett envist jävla däck som höll över 1000 mil från lagning utifrån. Tyvärr finns han inte mer så du kan inte få se det heller.Fotografen skrev:Nej, det funkar INTE med snabblagning utan att ta av hjulet, man måste se efter på insidan så att det inte finns någon separation! Det är innerlinen som håller luften kvar i däcket, och den är det ju hål i...
480 kronor må vara ett ockerpris, men först är 96 kr moms, det ger oss 384 kvar. Gubben ska ha lön, maskiner och lokaler ska betalas, nån liten plugg kostar två spänn, värme, el, elskatt, bokföring, revisorer och annat. Det är mycket det där spikhålet ska stå för, och vi får betala.
Jag var med vid operationen, den var fulländad med 100% bra resultat.
Vid detta fallet med bauhaus skitiga uteplats så är det ju inte våra problem om de vill lämna in till någon som tar 480 kr per däck. Däcken ligger inte ens på bilen så jobbet går ännu snabbare. 4 däck på en halvtimme skall gå om inte latmasken sitter i ryggen Då är 480 kr styck på 3 däck ett sjuhelvetes pris inkl allt.
De är lika illa att en krängare tar 1600 för att skifta däck om man tar med allt =)
Jo, men då ska man väl inte jämföra med ett potthål. Om du får punka för att du kört på en spik på en av våra europavägar får du väl inte ersättning av trafikverket?MathiasS skrev:Det var ju fint att Bauhaus löser detta åt kunden. Snyggt jobbat.
Men, jag blir nyfiken på vad som gäller juridiskt. Om vi bortser från goodwill osv, vem är ansvarig.
På allmän väg står jag för reparationen av min punktering om inte väghållaren varit oaktsam med underhållet, typ stora potthål osv.
På privat mark, tex Bauhaus p-plats antar jag att ungefär samma princip gäller. Och då borde det bara samma läge i drive-inhuset.
Rent krasst är det den som har tappat spiken där som är ansvarig, men oftast ganska svårt att bevisa.D Dublin skrev:
Om du ligger bakom en bil som tappar spikar på vägen som du råkar köra på - Är det då ditt fel att du får punka eller trafikverkets?
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 544 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 544 inlägg
Snyggt av Bauhaus, viktigt för deras anseende och bra för dig. Visar än en gång på att det är viktigt att stå på sig om man tycker något är fel.Sterik86 skrev:"Hej
Vi kommer såklart att bekosta lagningen av dina 3 däck.
Kom in med fakturan när du har fått dem lagade så återtbetalar vi
ditt utlägg. Vi beklagar att detta hänt.
Uppge ditt ärendenummer i informationen så hjälper vi dig.
Med vänliga hälsningar,
Hyllinge"
Nu gjorde dom en tvärvändning.
Trevligt att se.
Edit: Tack Bauhaus Hyllinge!
Redigerat:
Om du får punktering när du kör på en helt vanlig väg, skickar du fakturan till kommunen??Sterik86 skrev:Hej.
Tänkte bara höra mig för om vad andra tycker om den situation jag sitter i.
Jag var för ett tag sen inne på Bauhaus Drive in arena för att köpa reglar.
När jag kommer hem så varnar min bil på att jag har lågt däcktryck.
Ser då att i 3 av 4 däck sitter där stift med en plastbricka på.
Dessa sitter även på kortsidan på reglarna som Bauhaus säljer.
Jag får bekräftat att det kommer från dom när jag är inne och pratar med kundtjänst och han kan erbjuda mig 200 kr på ett tillgodo kort.
Jag ser det lite som en förolämpning och väljer att avstå.
Jag tar sedan kontakt med dom via mail och berättar om mitt problem.
Där säger dom att dom inte tar ansvar för mitt fordon trots att skadan skett inne på deras drive in arena.
Dom anser att jag ska ta det med mitt försäkringsbolag.
Ska man kriga vidare eller bara ge upp?
Vad hade ni gjort?
Mvh
Man skall ha klart för sig att det inte är godkänt att plugga däck utifrån av säkerhetsskäl.K Kentakungen skrev:Hej,
Har det blivit punktering så hade jag tagit dom där 200kr i bidrag och åkt och köpt följande två grejer och lagt i bakluckan på bilen tills nästa gång det händer. Har kört punktering många gånger på diverse skruv som hantverkare tappar ur sina spikfickor när dom hoppar in/ut ur bilarna. Shit happens.
Jag hade inte orkat gå och irritera mig och bråka över en sån sak. Nu när du är uppmärksam på problemet kommer du se skruv överallt i trafiken och i vägkanter där gruset samlas.
Skönt att klara sig själv utmed vägen. Lycka till.
// Kennet
Punkteringssats
[länk]
Minikompressor
[länk]
Däcket skall krängas av, pluggas och klistras inifrån enligt min däckhandlare.
Jag förstår inte logiken i vad du skriver. Jag har tagit några exempel och konstaterat att jag får betala själv om inte väghållaren varit uppenbart oaktsam. Det antar jag att du håller med om så jag förstår inte din invändning.D Dublin skrev: