E Ett_unikt_namn skrev:
Nope. Om jag byter plats på dörrarna och flyttar ut profilen (vänstar i bild) från 76 till 90 cm så är det som det skulle varit från början. Högra profilen vid handfaten är 80 cm från väggen, den är korrekt.
Raderade mitt inlägg, men lite för sent. Förstod hur du menade efter jag skickade det. Helt galet värdelöst av hantverkaren.

ådal ådal skrev:
Herregud vad tokigt av dem!

Golvbrunnen, unidrain har ju en metallram som går upp på väggen, ifall det bara är en fog som saknas mot gallerramen så har den ingenting med tätskiktet att göra.[bild]
OK. Men jag tänkte på lutning och stillastående vatten och så. Har läst någonstans att infällda badrumshyllor i kaklet måste ha en lutning så vattnet rinner av.

ådal ådal skrev:
Raderade mitt inlägg, men lite för sent. Förstod hur du menade efter jag skickade det. Helt galet värdelöst av hantverkaren.
Ja det är inga proffs.

E Ett_unikt_namn skrev:
OK. Men jag tänkte på lutning och stillastående vatten och så. Har läst någonstans att infällda badrumshyllor i kaklet måste ha en lutning så vattnet rinner av.
Så länge fallet i badrummet är korrekt mot hörnet/golvbrunnen ska det inte vara några problem.

ådal ådal skrev:
Så länge fallet i badrummet är korrekt mot hörnet/golvbrunnen ska det inte vara några problem.
OK. Men jag ska försöka få avdrag, för golvbrunnen är egentligen felmonterad.

Men om dem har varit schyssta hittills som borde det inte vara några problem att montera ner och upp allt korrekt. Gick det att knacka ner förra väggen kanske det går igen och kakla om för att slippa de felaktiga borrhålen?

Ändå ett stort fel dem lyckats med.

ådal ådal skrev:
Men om dem har varit schyssta hittills som borde det inte vara några problem att montera ner och upp allt korrekt. Gick det att knacka ner förra väggen kanske det går igen och kakla om för att slippa de felaktiga borrhålen?

Ändå ett stort fel dem lyckats med.
Nu har kakelfixen fått brinna längre, men det är min plan, att de ska riva kaklen. Men som du förstår så vågar jag knappt släppa in de mer.

-Jag ser att kromade rör är dragna i duschen. Med fästen på väggen. Det är väl inte längre helt smart/Okej att dra rör med utmed golvet i duschen om det är skruvade fästen?! Iallafall en riskkonstruktion.

-Är rörklämmorna borrade och skruvade eller bara limmade?

Fasting65 Fasting65 skrev:
-Jag ser att kromade rör är dragna i duschen. Med fästen på väggen. Det är väl inte längre helt smart/Okej att dra rör med utmed golvet i duschen om det är skruvade fästen?! Iallafall en riskkonstruktion.

-Är rörklämmorna borrade och skruvade eller bara limmade?
Vet faktiskt inte om de är limmade eller borrade eller borrade och limmade.
Men jag såg lite nåt som kunde vara lim sticka ut från fästet.

T
E Ett_unikt_namn skrev:
Vikdörren vid handfatet. Man kan inte bara byta plats på de nu, profilen måste flyttas från 76 till 90 cm.
Jag oroar mig nu för golvbrunnen, ifall den skulle klara en våtrumsbesiktning. Unidrain Classicline skall ju vara i linje med klinkern och vara fogad mot klinkern. Mina klinkerkanter är ju nakna just nu.
Fattar inte vad menar egentligen, menar du att klinkern inte är i nivå med brunnsramen eller?

7119774.jpg

T tank77 skrev:
Fattar inte vad menar egentligen, menar du att klinkern inte är i nivå med brunnsramen eller?
Precis. Om du släpper en kula och låter den rulla över klinkern så kommer du höra en dunst när kulan rullar över klinkerkanten och landar på ramen/gallret ca 5 mm lägre ned.

T
E Ett_unikt_namn skrev:
Precis. Om du släpper en kula och låter den rulla över klinkern så kommer du höra en dunst när kulan rullar över klinkerkanten och landar på ramen/gallret ca 5 mm lägre ned.
Då har dom använt för liten ram, finns ju i 10 och 12 mm höjd. 12:an brukar räcka bra till det mesta och i så fall har dom lagt en jävla massa fix under klinkern för att det ska bli så hög kant.

Iofs inget större problem då du inte står på brunnen i ditt fall, jag personligen brukar lägga klinkern runt 2 mm högre än brunnsramen för att vattnet inte ska riskera att stanna mot brunnsramskanten.

Och nej, den nivåskillnaden du har kommer inte att ställa till något problem i en våtrumsbesiktning.

T tank77 skrev:
Då har dom använt för liten ram, finns ju i 10 och 12 mm höjd. 12:an brukar räcka bra till det mesta och i så fall har dom lagt en jävla massa fix under klinkern för att det ska bli så hög kant.

Iofs inget större problem då du inte står på brunnen i ditt fall, jag personligen brukar lägga klinkern runt 2 mm högre än brunnsramen för att vattnet inte ska riskera att stanna mot brunnsramskanten.

Och nej, den nivåskillnaden du har kommer inte att ställa till något problem i en våtrumsbesiktning.
Har för mig att det finns ram till 8mm,10mm och 12mm. Mina klinker är 7 mm så då ska en 9mm ram användas. Tänkte då köpa 8mm men de hade bara 10mm. Jag gruvade mig över detta och ändå så blev såhär. Det var kanske deras första unidrain.

Jag vågar nästan inte komma hem :sweat:

hahahha jag DÖÖÖR! Precis som de flesta här inne har sagt. Rent amatörjobb. Detta är allt annat än acceptabelt. Man ser till att skära så det blir lika små delar på var sida. Eller så ser man till att det blir en jämnt liten bit på ett ställe av hörnen. Detta var bara plågsamt att se.
Hur tänker ni gå vidare ?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Snabb fråga!!
Om jag sättet upp den inkaklade spegrln själv, gäller företagets garanti som vanligt???

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.