58 519 läst · 133 svar
59k läst
133 svar
Sitter inte kaklet fel?
Jo det är svårt att veta vem som faktiskt kommer att utföra själva jobbet. Även företag med bra och många recensioner nyanställer ju också. För att vara säker på att få det riktigt bra så får man anlita en dyr firma och betala "överpris", som jag har läst här på forum gällande Dåderman (med ett mycket bra resultat vad jag förstått).
Eftersom hantverkaren gjorde om mina plattor utan någon diskussion så vill jag ändå vara lite schysst mot honom.
Det som helt klart försvårar är språket och bristen i kommunikation, vilket man inte märker av förrens det inte funkar.
Eftersom hantverkaren gjorde om mina plattor utan någon diskussion så vill jag ändå vara lite schysst mot honom.
Det som helt klart försvårar är språket och bristen i kommunikation, vilket man inte märker av förrens det inte funkar.
Nej,kakel ser amatörmässig ut.Inte vacker,jag skulle aldrig acceptera och dessutom betala för utfört arbete.E Ett_unikt_namn skrev:Hej,
Ni som håller på med kakel dagarna i ända.
En större renoveringsfrima renoverara mitt badrum just nu.
Jag tycker att kaklet vid hörnet på ett enda ställe ser amatörsmässigt ut.
Är detta fel? Hur grovt är felet? Detta kan väl inte vara fackmannamässigt?
Vad kan jag förvänta mig av renoveringsfirman?
Jag kommer ha vit fog så felet kommer kanske inte synas. Men om jag ska sälja lägenheten någongång så kanske helhetsintrycket ser amatörsmässigt ut.
Moderator
· Stockholm
· 52 599 inlägg
Har du inte fått välja typ av duschväggar?
Jag köpte duschväggarna, de monterade de fel.
Du kan se förskjutningen mot klinkern, väggarna möts ej 90 grader. Skiljer 9 cm.
Glovbrunnen är även den felmonterad, ej i linje med klinkern, skiljer ca 5 mm.
Vikdörren vid handfatet. Man kan inte bara byta plats på de nu, profilen måste flyttas från 76 till 90 cm.
Jag oroar mig nu för golvbrunnen, ifall den skulle klara en våtrumsbesiktning. Unidrain Classicline skall ju vara i linje med klinkern och vara fogad mot klinkern. Mina klinkerkanter är ju nakna just nu.
Jag oroar mig nu för golvbrunnen, ifall den skulle klara en våtrumsbesiktning. Unidrain Classicline skall ju vara i linje med klinkern och vara fogad mot klinkern. Mina klinkerkanter är ju nakna just nu.
Nope. Om jag byter plats på dörrarna och flyttar ut profilen (vänstar i bild) från 76 till 90 cm så är det som det skulle varit från början. Högra profilen vid handfaten är 80 cm från väggen, den är korrekt.ådal skrev:Har du beställt och fått levererat en 90x80 och hantverkaren har monterat den på 80x76? Vad menar du med att det skiljer 9cm? Hade det gått att montera den på rätt mått, får den plats? Med tanke på handfatet.
Ser inte bra ut alls. Men om jag förstår rätt så har du beställt en duschhörna som inte får plats i badrummet men som hantverkaren ändå monterade upp med ett spetsig hörn? Tokigt hur som helst!
Om du följer högra dörrens underkant (som är 80 cm) mot klinkerfogen så ser du avvikelsen på 9 (10 cm), det är precis skillnaden mellan 80 och 90 dörrarna.E Ett_unikt_namn skrev: