Status
Inte öppen för fler kommentarer.
G
Vart sitter den där hemliga luckan?
 
G
Magnus A-brink skrev:
Rengjort på min E4438...nu återstår att se om det räcker eller om jag måste ta ner sidan för att komma åt pump och flottör...Det var lite pilligt att få upp luckan. Jag behövde komma in med något att bända med samtidigt som jag höll in snäppspärrarna som håller luckan på plats. Man önskar att man hade tre armar i vissa lägen. :).
Hittade hemliga luckan (sitter under själva kondensatorn, ta ut kondensatorn, på botten finns en lucka, syns med ficklampa två små "hackar". Luckan fick jag upp med hjälp av en smal vass kniv samtidigt som jag drog hakarna mot mig) Tack vare denna länk har jag sparat in stora kostnader.
 
G
Tack för tipset hade aldrig hittat denna lucka om det inte var för denna sida... Finns inget beskrivet om denna lucka i instruktionsbok från siemens... Mycket gegg fanns det där
 
G
Hurra nu funkar det igen!
 
G
Tack för tipset, nu har jag hittat hemliga lådan och tömt. Tumlaren går suveränt nu
 
P
Fattar verkligen inte vad "hemliga luckan" är för något... kanske bara jag som är trög
Har iaf tagit loss vänster plåt och rengjort det jag kommit åt. Hoppas detta funkar, annars lär det bli till att köpa ny torktumlare imorgon för sparpengarna Om det är så att någon som vet vad och vart hemliga luckan sitter orkar skriva en beskrivning så hade det varit guld värt! :) Tack för alla tidigare kommentarer!
/Philip
 
G
Tack snälla för denna inlägg. Har hittad lådan och även tagit bort hela bakdelen för att rengöra i alla kanaler. Behövdes efter 4 år flitigt användning. Nu funkar allt
 
Tråden hjälpte mig så jag bidrar med några bilder. Ett på fronten samt två med vänster sida bortmonterad. Notera att det är en hel del skruvar för att få bort sidan, toppen och delar av fronten måste tas bort för att komma åt. På tredje bilden är pumpen bortmonterad och utrymmet under den var riktig igenkleggat.

https://www.dropbox.com/sh/31r40mh2idc7cmw/AAD6WflYlS_olmT55JckLVqMa?dl=0
 
Jag sällar mig till de tacksamma!

I ”hemliga” luckan var det fullt av blöta och geggiga textilrester. När hålrummet under luckan väl var rengjort, funkar maskinen igen.

Notera att luckan kan vara litet svår att komma åt och måste ”knäppas” upp och tillbaka med försiktighet.
 
G
Haha, 2020 och denna tråd har åter hjälpt en stackare som inte hittat hemliga luckan! Maskinen är 8 år och jag började fundera på vad en ny kostar.... Nu går maskinen igen och jag kan göra nått kul istället! Tack!
 
G
Toppen! Även jag har nu hittat säkringen och hemliga luckan feb 2020. Tack!
 
G
Såja, lite rens i hemliga luckan så är den som ny!
 
G
Hur hittar jag den hemliga luckan på modell A44-10??
 
G
Underbart tips! Tack! 100/100
 
G
Tacksam för detta tips! Denna badboy kanske snurrrar 10 år till nu!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.